ناتینگ فون ۲؛ آنچه تاکنون از این گوشی می‌دانیم

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
پنل پشتی ناتینگ فون ۱
Nothing Phone 2 به قلمرو پرچم‌دار نزدیک‌تر می‌شود. در این مقاله، به تمام شایعاتی اشاره می‌کنیم که درباره‌ی ناتینگ فون ۲ می‌دانیم.
تبلیغات

Nothing Phone 1 ازجمله گوشی‌های هوشمند منحصربه‌فردی بود که در سال ۲۰۲۲ دیدیم. کارل پی، یکی از بنیان‌گذاران وان‌پلاس، شرکت ناتینگ را با هدف دمیدن جانی تازه به بازار راکد موبایل راه‌اندازی کرد. اکنون این شرکت اعلام کرده است که می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک، نسل بعدی ناتینگ فون ۱، یعنی ناتینگ فون ۲ را معرفی کند.

این مقاله در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

در این مطلب، درباره‌ی هرآنچه از این گوشی می‌دانیم و انتظاراتی صحبت خواهیم کرد که می‌توانیم از این محصول نه از روی شایعات، بلکه از روی تاریخچه‌ی کوتاه ناتینگ و ناتینگ فون ۱ و گفته‌های کارل پی داشته باشیم.

آیا Nothing Phone 2 وجود خواهد داشت؟

رابط کاربری ناتینگ فون ۱

کارل پی تأیید کرده است که نسل بعدی ناتیگ فون ۱ با نام ناتینگ فون ۲ شناخته خواهد شد. ما این موضوع را از توییتی می‌دانیم که کارل پی در دسامبر ۲۰۲۲ منتشر کرد. پی توضیح داد که ناتیگ فون ۱ درحال‌حاضر تمرکز اصلی شرکت است.

بااین‌حال، پی بعداً در ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن ۱۴۰۱) تأیید کرد که ناتینگ فون ۲ در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود. پس اطمینان داریم که در سال جاری میلادی شاهد رونمایی این گوشی خواهیم بود.

تاریخ معرفی Nothing Phone 2 چه زمانی خواهد بود؟

گلیف (Glyph) ناتینگ فون ۱ در حالت روشن

ناتینگ فون ۱ در ۱۲ جولای ۲۰۲۲ (۲۱ تیر ۱۴۰۱) معرفی شد. همان‌طور‌که گفتیم، مطمئن نیستیم که دقیقاً چه زمانی ناتینگ جدید از راه می‌رسد. با‌این‌حال، ناتینگ اعلام کرده است که گوشی بعدی‌اش، Nothing Phone 2 در تابستان ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد. این بدان‌معناست که احتمالاً در فاصله‌ی زمانی بین ۲۱ ژوئن تا ۲۳ سپتامبر سال جاری میلادی، ناتینگ فون ۲ پرده‌برداری می‌شود.

باتوجه‌به اینکه گوشی ناتینگ فون ۱ در ماه جولای معرفی شد، می‌توان گفت که رونمایی آن در ماه جولای محتمل است. همچنین، این گوشی با شماره‌مدل AIN065 در وب‌سایت صدور گواهینامه اداره‌ی استانداردهای هند (BIS) ظاهر شده است؛ بنابراین، قطعاً ناتینگ فون ۲ در دست تولید است.

Nothing Phone 2 چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

طراحی پنل پشتی ناتینگ فون ۱

ناتینگ فون ۱ ظاهری خاص دارد که آن را از هر رقیبی متمایز می‌کند. این موضوع بیشتر به‌لطف چراغ‌های پشت گوشی (The Glyph) است. ما اطلاعات زیادی از ناتینگ فون ۲ نداریم؛ اما ظاهراً این گوشی نیز چراغ‌هایی خواهد داشت.

بااین‌حال، Glyph احتمالاً دستخوش تغییرات و میزبان قابلیت‌های جدید خواهد شد. این امکان وجود دارد که ناتینگ آینده بتواند چراغ‌ها را روشن‌تر یا کم‌مصرف‌تر کند. باوجوداین‌‌، یکی از چیزهایی که Glyph تقریباً نخواهد داشت، نورپردازی RGB است. ناگفته نماند ناتینگ فون ۱ فقط می‌تواند نور سفید از The Glyph تولید کند.

با‌این‌حال، در تصویر تیزری نشا‌ن‌داده شده است که چراغ قرمز شاید با چراغ‌های پشت گوشی (The Glyph) همراه باشد. آیا ممکن است که ناتیتگ فون ۲ این‌ بار دو رنگ داشته باشد؟ مطمئن نیستیم؛ اما شاید این اتفاق بیفتد.

احتمال وجود چراغ LED‌ قرمز در ناتینگ فون ۲

درباره‌ی قسمت‌های داخلی گوشی نیز باید بگوییم که شاهد ارتقاهایی خواهیم بود. کارل پی تأیید کرد که ناتینگ فون ۲ محصولی لذت‌بخش‌تر و پرمیوم‌تری از ناتیگ فون ۱ خواهد بود. با اینکه موضوع یادشده مبهم است، نشان می‌دهد که برای گوشی سال ۲۰۲۳ ناتینگ، قطعات داخلی تقویت‌شده‌ای در نظر گرفته شده است.

در MWC 2023، ناتینگ تأیید کرد که از پردازنده‌ی سری اسنپدراگون ۸ برای ناتینگ فون ۲ استفاده خواهد کرد؛ اما مشخص نکرد که این تراشه‌ی 8 Gen 1 یا 8 Plus Gen 1 یا 8 Gen 2 خواهد بود. بعدها یکی از مدیران کوالکام به‌طور‌تصادفی گفت که ناتینگ فون ۲ تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ خواهد داشت؛ اگرچه بعداً این پست برای حذف اطلاعات مذکور ویرایش شد. بدین‌ترتیب، Nothing Phone 2 شاید از 8 Plus Gen 1 استفاده کند.

طبق شایعات، گوشی آینده‌ی ناتینگ احتمالاً حداقل ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد داشت و به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود. همچنین، شایعه‌ای نشان می‌دهد که شاید صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچی AMOLED تطبیقی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حسگر زیر صفحه‌نمایش داشته باشد.

در بخش دوربین، ناتینگ فون ۲ ظاهراً به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و دو حسگر دیگر مجهز خواهد شد. در گزارشی دیگر رندر ناتینگ فون ۲ فاش شد که طراحی آن مشابه نسل اول همراه‌با نور LED است. ناگفته نماند که این گوشی پشت شیشه‌ای خواهد داشت و فریم آن شاید مانند مدل اصلی از آلومینیوم باشد.

رندر Nothing Phone 2

افشای اطلاعات دیگر به اتصال ماهواره‌ای نیز اشاره می‌کند؛ اما در‌این‌باره چندان مطمئن نخواهیم بود. این احتمال وجود دارد که ناتینگ بتواند با یکی از شرکت‌های ارتباطات ماهواره‌ای مانند Globalstar برای ارائه‌ی ویژگی مذکور در ایالات متحده همکاری کند؛ اما این تنها فرضیه‌ای بعید است.

در‌نهایت، می‌دانیم که ناتینگ درحال‌حاضر اقدامات نرم‌افزاری‌اش را به‌صورت درون‌سازمانی انجام می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که ناتینگ فون ۲ به وعده‌ی اصلی آپدیت نرم‌افزاری خود که سه آپدیت اندروید و چهار سال وصله‌ی امنیتی است، پایبند بماند.

قیمت Nothing Phone 2 چقدر خواهد بود؟

حاشیه‌های ناتینگ فون ۱

قیمت ناتینگ فون ۱ حدود ۵۰۰ دلار است. در بازار ایران نیز هنگام نگارش این مقاله، حدود ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت ناتینگ فون ۲ آینده‌ احتمالاً به‌دلیل استفاده از تراشه‌ی سری Snapdragon 8 تا حدودی افزایش پیدا خواهد کرد.

کارل پی اعتراف کرده است که ناتینگ فون ۱ تقریباً بدون حاشیه‌ی سود فروخته می‌شود و این روند برای همیشه ادامه نخواهد یافت. به‌عبارت‌دیگر، ناتینگ فون ۲ حداقل کمی گران‌تر از ناتینگ فون ۱ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات