سامسونگ سرویس استریم بازی به گوشی‌هایش اضافه می‌کند؟

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
اجرای بازی در گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra
سامسونگ در رویداد SDC ۲۰۲۳ احتمالاً از سرویس اختصاصی بازی ابری برای چندین مدل از دستگاه‌های گلکسی رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

محصولات سری گلکسی با افت فروش مواجه شده‌اند و این موضوع سامسونگ را مجبور به ایجاد راهکارهای جدید برای درآمدزایی اضافه می‌کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت پلتفرم بازی ابری اختصاصی خود را برای گوشی‌های هوشمندش راه‌اندازی خواهد کرد. درواقع سرویس مذکور در آمریکای شمالی در مرحله‌ی آزمایشی بتا قرار دارد و می‌تواند در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ موسوم‌ به SDC (Samsung Developer Conference) رونمایی شود.

طبق اعلام هانکیونگ، پلتفرم بازی موبایلی سامسونگ به‌طور مجزا از فروشگاه پلی‌استور گوگل ارائه خواهد شد و توسعه‌دهندگان بازی برای حضور در آن نیازی به پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی ندارند. در گزارش مذکور آمده که سامسونگ با شرکت‌های مختلف وارد همکاری دشه تا عناوین جذابی را به پلتفرمش اضافه کند. سرویس مذکور اوایل سال جاری به‌طور آزمایشی در کانادا راه‌اندازی شد و اکنون در ایالات‌ متحده نیز آغاز شده است.

با توجه‌ به اینکه سامسونگ می‌داند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس امکان اجرای بازی‌های کنسولی مثل Resident Evil Village را به‌راحتی اجرا و از مانیتور اکسترنال پشتیبانی کنند، احتمالاً تلاش‌های خود را برای رقابت در حوزه‌ی گیمینگ افزایش خواهد داد.

به‌هرحال، احتمال دارد سرویس بازی ابری غول فناوری کره‌ی جنوبی، مثل Geforce Now انویدیا به‌صورت اشتراکی ارائه‌ شود و به‌ بیان دیگر کاربران برای استفاده از آن باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند دارندگان گوشی‌های گلکسی باید بازی‌ها را در فضای ابری اجرا کنند و درنتیجه سخت‌افزار دستگاه آن‌ها بدین‌منظور استفاده نخواهد شد.

درحال‌حاضر فقط مدل‌های رده‌بالای گوشی سامسونگ مثل دستگاه‌های مجهز به پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 امکان ارائه‌ی فریم‌ریت قابل‌قبول را برای بازی‌های گرافیکی و سنگین دارند و بنابراین شرکت کره‌ای به‌جای عرضه‌ی بازی‌ برای عده کمی از دارندگان این گوشی‌ها، تصمیم گرفته با ارائه‌ی سرویس ابری، امکان اجرای بازی‌ها را دردسترس تعداد بسیار زیادی از دارندگان محصولات گلکسی قرار دهد.

مدل کسب‌وکار سامسونگ برای ارائه‌ی سرویس بازی ابری اختصاصی، مزایا و معایبی دارد. بزرگ‌ترین مزیت برای شرکت مذکور این است که اگر پلتفرمش برای همه‌ی گوشی‌های گلکسی دردسترس قرار گیرد، درآمد بیشتری به‌دست خواهد آورد؛ اما برای لذت‌بردن از جدیدترین بازی‌ها همیشه به اتصال اینترنتی فعال نیاز خواهید داشت. البته تأخیر قابل‌توجه در ورودی‌ها هنگام اجرای بازی‌های ابری نیز نسبت‌ به اجرای آن روی سخت‌افزار دستگاه قطعاً بیشتر است.

سامسونگ درحال‌حاضر با بحران کاهش فروش گوشی‌های هوشمندش مواجه شده و باید خدمات خود را مثل اپل گسترش دهد تا هرگونه ضرر ناشی از شرایط کنونی را جبران کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات