آیفون ۱۵ پرو حالا می‌تواند به‌لطف iOS 17.2 ویدیو سه‌بعدی ضبط کند

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
رابط کاربری دوربین آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
اپل با سیستم‌عامل iOS 17.2 قابلیت ضبط ویدیو سه‌بعدی را به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه کرد.
تبلیغات

سیستم‌عامل iOS 17.2 که ساعاتی پیش منتشر شد، سرانجام قابلیت فیلم‌برداری مکانمند (سه‌بعدی) را به گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه کرد. اپل هنگام رونمایی این دو گوشی آیفون وعده داده بود که پرچم‌دارانش قبل از پایان سال ۲۰۲۳، قابلیت مذکور را دریافت می‌کنند.

اپل در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش، ضبط ویدئو مکانمند را قابلیتی انقلابی می‌داند که امکان تجربه‌ی مجدد خاطره‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. امکان اجرای سه‌بعدی این ویدیوها روی آیفون وجود ندارد و قابلیت ضبط ویدیو مکانمند مخصوص کسانی است که می‌خواهند سال آینده هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو را تهیه کنند.

گرگ جوسویاک، از مدیران ارشد اپل، می‌گوید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین دوربین‌های تاریخ آیفون مجهزند و بهترین کیفیت ویدیو را در بین کل گوشی‌ها ارائه می‌دهند.

آیفون‌های نسل جدید اپل ویدیو سه‌بعدی را ازطریق دوربین‌های عریض و فوق‌عریض ضبط می‌کنند. ویدیوهای این‌چنینی با وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌شوند و گستره‌ی داینامیکی استاندارد دارند.

آیفون‌های پرچم‌دار نسل جدید تکنیک‌های پیشرفته‌ی عکاسی محاسباتی را روی ویدیو سه‌بعدی اعمال می‌کنند و با فرمت HEVC، حجم آن را کاهش می‌دهند.

اپل می‌گوید ویدیوهای مکانمند در آیفون و سایر محصولات معمولی این شرکت به‌صورت ویدیوهای دوبعدی نشان داده می‌شوند و برای تماشای آن‌ها به شیوه‌ی مطلوب باید از ویژن پرو استفاده کنید.

جوانا استرن، خبرنگار معروف حوزه‌ی فناوری، مدتی پیش فرصت کار با قابلیت فیلم‌برداری سه‌بعدی آیفون را پیدا کرده بود. استرن در آن زمان گفت: «وقتی ویدیو را در ویژن پرو تماشا کردم، سوشی و چاپستیک‌ها واقعاً سه‌بعدی به‌نظر می‌رسیدند. آن‌ها مشخصاً در پیش‌زمینه‌ی تصویر بودند و درمقایسه‌با سایر بخش‌های تصویر، به من نزدیک‌تر دیده می‌شدند. البته هنگام ضبط ویدیو، نورپردازی بی‌نقص بود. باید ببینیم که در شرایط غیرایدئال چگونه عمل می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات