برخی مشخصات پیکسل فولد و تبلت پیکسل در به‌روزرسانی جدید اندروید ۱۴ فاش شد

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نمای نزدیک پیکسل فولد گوگل Pixel Fold گوشی تاشدنی سفید غیررسمی
دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ حاوی نشانه‌هایی درمورد گوشی تاشو پیکسل فولد و تبلت پیکسل گوگل است.
تبلیغات

گوگل هفته‌ی گذشته نسخه‌ی جدید پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ را منتشر کرد. درحالی‌که این شرکت فهرستی از تغییرات اعمال شده در این به‌روزرسانی را ارائه داد، اکنون کدهای جدیدی در این سیستم‌عامل کشف شده است که به دو دستگاه با نمایشگر بزرگ اشاره دارند. طبق گزارش‌های متعدد، غول جستجوی اینترنت قصد دارد از پیکسل فولد و تبلت پیکسل رونمایی کند که البته فقط تبلت این شرکت طی ماه‌های گذشته بارها به‌نمایش درآمده است.

به گزارش NotebookCheck، گوشی تاشو پیکسل فولد و تبلت پیکسل گوگل احتمالاً در تابستان عرضه خواهند شد. بدین‌ترتیب این دو دستگاه حدود چهارماه قبل از سری پیکسل ۸ و انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۴ دردسترس مشتریان قرار خواهند گرفت و به‌همین دلیل انتظار می‌رود گوشی تاشو و تبلت بعدی این شرکت به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ روانه‌ی بازار شوند. به‌هرحال این دو دستگاه مثل سایر محصولات گوگل به‌سرعت نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد.

به‌نظر می‌رسد گوگل درحال توسعه‌ی حالت دسکتاپ بهبودیافته‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد پنجره‌ها را مثل سیستم‌عامل‌های دسکتاپ دیگر مدیریت کنند. به‌عنوان مثال امکان تغییر آزادانه‌ی ابعاد پنجره‌ها در این حالت ارائه خواهد شد. علاوه‌براین دکمه‌های جدید در بالای این پنجره‌ها برای تنظیم سریع ابعاد یا گرفتن اسکرین‌شات دردسترس کاربران خواهد بود.

تبلت پیکسل گوگل

دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۴ یا همان DP2 حاوی ارجاعاتی به پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره‌ی پیکسل فولد است. گوگل این قابلیت را روی نمایشگر بیرونی دستگاه تاشو خود ارائه خواهد داد. تبلت پیکسل نیز با این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز با باز کردن قفل دستگاه، روی نمایشگر آن یادداشت بنویسد که نمونه‌ی چنین قابلیتی را قبلاً در گلکسی S23 اولترا سامسونگ دیده‌ایم.

نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید اندورید ۱۴ همچنین شامل بخشی به‌نام Dual Shade است که به تنظیمات سریع رابط‌کاربری اعلان‌ها اشاره دارد. گوگل احتمالاً این تغییرات را در ماه می و درجریان کنفرانس I/O ۲۰۲۳ خود درکنار معرفی پیکسل فولد و تبلت پیکسل اعلام خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات