گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5؛ انتظارات ما از محبوب‌ترین گوشی‌های تاشدنی ۲۰۲۳

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
مطالعه 17 دقیقه
آنچه از گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ می‌دانیم
گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ چه تغییراتی به خود می‌بینند؟ در این مطلب به تمام اخبار و شایعات مرتبط با گوشی‌های تاشدنی جدید سامسونگ اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

درحال‌حاضر، سامسونگ رهبر بازار در حوزه‌ی گوشی‌های تاشدنی است. اکنون گوشی‌های تاشدنی در نسل چهارم خود به‌سر می‌برند و در آن‌زمان جایگزین سری گلکسی نوت شده‌اند. در سال‌های گذشته، این گوشی‌ها شاهد پیشرفت‌های منظمی بوده‌اند. بدین‌ترتیب، امسال سال جالبی برای گوشی‌های تاشوی ۲۰۲۳، یعنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ خواهد بود.

پشت گلکسی زد فلیپ ۴

گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ عملکرد قوی، دوربین باکیفیت، تعهد به روزرسانی پیشرو سامسونگ و بهبود عمر باتری را به‌ارمغان می‌آورد. گلکسی زد فولد ۵ پس از گلکسی اس ۲۳ اولترا، در ردیف بعدی عنوان پریمیوم‌ترین گوشی سامسونگ امسال خواهد بود. بااینکه گوشی‌های تاشدنی مذکور در طول سال‌ها کم‌وبیش یکسان به‌نظر می‌رسند، اما شاهد پیشرفت‌هایی در فناوری نمایشگر، دوام، بهبود نرم‌افزار و غیره بوده‌ایم.

پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز، سامسونگ تغییرات خوشایندی در گوشی‌های محبوبش اِعمال کند. در‌ادامه، به تمام اخبار و شایعات مرتبط با گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 اشاره می‌کنیم.

رنگ، مدل و اندازه گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵

رابط کاربری گلکسی زد فلیپ ۴

رئیس بخش موبایل سامسونگ گفته است که گوشی‌های تاشدنی این شرکت می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ از پرچم‌داران سری S خود پیشی بگیرند. غول فناوری کره‌ای روی این سبک از گوشی‌هایش سرمایه‌گذاری زیادی کرده و می‌خواهد کاری کند تا جزو انتخاب اصلی خریداران شود.

اگرچه مدیر سامسونگ معتقد است که سری گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد می‌توانند در نهایت از پرچم‌داران معمولی خود پیشی بگیرند؛ اما پیش‌بینی نمی‌شود که سری‌های مذکور به‌زودی اندازه‌های متفاوت و چند مدل مانند سری گلکسی اس داشته باشند.

در مورد رنگ‌بندی احتمالی گلکسی زد فلیپ ۵، افشاگری به نام SnoopyTech تأیید می‌کند که رنگ‌های بنفش کمرنگ، سبز نعنایی، کرم و خاکستری وجود خواهند داشت.

از طرفی دیگر، ۵ آوریل ۲۰۲۳، راس یانگ ادعا کرد که گلکسی زد فولد ۵ در رنگ‌های بژ و مشکی و آبی روشن عرضه خواهد شد. سامسونگ احتمالاً این رنگ‌ها را نیز به رنگ‌های Cream و Phantom Black و Blue تغییر نام خواهد داد. با‌این‌حال، یانگ اضافه کرد که شاید رنگ‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

افشاگر ناشناسی به نام «دیوید کریستین» در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ۱۴۰۲) رندرهای گلکسی زد فولد ۵ را در توییتر منتشر کرد. او مدعی شد که این گوشی تاشدنی در رنگ‌های کرم، الماسی و مشکی و همچنین رنگ‌های انحصاری، یعنی آبی، مرجانی و سفید را دردسترس خواهد بود.

تاریخ معرفی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۴ در حالت باز

در سه سال گذشته، سامسونگ گوشی‌های تاشدنی جدیدش را در ماه آگوست رونمایی کرده است. بنابراین انتظار داشتیم که گلکسی زد فلیپ 5 نیز در کنار گلکسی زد فولد 5 در آگوست ۲۰۲۳ معرفی شود؛ اما سامسونگ تأیید کرد که تاشدنی‌های جدیدش در ۲۶ جولای (۴ مرداد) رونمایی خواهد شد.

گزارش اخیر نشریه‌ی کره‌ای The Elec نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد در مقایسه‌ با گلکسی زد فولد ۵ تعداد بیشتری گلکسی زد فلیپ ۵ عرضه کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت هدف کلی ۱۰ میلیون واحد را برای هر دو گوشی تعیین کرده است که ظاهراً ۸ میلیون واحد آن زد فلیپ ۵ است.

مدل‌های زد فلیپ

تاریخ معرفی

مدل‌های زد فولد

تاریخ معرفی

گلکسی زد فلیپ سامسونگ

۱۴ فوریه‌ی ۲۰۱۹

گلکسی فولد سامسونگ

‍۱۴ فوریه ۲۰۱۹

گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ

۷ آگوست ۲۰۲۰

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

۵ آگوست ۲۰۲۰

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

۱۱ آگوست ۲۰۲۱

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

۱۱ آگوست ۲۰۲۱

گلکسی زد فلیپ ۴ سامسونگ

۱۰ آگوست ۲۰۲۲

گلکسی زدفولد ۴ سامسونگ

۱۰ آگوست ۲۰۲۲

طراحی گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

نمایشگر کوچک گلکسی زد فلیپ ۴

گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip 5) و گلکسی زد فولد ۵ (Samsung Galaxy Z Fold 5) ممکن است بهبودهایی در طراحی به خود ببینند. خط تا همیشه هنگام تاشدن بین دو نیمه وجود دارد؛ اما گفته می‌شود سامسونگ برای کاهش بیشتر تاخوردگی نمایشگر، آن‌ها را به مکانیزم لولای جدیدی مجهز می‌کند.

به‌گفته‌ی راس یانگ، تحلیلگر حوزه‌ی نمایشگر، سامسونگ لولای زد فلیپ 5 و زد فولد 5 را به‌گونه‌ای بازطراحی کرده است که چین‌خوردگی کمتر دیده شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت لولایی شبیه به اوپو فایند N2 فلیپ و پیکسل فولد گوگل ساخته است. بدین‌ترتیب، دو طرف نمایشگر تاشو همچنین می‌توانند بدون شکاف در وسط روی هم بسته شوند.

علاوه‌بر لولای جدید، پیش‌بینی می‌شود گلکسی زد فلیپ ۵ صفحه‌نمایش بیرونی بزرگ‌تری نیز داشته باشد که احتمالاً برای ویژگی‌ها و کنترل‌های اضافه است. گلکسی زد فلیپ ۴ صفحه‌نمایش ۱٫۹ اینچی دارد و به‌عنوان صفحه‌نمایش دوم به‌خوبی عمل می‌کند. بر‌اساس اطلاعات یانگ، سامسونگ شاید اندازه‌ی صفحه‌نمایش را در Flip 5 به ۳٫۸ اینچ افزایش دهد؛ اما SnoopyTech می‌گوید که این سایز ۳٫۴ اینچ خواهد بود. رندرهای منتشر شده به ما امکان می‌دهند تا از زوایای مختلف به این گوشی در رنگ‌های مختلف نگاه کنیم.

رندر گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

همان‌طورکه اشاره کردیم، گلکسی زد فولد ۵ نیز با لولای قطره‌ای جدید چین‌وچروک کمتری خواهد داشت. در زیر می‌توانید پنتتی از چنین طرحی را مشاهده کنید که چندی پیش سامسونگ نمایش داده بود.

طرح منتسب به لولای قطره ای گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

علاوه‌براین، نشریه‌ی کره‌ای Naver نیز مدعی شد که نمونه‌ی اولیه‌ای از لولای گلکسی زد فولد ۵ را در CES 2023 دیده است. تصویر زیر طراحی ادعاشده را درمقایسه‌با گلکسی زد فولد ۴ نشان می‌دهد و مطمئناً لولای جدیدتر گوشی را بسیار جمع‌وجورتر می‌کند.

مقایسه لولای زد فولد ۵ با گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ

شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ ضخامت زد فولد ۵ را هنگام تاشدن به ۱۳٫۴ میلی‌متر کاهش داده است. افزون‌براین پیش‌بینی می‌شود زد فولد ۵ همان صفحه‌نمایش بیرونی ۶٫۲ اینچی و صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی را حفظ کند. ازطرفی دیگر، سامسونگ شاید اندازه‌ی حاشیه‌ها را کاهش دهد.

رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵

در رابطه با رندرهای گلکسی زد فلیپ ۵، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و منحصر‌به‌فرد بیرونی را مشاهده می‌کنیم.

رندر گلکسی زدفلیپ ۵
رندر گلکسی زدفلیپ ۵
رندر گلکسی زدفلیپ ۵

طبق گزارشی از SamMobile، اکثر اپلیکیشن‌های سامسونگ برای اجرا روی نمایشگر بهینه‌سازی خواهند شد. این شرکت همچنین در حال همکاری با گوگل برای انجام همین‌کار با Google Maps و Messages و YouTube است. افشای اطلاعاتی در اواسط ماه جولای نشان داد که صفحه‌نمایش بیرونی فلیپ ۵ قادر خواهد بود مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را کنترل کند.

در ماه ژوئن، MySmartPrice موفق شد به یک تصویر تبلیغاتی فاش‌شده از گلکسی زد فولد ۵ دست پیدا کند. به‌نظر می‌رسد این تصویر تأیید می‌کند که حاشیه‌های کوچک‌تری وجود خواهد داشت.

تصویر فاش شده از گلکسی زد فولد ۵ در رنگ آبی

پس از افشای تصویر تبلیغاتی گلکسی زد فولد 5، نوبت به گلکسی Z Flip 5 رسید که می‌توان تغییرات قابل توجه صفحه‌‌نمایش خارجی‌اش را دید. همان‌طور که گفتیم، ابعادش نسبت به گلکسی زد فلیپ ۴ تغییر کرده و نکته‌ی جالب‌تر اینکه، فرم آن نیز دستخوش تغییرات شده و شکلی شبیه پوشه به خود گرفته است.

تصویر تبلیغاتی گلکسی Z Flip 5

در ژوئیه ۲۰۲۳، شاهد انتشار تصویری از گلکسی زد فلیپ ۵ بودیم. احتمالا تفاوت‌های ظریفی بین این تصویر و آن‌هایی که در فروشگاه‌ها خواهیم دید، وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که ظاهر کلی دقیق باشد. توجه داشته باشید که این رنگ سفید به‌احتمال زیاد در خرده فروشی دیده نمی‌شود.

زد فلیپ ۵ با نمایشگر بیرونی جدید

در ماه ژوئن، سه عکس واقعی از گلکسی زد فولد ۵ برای اولین‌بار توسط یکی از کاربران تویی‌تر به نام @AhmedQwaider888 به اشتراک گذاشته شد که طراحی بدون حاشیه و پنل پشتی آن را نشان می‌دهد. ناگفته نماند این تصاویر اکنون حذف شده است.

مدل واقعی گلکسی زدفولد ۵
مدل واقعی گلکسی زدفولد ۵
مدل واقعی گلکسی زدفولد ۵

گزارشی از وب‌سایت ویتنامی The Pixel ادعا می‌کند که گوشی گلکسی زد فولد ۵ کمی بلندتر از گلکسی زد فولد ۴ خواهد بود. به‌بیان دقیق‌تر، ابعاد گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً در حالت بازشده ۱۵۸٫۵ در ۱۲۸٫۵ در ۶٫۵ میلی‌متر و در حالت تاشده ۱۵۸٫۵ در ۶۷٫۵ در ۱۴٫۵ تا ۱۶ میلی‌متر خواهد بود. گفته می‌شود که وزن این گوشی نیز حدود ۲۷۵ گرم است. همچنین، این رسانه گزارش داد که گلکسی زد فولد ۵ همان صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی نسل قبلی‌ خود را حفظ خواهد کرد.

Ice Universe بعداً مدعی شد که ابعاد گلکسی زد فولد ۵ هنگام تاشدن ۱۵۴٫۹ در ۶۷٫۱ در ۱۳٫۴ میلی‌متر و در حالت بازشدن ۱۵۴٫۹ در ۱۲۹٫۹ در ۶٫۳ میلی‌متر خواهد بود. این موضوع با گزارش رسانه‌ی The Pixel در تضاد است.

از طرفی دیگر، Ice Universe، افشاگر معروف، به این موضوع اشاره کرده است که در گوشی تاشدنی جدید خط تاشدکی نمایشگر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. این افشاگر در تاریخ ۳ ژوئیه اشاره کرد که خط تای زد فولد ۵ از خط تای زد فولد ۴ غیرقابل تشخیص به‌نظر می‌رسد.

تصویر واقعی گلکسی زد فولد ۵

در تاریخ ۱۱ جولای، زمانی‌که افشاگری عکس‌هایی از نمونه‌ی اولیه گلکسی زد فولد ۵ (که در بالا دیده می‌شود) منتشر کرد، تصاویر واقعی‌تری از آن به بیرون درز کرد. این تصاویر زد فولد ۵ را هنگام بازبودن و همچنین قسمت پشت و پنل تاشدنی را نیز نشان می‌دهند.

تصویر واقعی گلکسی زد فولد ۵ در حالت تمام‌صفحه

مشخصات و ویژگی‌های گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ را با تراشه‌ی Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام به بازار عرضه کرد. افشاگر معتبر، یوگش برار، ادعا کرده است که زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ تراشه‌ی اسنپدراگون ویژه‌ای خواهند داشت که احتمالاً همان Snapdragon 8 Gen 2 به‌کاررفته در گلکسی S23 خواهد بود.

کار با گلکسی زد فلیپ ۴

به‌گفته برابر، گلکسی زد فولد 5 احتمالا به صفحه‌نمایش خارجی ۶٫۲ اینچی HD+ AMOLED، صفحه‌نمایش ۷٫۶ اینچی QXGA+ AMOLED تاشو با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ۱۲ گیگابایت رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی مجهز خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ ۵ احتمالا به صفحه‌نمایش داخلی ۶٫۷ اینچی Dynamic AMOLED و صفحه‌نمایش بیرونی ۳٫۴ اینچ با رزولوشن HD ، باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت رم مجهز خواهد شد.

بدنه گلکسی زد فولد ۴

شنیده‌ایم که گلکسی زد فلیپ ۵ شاید از Samsung DeX پشتیبانی کند. این قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد گوشی یا تبلت خود را با چیدمانی شبیه به دسکتاپ تبدیل کنید. وب‌سایت SamMobile ادعا می‌کند گلکسی زد فلیپ ۵ کوچک‌ترین گوشی گلکسی‌ای خواهد بود که این ویژگی را دارد.

علاوه‌بر این، پیش‌تر اشاره کردیم که نمایشگر بیرونی فلیپ احتمالاً اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی‌شده‌ای شبیه به موتورولا ریزر پلاس خواهد داشت.

گوشی‌های قبلی گلکسی زد فلیپ و زد فولد از گواهی IPX8 بهره می‌بردند که به معنای مقاومت آن در برابر آب است، اما به هیچ وجه در برابر گردوغبار محافظت نمی‌شوند. براساس گفته‌های افشاگری به‌نام chunvn8888 در توییتر، گوشی‌های تاشدنی آینده سامسونگ شاید دارای رتبه IP58 باشد. این گواهی به خوبی گواهی IP68 در گوشی‌های غیر تاشو نیست، اما بسیار بهتر از رتبه IPX8 خواهد بود.

از طرفی دیگر، افشاگر معروف، Ice Universe، در تاریخ ۳ جولای ادعا کرد که گلکسی زد فولد ۵‌ و فلیپ ۵ «استاندارد ضد گردوغبار IP58» را ندارند. این موضوع نشان می‌دهد که این تاشدنی‌ها‌ همانند مدل فعلی به گواهی IPX8 مجهز خواهد بود.

دوربین گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

عکاسی با گلکسی زد فلیپ ۴

یوگش برار مشخصات مربوط به دوربین گلکسی زد فلیپ 5 را نیز افشا کرده و مدعی شده است که این گوشی به سیستم دوربین دوگانه پشتی مجهز خواهد شد. به‌ بیان بهتر، او می‌گوید زد فلیپ ۵ به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی مشابه زد فلیپ ۴ مجهز می‌شود.

بدین‌ترتیب، اگر به پیشرفت‌های اساسی امیدوار بودید، این موضوع شما را در نسل جدید ناامید خواهد کرد. برار نیز ادعا می‌کند که زد فلیپ ۵ حسگرهای تصویر جدید خواهد داشت؛ بنابراین، امیدواریم شاهد بهبود کیفیت تصویر چشمگیری باشیم.

در همین راستا، گزارشی از سوی نشریه کره‌ای Chosun منتشر شده که ادعا می‌کند سامسونگ از طریق نرم‌افزار بهبودهای عمده‌ای در دوربین و باتری اعمال خواهد کرد. بنابراین این احتمال وجود دارد که باوجود سخت‌افزار مشابه، باز هم شاهد کیفیت تصویر بهتر باشیم.

گزارش‌ها نشان می‌دهند گوشی گلکسی زد فولد ۵ احتمالاً از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید میزبانی خواهد کرد.

دوربین‌های گلکسی زد فولد ۴

باوجوداین، برار ادعای مشخصات دوربین‌ها را رد و تأکید کرد که زد فولد ۵ سیستم دوربین مشابهی با زد فولد ۴ ارائه خواهد داد. این یعنی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل برخوردار خواهد شد.

این افشاگر همچنین ادعا می‌کند که یک دوربین سلفی زیر نمایشگر و یک دوربین برای پنل جلویی وجود خواهد داشت. گفته می‌شود دوربین سلفی ۴ مگاپیکسل است، درحالی‌که دوربین بیرونی شاید ۱۰ مگاپیکسل باشد.

وی افزود که باید منتظر حسگرهای تصویر جدید نیز باشیم؛ اما مشخص نیست که آیا این موضوع درباره‌ی تمام دوربین‌ها صدق می‌کند یا خیر.

لوازم جانبی

در گزارشی آمده بود که این‌ بار گلکسی زد فولد ۵ به درگاه S Pen مجهز خواهد بود. صفحه‌نمایش بزرگ تاشو سامسونگ گزینه‌ی مناسبی برای جای‌گذاری قلم است؛ اما به‌دلایلی این شرکت تابه‌حال درگاهی اختصاصی برای گوشی در نظر نگرفته است.

اما رسانه‌ی کره‌ای ET News بعداً گزارش داد که ظاهرا شرکت تصمیم گرفته از این درگاه صرف نظر کند؛ چرا گوشی را ضخیم‌تر می‌کند. ET News نشریه‌ای معتبر است و رندرها و تصاویری که تاکنون دیده‌ایم همگی گوشی‌ای بدون درگاه S Pen را نشان دادند.

به‌نظر می‌رسد به جای درگاه S Pen، سامسونگ از راهل جایگزین استفاده خواهد کرد. اطلاعات فاش‌شده از ایشان آگاروال، فولد ۵ را در قابی نشان می‌دهد که می‌تواند S Pen را در خود جای دهد.

قاب با محفظه‌ی نگهداری قلم گلکسی زد فولد ۵

درباره‌ی زد فلیپ ۵، افشاگر معروف، Ice Universe موفق شد چند تصویر از کیس محافظ شفاف آن را نشان دهد. این تصاویر همچنین شکل منحصربه‌فرد صفحه‌نمایش بیرونی را بیشتر تأیید می‌کنند.

افشاگر معروف، Ice Universe موفق شد چند تصویر از کیس محافظ شفاف گلکسی زد فلیپ 5 نشان دهد. این تصاویر همچنین شکل منحصربه‌فرد صفحه‌نمایش بیرونی را بیشتر تأیید می‌کنند.

محافظ شفاف گلکسی زد فلیپ 5 با نمایشگر بیرونی متفاوت
محافظ شفاف گلکسی زد فلیپ 5

قیمت گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵

همواره افزایش قیمت برندهای گوشی‌های هوشمند را شاهد بوده‌ایم؛ اما خوشبختانه در چند سال اخیر قیمت گوشی‌های سامسونگ ثابت مانده است.

کلیدهای کناری گلکسی زد فلیپ ۴

قیمت گلکسی زد فلیپ ۴ مانند گلکسی زد فلیپ ۳ هنگام عرضه از ۹۹۹ دلار برای نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی شروع شد که در بخش گوشی‌های تاشدنی‌ها قیمت بصرفه‌ای بود. انتظار می‌رود که قیمت گلکسی زد فلیپ ۵ نیز از ۹۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی شروع شود. افشاگر معروفی که در توییتر فعالیت می‌کند نیز مدعی شده که قیمت فلیپ ۵ مشابه فلیپ ۴ خواهد بود.

از طرفی دیگر، نشریه فرانسوی Dialabs در تاریخ ۱۱ جولای مدعی شده است که مدل ۲۵۶ گیگابایتی زد فلیپ ۵ قیمتی برابر با ۱،۱۹۹ یورو و مدل ۵۱۲ گیگابایتی شاید قیمتی برابر با ۱،۳۳۹ یورو داشته باشد. در مورد مدل ۱۲۸ گیگابایتی حرفی به میان نیامده، اما این قیمت‌های گزارش‌شده کاملا افزایش خواهند یافت.

گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فولد ۴ نیز هر دو با قیمت ۱,۷۹۹ دلار به بازار عرضه شدند. پیش‌بینی نمی‌شود سامسونگ قیمت گلکسی زد فولد ۵ را کاهش دهد. همچنین، انتظار نداریم سامسونگ قیمت این تاشدنی جدید را به‌خصوص با‌ توجه‌ به وضعیت فعلی اقتصاد جهانی در مقایسه‌ با نسل‌های پیشینش افزایش دهد تا پرچم‌دار تاشدنی غیرقابل دسترس‌تر برای افراد شود.

گشتن در سایت زومیت با نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۴

نکته جالب توجه این است که شایعه منتشرشده از سوی افشاگری نشان می‌دهد که فولد ۵ کمی ارزان‌تر از فولد ۴ خواهد بود؛ اما مشخص نیست این کاهش تا چه حد خواهد بود.

در همین راستا، افشاگری از فروشگاه فرانسوی Dealabs به افزایش قیمت زد فولد ۵ در اروپا اشاره می‌کند. این افشاگر مدعی شده که قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۱،۸۹۹ یورو خواهد بود که برای مدل ۱ ترابایتی به ۲،۲۷۹ یورو می‌رسد.

قیمت‌گذاری تنها چیزی است که به‌راحتی می‌توان آن را تا زمان عرضه تغییر داد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این شایعات صحت دارند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات