تست شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس؛ پرچمدار اپل در چند دقیقه شارژ می‌شود؟

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
فریم تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
آزمایش سرعت شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس نشان می‌دهد که فرایند تأمین انرژی پرچم‌دار غول‌پیکر اپل چگونه است.
تبلیغات

ظرفیت باتری لیتیم‌‌یونی آیفون ۱۵ پرو مکس، افزایشی جزئی درمقایسه‌با آیفون ۱۴ پرو مکس تجربه کرد و از ۴٬۳۲۳ به ۴٬۴۴۱ میلی‌آمپرساعت رسید. بهترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۳ با پشتیبانی از شارژر ۲۰ وات، به ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه برای شارژ کامل نیاز دارد.

تیم فون‌آرنا برای آزمایش بیشترین سرعت شارژ باتری آیفون ۱۵ پرو مکس از شارژر ۳۰ واتی USB-C به‌همراه کابل موجود در جعبه‌ی گوشی استفاده کرد. هدف این بود که مشخص شود آیا حداکثر سرعت شارژ در ۲۰ وات اتفاق می‌افتد یا می‌توان آن را افزایش داد.

نمودار شارژ سیمی نشان می‌دهد که گوشی آیفون پرچم‌دار اپل از سرعت‌های شارژ سریع‌تری از ادعای سازنده پشتیبانی می‌کند. آزمایش فون‌آرنا در حالتی که باتری گوشی فقط ۱ درصد شارژ داشت، شروع شد و در ۱۷ دقیقه‌ی اول، باتری با نرخ تقریباً ثابتی در‌حدود ۲۶ وات شارژ شد.

نمودار سرعت شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس
نمودار سرعت شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس در توان‌های مختلف

سرعت شارژ ۲۶ وات، سریع‌تر از حداکثر ۲۰ واتی است که خود اپل ادعا می‌کند؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از شارژر ۳۰ یا حتی ۲۵ واتی از برندی معتبر می‌تواند نتایج بهتری ازشارژر خود اپل ارائه دهد.

توان شارژ ۲۶ وات، تنها حدود ۱۷ دقیقه حفظ می‌شود و سپس به‌آرامی به حدود ۲۱ وات کاهش می‌یابد که حدود ۳۰ دقیقه از مدت آزمایش طول می‌کشد. پس‌از‌آن، تقریباً ۴۲ دقیقه در سرعت شارژ ۱۵ وات قرار می‌گیرد.

بعد از حدود ۴۷ دقیقه، آیفون ۱۵ پرو مکس با نرخ حدود ۸ وات شارژ می‌شود که این مقدار ۱۰ دقیقه‌ی دیگر طول می‌کشد تا اینکه به شارژشدن در سرعت‌های کمتری تبدیل می‌شود.

ادعای سرعت شارژ ۲۰ وات اپل کمتر از واقعیت است و همچنان آیفون‌ها از کندترین سرعت شارژ در بین گوشی‌های پرچمدار برخوردارند.

همان‌طورکه در نمودار مشاهده می‌کنید، در مراحل شارژ بیش از ۸۰ درصد، سرعت شارژ کاهش چشمگیری می‌یابد که باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود. این موضوع مختص اپل نیست؛ بلکه فرایند متداولی در اکثر برندها است. بنابراین، شارژ سریع فقط زمانی کار می‌کند که گوشی کمترین شارژ را داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات