تماشا کنید: برتری عملکرد دوربین مدل ۴۳ هزار دلاری شیائومی 12S اولترا در مقابل آیفون ۱۴ پرو مکس

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نسخه ۴۳ هزاردلاری مفهومی شیائومی 12S اولترا
شیائومی نسخه‌ی مفهومی ۴۳ هزار دلاری گوشی پرچمدار شیائومی 12S اولترا را به‌نمایش گذاشته است که عملکرد دوربین آن در مقابل پرچمدار اپل بهتر است.
تبلیغات

ظاهراً شیائومی همزمان با شیائومی 12S اولترا، نسخه‌ی مفهومی ویژه‌ای از این محصول را با برچسب ۴۳ هزار دلاری را توسعه داده است. دوربین اصلی این مدل از پوشش محافظ لنز بهره نمی‌برد و بنابراین به‌منظور ثبت عکس و فیلم باید یک لنز جداگانه روی جایگاه مخصوص دوربین پشتی نصب کنید. نتیجه‌ی کار یک غول اندرویدی است که برای بررسی عملکرد آن، قدرت تصویربرداری دستگاه دربرابر آیفون ۱۴ پرو مکس اپل مقایسه شده است.

آرون ماینی مدیر کانال یوتیوب Mrwhosetheboss می‌گوید نسخه‌ی مفهومی گران‌قیمت شیائومی 12S اولترا، امکان نصب لنز لایکا M را روی دوربین فراهم کرده و به‌نظر می‌رسد این ویژگی حاصل همکاری شرکت چینی با برند مطرح لایکا است.

با نصب لنز لایکا روی شیائومی 12S اولترا مفهومی، گشودگی دیافراگم لنز آن به F/1.4 می‌رسد درحالی‌که این رقم برای نسخه‌ی معمولی گوشی F/1.9 است. چنین قابلیتی به دوربین اجازه می‌دهد نور بیشتری را جذب کند و درنتیجه جزئیات و کیفیت تصویر نهایی افزایش خواهد یافت. مزیت دیگر این است که با این راهکار، امکان بزرگ‌نمایی بیشتر بدون افت کیفیت دردسترس کاربر قرار خواهد گرفت و بنابراین می‌توان به‌طور مستقیم عکس‌های تله‌فوتو با کیفیت بسیار بالا ثبت کرد. سپس می‌توان با جداسازی لنز، با حسگر یک اینچی گوشی عکس معمولی گرفت.

مقایسه دوربین نسخه مفهومی شیائومی 12S اولترا درمقابل آیفون ۱۴ پرو مکس
مقایسه دوربین نسخه مفهومی شیائومی 12S اولترا درمقابل آیفون ۱۴ پرو مکس
مقایسه دوربین نسخه مفهومی شیائومی 12S اولترا درمقابل آیفون ۱۴ پرو مکس

آرون در ویدیو خود، عملکرد دوربین نسخه‌ی مفهومی شیائومی 12S را با آیفون ۱۴ پرو مکس مقایسه می‌کند. شایان‌ ذکر است برنامه‌ی دوربین گوشی برند چینی ویژگی‌های بیشتری نسبت به مدل استاندارد آن ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها Focus Peaking نام دارد؛ قابلیتی که مناطق فوکوس‌شده را با رنگ قرمز متمایز می‌کند.

قابلیت دیگر دوربین نسخه‌ی مفهومی شیائومی 12S اولترا Exposure verification نام دارد. ویژگی مذکور به کاربر اجازه می‌دهد روی سوژه‌ی موردنظر خود نوردهی بیشتری داشته باشد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، عملکرد این دستگاه در این‌ بخش نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس بسیار بهتر است. به‌هرحال آرون اشاره می‌کند که مقایسه‌ی او منصفانه نیست زیرا گوشی شیائومی از یک لنز اختصاصی بزرگ و با کیفیت استفاده می‌کند و همین ویژگی می‌تواند یکی از دلایل برتری آن نسبت به پرچم‌دار اپل باشد.

WccfTech می‌نویسد، مدل مفهومی شیائومی 12S اولترا به‌لطف بهره گرفتن از لنز اختصاصی همچنین می‌تواند نتایجی شبیه دوربین‌های DSLR ارائه دهد و برای ایجاد حالت پرتره نیازی به پردازش اضافه‌ی اطلاعات ندارد. حتی ویدیوهای ثبت‌شده با این غول اندرویدی در شرایط کم‌نور نسبت به ویدیوهای آیفون ۱۴ پرو مکس کیفیت بسیار بالاتری دارند.

شما می‌توانید با تماشای ویدیوی فوق، اطلاعات بیشتری درمورد نسخه‌ی مفهومی شیائومی 12S اولترا و مقایسه‌ی عملکرد دوربین آن با آیفون ۱۴ پرو مکس به‌ دست آوردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات