سقوط ادامه‌دار سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۳؛ سود عملیاتی سامسونگ ۹۵ درصد کاهش یافت

جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
شرکت سامسونگ
نتایج مالی سامسونگ برای سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳، نشان از کاهش شدید سوددهی واحد موبایل این شرکت دارد.
تبلیغات

سامسونگ پس‌از رویداد آنپکد، گزارش مالی سه‌ماهه‌ی مالی دوم ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد. نتایج اعلام شده با آنچه پیش‌بینی شده بود مطابقت دارد و نشان می‌دهد سود غول فناوری کره‌ی جنوبی درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی مالی اول ۲۰۲۳ نیز ضرر سنگین ۳٫۴ میلیارد دلاری را گزارش داد و به‌نظر می‌رسد روند مذکور همچنان در سه‌ماهه‌ی مالی دوم این شرکت در سال جاری ادامه دارد.

درآمد ماه‌ آوریل، می و ژوئن سامسونگ به ۴۶٫۸۹ میلیارد دلار رسیده که نسبت‌به سه‌ماهه‌ی مالی دوم ۲۰۲۲ حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است. سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ این شرکت ۵۲۳٫۵۲ میلیون دلار بوده که نسبت‌به سال گذشته (۱۱٫۰۳ میلیارد دلار) با کاهش ۹۵ درصدی مواجه شده است.

سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرده کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، دلیل اصلی افت شدید درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی مالی دوم سال جاری بوده است. غول فناوری کره‌ای اعتقاد دارد معرفی گوشی‌های تاشو جدیدش میزان تقاضا را افزایش خواهد داد و به واحد موبایل این شرکت کمک می‌کند بار دیگر به مسیر اصلی خود بازگردد. سامسونگ همچنین انتظار دارد تقاضای جهانی برای محصولاتش در نیمه‌ی دوم سال جاری بهبود یابد و این تغییر نیز به افزایش درآمدزایی کلی کمک خواهد کرد.

انتظار می‌رود واحد تولید تراشه‌های حافظه‌ی سامسونگ با تمرکز مجدد بر حافظه‌های باند‌پهن (HBM) و رم‌های DDR5 به افزایش درآمد کلی این شرکت کمک کند. فروش پنل‌های گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز مثل سه‌ماهه‌ی مالی قبل، فروش خوبی را تجربه کرد. ازطرف دیگر، سود و درآمد هارمن که یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ محسوب می‌شود نیز در این سه‌ماهه‌ی مالی افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات