این نخستین تصویر باکیفیت از گلکسی زد فولد 5 است!

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
بدنه گلکسی زد فولد ۴
جدیدترین تصویر فاش‌شده نشان می‌دهند که سامسونگ فعلاً تصمیمی برای ایجاد تغییر گلکسی زد فولد 5 ندارد.
تبلیغات

با نزدیک‌تر شدن به اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) که طبق شایعات تاریخ احتمالی معرفی گوشی تاشدنی گلکسی Z fold 5 است، اخبار بیشتری درمورد این گوشی فاش می‌شود. در جدیدترین خبر، تصویری تبلیغاتی از این گوشی توسط افشاگری به نام MySmartPrice، فاش شده است که طراحی آن را نشان می‌دهد.

تصویر فاش شده از گلکسی Z fold 5، نمایی از لبه‌ی بالایی و پایینی، صفحه‌ی داخلی، نحوه‌ی چینش دوربین‌ها و حتی قلم استایلوس آن را نشان می‌دهد.

تصویر فاش شده از گلکسی زد فولد ۵ در رنگ آبی

تصویر فاش شده از گلکسی Z fold 5 شباهت غیر قابل انکار آن به نسل پیشین یعنی گلکسی Z fold 4 را نشان می‌دهد. تنها تفاوت قابل مشاهده نسل جدید نسبت به سال گذشته را حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر داخلی آن است که موجب می‌شود فضای بیشتری برای اجرای چند برنامه در کنار یکدیگر در دسترس کاربر قرار بگیرد.

براساس تصویر فاش‌شده همچنین می‌توان دید که این گوشی نیز مانند نسل پیشین خود از محل نگهداری قلم Spen بی‌بهره است. ابعاد گلکسی Z fold 5 بنابر شایعات معادل ۱۵۴٫۹ در ۱۲۹٫۹ در ۶٫۳ میلی‌متر در حالت بازشده خواهد بود که اندکی طول آن نسبت به گلکسی Z fold 4 با ابعاد ۱۵۵٫۱ در ۱۲۹٫۹ در ۶٫۳ کم‌تر خواهد بود.

گلکسی زد فولد 5 همچنین در محل قرارگیری فلش دوربین نیز نسبت به نسل گذشته دستخوش تغییر شده است. در نسل گذشته فلش دوربین در زیر ماژول‌ها قرار داشت ولی در نسل جدید در سمت راست ماژول‌های دوربین قرار گرفته است. دیگر اجزای این گوشی مثل پورت USB-C و محل قرارگیری اسپیکرها نسبت به نسل گذشته ثابت باقی مانده‌اند.

طبق شایعات، گلکسی Z fold 5 با نمایشگر داخلی‌ای به اندازه ۷٫۶ اینچی امولد با رزولوشن QHD+ و با نمایشگر ۶٫۵ اینچی خارجی امولد با کیفیت FHD+ عرضه خواهد شد. از قرار معلوم، هر دو نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده خواهند کرد. همانند سری گلکسی S23 این این گوشی تاشدنی نیز با نسخه‌ی اختصاصی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گوشی‌های گلکسی همراه خواهد شد. در کنار این پردازنده ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5x و تا حداکثر ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره سای از نوع UFS 4.0  برای این گوشی استفاده خواهد شد. وظیه‌ی تأمین انرژی گلکسی Z fold 5 نیز بر عهده‌ی یکی باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ سیمی حداکثر ۴۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

گلکسی Z fold 5 همچنین از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسی به عنوان دوربین سلفی خارجی ، یک دوربین ۴ مگاپیکسلی زیر صفحه‌نمایش، یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی به همراه یک دوربین ۸ و ۱۲ مگاپیکسلی به ترتیب برای دوربین تله فوتو و اولترا واید استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود این دستگاه با One UI 5.1.1 برپایه‌ی اندروید ۱۳ عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات