تست باتری خانواده آیفون ۱۵؛ کدام مدل بیشترین شارژدهی را دارد؟ [تماشا کنید]

دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تست باتری خانواده آیفون ۱۵
کانال یوتیوب Mrwhosetheboss برای سنجش میزان شارژدهی باتری گوشی‌های سری ۱۵ آیفون، آن‌ها را در شرایط یکسان مورد آزمایش قرار داده است.
تبلیغات

بعد از عرضه‌ی سری آیفون ۱۵، نتایج اولین آزمایش‌ها روی باتری‌های این خانواده منتشر شده است. اپل در مورد بازدهی تراشه‌ی A17 Pro با فناوری ۳ نانومتری خود مانور زیادی داده بود؛ بنابراین از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس انتظار بیشتری می‌رفت که رتبه‌ی برتر را از لحاظ عمر باتری کسب کنند.

در واقع، مدل پرو مکس در آزمایشی که در کانال یوتیوب «Mrwhosetheboss» انجام شد، تمام آیفون‌های قبلی را در زمینه‌ی عمر باتری پشت سر گذاشت. اما واقعیت این است که مدل ۱۵ پلاس از آن سبقت گرفت و بیش از ۱۳ ساعت زمان فعالیت با صفحه‌ی روشن را ثبت کرد و اکنون رکورد بیشترین طول عمر باتری در میان گوشی‌های آیفون را در اختیار دارد.

صفحه‌ی مشخصات فنی سایت اپل، عمر باتری را بر اساس مدت زمان پخش مداوم صدا و نمایش ویدیو اعلام می‌کند. بر اساس آمارهای اپل، آیفون ۱۵ پرو مکس در نمایش ویدیو با ۲۵ ساعت دوام باتری، طولانی‌ترین مدت زمان را در مقایسه با ۲۰ ساعت برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پلاس دارد.

بااین‌حال، در مورد پخش صدا، باتری آیفون ۱۵ پرو مکس عدد ۹۵ ساعت شارژدهی را نشان می‌دهد، در حالی که این مقدار در آیفون ۱۵ پلاس به بیش از ۱۰۰ ساعت رسید. اعداد اپل بنچمارک‌ مناسبی برای مقایسه مدل‌ها ارائه می‌دهند؛ اما تعیین میزان عمر باتری در شرایط واقعی که معمولاً نسبت‌ به تماشای ویدیو یا پخش موسیقی کارهای سنگین‌تری با گوشی انجام می‌شود، کار دشواری است.

Mrwhosetheboss تلاش می‌کند الگوی استفاده‌ی واقعی‌تری را شبیه‌سازی کند. بنابراین فعالیت‌های پرمصرفی مانند تماشای ویدیوهای تیک‌تاک، گفت‌وگوی تصویری در Zoom، ضبط ویدیو با دوربین و اجرای بازی‌ها را به‌طور مداوم انجام می‌دهد. صفحه گوشی تمام مدت روشن می‌ماند تا زمانی که باتری تمام شده و گوشی خاموش شود.

مالک عنوان قبلی طولانی‌ترین عمر باتری، آیفون ۱۳ پرو مکس بود؛ زیرا عمر باتری در سری آیفون ۱۴ کمی کاهش یافته بود. همان‌طور که در ویدیو دیده می‌شود، تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از همتایان نسل قبلی خود جلو زده‌اند.

آیفون ۱۵ پلاس حتی از پرو مکس هم بیشتر دوام آورد

آیفون ۱۵ پرو بعد از ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه فعالیت سنگین مداوم خاموش شد؛ نیم ساعت بعد نیز شارژ آیفون ۱۵ به‌ پایان رسید.

مقایسه باتری خانواده آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ پرو مکس به‌راحتی آن‌ها را پشت سر گذاشت و تا ۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه روشن ماند. آیفون ۱۵ پلاس حتی از پرو مکس هم بیشتر دوام آورد و ۱۳ ساعت و ۱۹ دقیقه عمر باتری داشت؛ در حالی که قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس، ۳۰۰ دلار بیشتر از قیمت آیفون ۱۵ پلاس است.

ویدیوی کامل را در اینجا تماشا کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات