چالش جدی مهندسان اپل؛ دکمه اکشن آیفون ۱۶ پرو متحول نمی‌شود

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
فریم تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
اپل در ابتدا می‌خواست دکمه‌ی اکشن آیفون ۱۶ پرو را خازنی و هم‌سطح با فریم دستگاه کند، اما ظاهراً این پروژه فعلاً لغو شده است.
تبلیغات

وب‌سایت مک‌رومرز می‌گوید نمونه‌های آزمایشی گوشی آیفون ۱۶ پرو نشان می‌دهند که اپل بار دیگر طراحی دکمه‌ی اکشن (Action Button) را اصلاح کرده است و این دکمه حالا شباهت زیادی به دکمه‌ی اکشن در آیفون ۱۵ پرو دارد. پیش‌تر گفته شده بود که ابعاد و طراحی دکمه‌ی اکشن در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس تغییر می‌کند.

مک‌رومرز به‌طور دقیق‌تر می‌گوید غول کوپرتینویی در فرایند توسعه‌ی سری آیفون ۱۶ به‌عنوان بهترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۴، چهار نسخه‌ی مختلف از دکمه‌ی اکشن را مورد آزمایش قرار داده است.

جزئیات چهار نمونه‌ی آزمایشی به این شرح است: دکمه‌ی صدای یکپارچه به‌همراه دکمه‌ی اکشن کوچک، دکمه‌ی صدای یکپارچه به‌همراه دکمه‌ی اکشن بزرگ و دکمه‌ی جدید کپچر (Capture Button)، دکمه‌های صدای مجزا به‌همراه دکمه‌ی اکشن بزرگ و دکمه‌ی کپچر هم‌سطح با فریم و در نهایت دکمه‌های صدای مجزا به‌همراه دکمه‌ی اکشن کوچک و دکمه‌ی اکشن هم‌سطح با فریم.

طراحی دکمه کناری آیفون ۱۶ پرو رندر غیررسمی

اولین نمونه‌های آزمایشی گوشی آیفون ۱۶ پرو دارای دکمه‌ی صدای یکپارچه و یک دکمه‌ی اکشن کوچک بودند که هر دو در سمت چپ دستگاه حضور داشتند و دکمه‌ی پاور در سمت راست تعبیه شده بود. آن طراحی بخشی از پروژه‌ی Bongo محسوب می‌شد که قرار بود وارد آیفون ۱۵ پرو شود، اما به‌دلیل نرخ بالای خرابی سخت‌افزاری، در نهایت لغو شد. با وجود این، بخش‌هایی از پروژه‌ی Bongo ازجمله دکمه‌ی صدای یکپارچه توانسته‌اند به مراحل توسعه‌ی آیفون ۱۶ پرو راه پیدا کنند.

دومین نمونه‌ی آزمایشی آیفون ۱۶ پرو اپل نیز دکمه‌ی صدای یکپارچه داشت، اما ابعاد دکمه‌ی اکشن آن بزرگ‌تر و شبیه دکمه‌های صدا شده بود. آن نمونه‌ی اولیه یک دکمه‌ی دیگر به نام کپچر داشت که در لبه‌ی سمت راست گوشی زیر دکمه‌ی پاور قرار گرفته بود.

پنل پشتی و نیم رخ آیفون ۱۶ پرو مکس رندر غیررسمی

نمونه‌ی آزمایشی سوم آیفون ۱۶ پرو که تصویرش در بالا دیده می‌شود، دارای دکمه‌های مجزا برای کنترل صدا است و دکمه‌ی یکپارچه در آن به چشم نمی‌خورد. ظاهراً اپل در نمونه‌ی سوم تصمیم دارد سراغ دکمه‌ی اکشن و کپچر خازنی برود که هر دو با فریم گوشی هم‌سطح هستند و از فناوری لمس فشاری و بازخورد لامسه‌ای (هپتیک) استفاده می‌کنند.

اپل در جدیدترین نمونه‌ی آزمایشی آیفون ۱۶ پرو بار دیگر طراحی دکمه‌ی اکشن را دست‌خوش تغییر کرده است.

تولیدکننده‌ی مک بوک و اپل واچ سراغ دکمه‌ی اکشن کوچک‌تری رفته که شبیه دکمه‌ی اکشن آیفون ۱۵ پرو است و طراحی هم‌سطح با فریم ندارد.

مک‌رومرز می‌گوید که فعلاً طراحی نهایی دکمه‌ی اکشن در آیفون ۱۶ پرو مشخص نیست، اما تغییری این‌چنینی احتمالاً شان می‌دهد که اپل دکمه‌ی اکشن بزرگ هم‌سطح با فریم را لغو کرده یا استفاده از آن را تا زمان رونمایی آیفون ۱۷ به تأخیر انداخته است.

اپل در صورت پایبندی به سنت سال‌های اخیر، سری آیفون ۱۶ را اواخر شهریور ۱۴۰۳ رونمایی می‌کند. فعلاً نه قیمت گوشی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌دانیم نه قیمت آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات