اپل آیفون 4s را عرضه کرد؛ یک روز بعد، استیو جابز درگذشت

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک در حال رونمایی آیفون 4s اپل
آیفون 4s، پرچم‌دار سال ۲۰۱۱ اپل، ۱۲ سال پیش روانه‌ی بازار شد. این گوشی در زمان خودش به محبوبیت کم‌نظیری دست پیدا کرد.
تبلیغات

۱۲ سال پیش در چنین روزی، اپل گوشی آیفون 4s را روانه‌ی بازار کرد. آیفون 4s پنجمین نسل از گوشی‌های اپل بود و بعد از آیفون ۴ و قبل از آیفون ۵ دردسترس قرار گرفت. قیمت گوشی آیفون 4s در زمان عرضه به ۶۴۹ دلار می‌رسید. ناگفته نماند که قیمت گوشی مذکور در کانفیگ ۶۴ گیگابایتی ۸۴۹ دلار بود.

به‌گزارش زومیت، اپل گوشی آیفون ۴ اس را در ۴ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۲ مهر ۱۳۹۰) رونمایی کرد و این دستگاه ۱۰ روز بعد عرضه شد. یک روز پس از عرضه‌ی آیفون 4s، استیو جابز، از بنیان‌گذاران و شاخص‌ترین چهره‌های اپل، درگذشت.

مرد جوان در حال استفاده از گوشی آیفون 4s اپل

استقبال کاربران از گوشی آیفون 4s اپل مثال‌زدنی بود. ۲۴ ساعت پس از شروع عرضه، اپل موفق شد بیش‌ از یک‌میلیون دستگاه از این گوشی را بفروشد. چهار روز پس از عرضه، آمار فروش از مرز چهارمیلیون دستگاه عبور کرد. در ماه‌های بعد، اپل آیفون 4s را دردسترس تعداد بیشتری از طرفدارانش قرار داد.

حرف S در نام گوشی آیفون 4s به دستیار صوتی سیری اشاره می‌کرد. سیری در آن زمان یکی از قابلیت‌های انحصاری آیفون 4s بود؛ اما بعداً به سایر محصولات اپل راه پیدا کرد.

گوشی آیفون 4s اپل در دو رنگ از نمای جلو
آیفون 4s، پرچمدار ۲۰۱۱ اپل
پنل پشت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
آیفون ۱۵ پرو مکس، پرچمدار ۲۰۲۳ اپل

آیفون 4s تا حد زیادی اِلِمان‌های ظاهری آیفون ۴ را حفظ کرد؛ اما در زیر بدنه‌‌اش میزبان تغییراتی بزرگ شد؛ ازجمله ارتقا به پردازنده A5 و دوربین ۸ مگاپیکسلی با فیلم‌برداری 1080p. گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۱۱ اپل با سیستم‌عامل iOS 5 و قابلیت‌هایی مثل آی‌کلاد و آی‌مسیج و نوتیفیکیشن‌سنتر دردسترس قرار گرفت.

کارشناسان صنعت فناوری عموماً نگاه مثبتی به آیفون 4s داشتند و به‌طور ویژه سیری و دوربین جدید و قدرت پردازشی را تحسین کردند. یک سال بعد، اپل آیفون ۵ را عرضه کرد؛ اما به فروش کانفیگ ۱۶ گیگابایتی آیفون 4s همچنان ادامه داد.

در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۸ شهریور ۱۳۹۳) هنگام رونمایی آیفون ۶، فروش آیفون 4s متوقف شد؛ ولی تولید این دستگاه تا ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۱۶ (۲۸ بهمن ۱۳۹۴) در کشورهای در‌حال‌توسعه ادامه پیدا کرد.

آیفون 4s یکی از آیفون‌های پرفروشی به‌شمار می‌آید که اپل تا‌به‌حال تولید کرده است. این گوشی اولین محصول اپل بود که پنج نسخه‌ی اصلی iOS را دریافت کرد. این سیاست اپل حتی همین امروز هم ادامه دارد.

آیفون 4s آخرین گوشی اپل با درگاه ۳۰ پین محسوب می‌شد؛ زیرا این شرکت با رونمایی آیفون ۵ به لایتنینگ مهاجرت کرد و لایتنینگ در سال ۲۰۲۳ جای خود را به درگاه محبوب USB-C داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات