هر آنچه در مورد iPhone 4S باید بدانید

چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
شب گذشته در کنفرانسی که مربوط به معرفی محصول جدید Apple بود، گوشی iPhone 4S معرفی شد. معرفی این گوشی برای بسیاری از کاربران ناامید کننده بود. چراکه اکثرا منتظر شنیدن خبرهای جدیدی از iPhone 5 بودند. ولی محصول جدید Apple ظاهری مشابه iPhone 4 داشته و ویژگی یا قابلیت جذابی ندارد که طرفداران Apple را راضی کند. تنها ویژگی نسبتا جذاب این گوشی قابلیت Siri است که پیشتر در مورد آن توضیحات کاملی را ارائه کردیم. در ادامه ویژگی و مشخصات کامل iPhone 4S را بررسی خواهیم کرد. به نظر شما آیا این ویژگی ها می توانند کاربران iPhone 4 را متقاعد به خرید iPhone 4S کنند؟
تبلیغات

ظاهر گوشی iPhone 4s مشابه iPhone 4 می باشد ولی از نظر سخت افزاری نسبت به iPhone 4 قوی تر است. پردازنده، دوربین و طراحی آنتن گوشی با مدل iPhone 4s متفاوت بوده و حافظه ذخیره سازی گوشی 64 گیگابایت است. هیچ یک از مدل های قبلی آیفون، حافظه 64GB نداشتند. اگر از طرفداران iPhone هستید و یا قصد خرید گوشی iPhone دارید، ادامه مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را در رابطه با اینکه که "آیا علاقه دارید با وجود این ویژگی ها، هزینه بیشتری کرده و iPhone 4S تهیه کنید"، با ما در میان بگذارید؟

پردازنده و عمر باتری iPhone 4S

این گوشی مجهز به پردازنده A5 با سرعت 1GHz به همراه GPU دو هسته ای است. Apple ادعا می کند با استفاده از این تراشه، گوشی iPhone 4S دو برابر سریع تر از iPhone 4 بوده و عملکرد گرافیکی آن نیز 7 برابر بهتر خواهد بود. علاوه بر این عمر باتری 4S نسبت به مدل های پیشین پیشرفت زیادی کرده است. شما می توانید 8 ساعت در حالت 3G و یا 14 ساعت در حالت 2G با دستگاه صحبت کنید ؛ 6 ساعت با استفاده از 3G و یا 9 ساعت با استفاده از Wi-Fi در اینترنت سیر کنید و یا 10 ساعت  ویدئو تماشا کنید. با شارژ کامل iPhone 4S می توانیدحدود 40 ساعت موزیک گوش کنید.

iphone-4s-hands-on-58-3-s

معمولا با افزایش قدرت سخت افزاری دستگاه ها، عمر باتری آنها کم می شود. ولی در این گوشی بدون کم شدن عمر باتری دستگاه، پردازنده و GPU آن قوی تر شده است.

Siri در iPhone 4S

با استفاده از قابلیت Siri می توانید پاسخ همه سئوالات خود را در گوشیتان بیابید. تنها کافی است از گوشی خود سئوال کنید و یا دستور خاصی را برای آن تعریف کنید. به طور مثال با فعال کردن این قابلیت می توانید از iPhone 4S خود بخواهید که فردا صبح راس ساعت 6 زنگ بزند، همچنین می توانید در مورد وضعیت آب و هوا و یا اخبار و تعاریف مختلف از گوشی خود سئوال کنید و یا متن مورد نظر خود را بخوانید تا در قسمت Text Message یا ایمیل دستگاه تایپ شود.

برای مشاهده قابلیت های کامل Siri مقاله "سرویس Siri توسط Apple معرفی شد" را مشاهده کنید.

این سرویس برای عده ای از کاربران خصوصا افرادی که دائما از گوشی خود در هنگام رانندگی استفاده می کنند، جذاب خواهد بود.

دوربین iPhone 4S

دوربین 5 مگاپیکسلی iPhone 4 کیفیت خوبی دارد. ولی نظر شما در مورد دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی Full HD چیست؟

iphone-4s-hands-on-58-1-s

این مزایا به نظر جذاب هستند. از دیگر ویژگی های دوربین iPhone 4S می توان به Autofocus، Flash و f/2.4 اشاره کرد. سنسور این دوربین از نوع CMOS بوده و 73 درصد سبک تر از سنسور دوربین iPhone 4 است. این دوربین قابلیت گرفتن ویدئو با کیفیت 1080P و 30 فریم در ثانیه دارد.

طراحی iPhone 4S

وزن iPhone 4S حدودا 2.8 گرم سنگین تر از iPhone 4 است. نمایشگر Retina دستگاه 960x640 پیکسل بوده و قسمت و پشت و جلوی دستگاه براق است.

iphone-4s-hands-on-58-2-s

سیستم آنتن دستگاه مجددا طراحی شده تا مشکلاتی که پیشتر در iPhone 4 وجود داشت را برطرف کند. در مقاله "فناوری های بزرگ شکست خورده در سال 2010" در مورد این مشکل iPhone 4 بیشتر توضیح داده شده است.

زمان عرضه iPhone 4S به بازار جهانی

iPhone 4S در تاریخ 7 اکتبر برای پیش خرید، آماده خواهد بود. این محصول همچنین در تاریخ 14 اکتبر معادل با 22 مهر در امریکا به فروش می رسد. iPhone 4S در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه می شود.

  iOS 5 در iPhone 4S

iPhone 4S مجهز به سیستم عامل iOS 5 خواهد بود. همانطور که پیشتر در مقاله "هر آنچه در مورد Apple iOS 5 باید بدانید" بررسی کردیم، iOS 5 قابلیت های جذابی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از آنجایی که این سیستم عامل بر روی گوشی های دیگر iPhone نیز نصب خواهد شد، نمی توان آن را به عنوان یک تغییر عمده نسبت به iPhone 4 دانست.

آیا خرید iPhone 4S صحیح است؟

هیچ شکی نیست که iPhone 4S می تواند قابلیت های جذابی در اختیار شما قرار دهد. ولی ماه ها انتظار برای مشاهده iPhone جدید، توقع ما را زیاد کرده و مشاهده iPhone 4S برای ما کمی نا امیدکننده بود. شاید اگر Apple همین مشخصات فنی را با طراحی متفاوت تری عرضه می کرد می توانست نظر بسیاری از طرفداران Apple و حتی کاربران سایر گوشی ها را به خود جلب کند.

احتمالا کاربرانی که پیشتر از iPhone 4 استفاده می کردند، تمایلی به آپگرید کردن گوشی خود نخواهند داشت. ولی کاربرانی که از سایر مدل های iPhone استفاده می کنند، ممکن است این گوشی را پسندیده باشند. احتمال دارد iPhone 5 ژانویه سال آینده وارد بازار شود. ولی ممکن است این حدس و گمان هم در حد شایعه باقی بماند.

نظر سنجی

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا از قابلیت های تلفن جدید اپل، iPhone 4S راضی هستید و آن را گزینه مناسبی برای خود می دانید؟

{acepolls 4}

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات