بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بهترین گوشی های مقاوم در برابر آب شیائومی 2023
بهترین گوشی های ضدآب 2023 شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟ آیا شیائومی گوشی کاملا ضدآب دارد؟ با راهنمای خرید بهترین گوشی‌های ضدآب شیائومی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شیائومی برند نوظهوری به‌حساب می‌آید که تنها کمی بیش‌ از یک دهه از طول عمرش می‌گذرد؛ اما درحال‌حاضر، پس از اپل و سامسونگ به‌عنوان سومین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند مطرح است. بسیاری بر این باورند که یکی از دلایل موفقیت شیائومی قیمت تمام‌شده‌ی گوشی‌هایش است که معمولاً با مشخصات یکسان، ارزان‌تر از سایر رقبا اعلام می‌شود.

بااین‌حال، بد نیست از این جمله‌ی معروف یاد کنیم که می‌گوید: «هیچ ارزانی بی‌‌دلیل نیست!» این موضوع درباره‌ی گوشی‌های شیائومی نیز صادق است. برای مثال، پیدا‌کردن بهترین گوشی ضدآب شیائومی در بازار کار چندان سختی نیست؛ چراکه این شرکت فقط چند مدل گوشی مجهز به گواهی ضدآب معتبر دارد. این در حالی‌ است که شرکتی مانند سامسونگ که برخی آن‌ را به گران‌فروشی متهم می‌کنند، استاندارد ضدآب را حتی برای گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A هم در نظر گرفته است. پشتیبانی نرم‌افزاری و مشکلات رابط کاربری هم از کم‌کاری‌های شیائومی درمقایسه‌با سایر رقبایش محسوب می‌شود.

بعدها دیگر سازندگان چینی گوشی هوشمند این فرمول را درباره‌ی حاشیه‌ی سود کم تقریباً با همان موفقیت تکرار کردند؛ اما شیائومی که حالا در اکثر بازارهای موبایل جهانی فروش موفقی را تجربه می‌کند، برای اولین‌بار دو پرچم‌دار مجهز به اکثر استانداردهای گوشی‌های پریمیوم، مانند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 را برای بازارهای جهانی رونمایی کرده است: شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو. این گوشی‌ها روی کاغذ مشخصات بسیار خوبی دارند؛ اما انتقاد واردشده به آن‌ها قیمت گرانشان در بازارهای جهانی است.

پیش‌تر در دو مقاله‌ی جداگانه بهترین گوشی شیائومی و بهترین گوشی‌های گیمنیگ شیائومی را معرفی کرده‌ایم. حال بهترین گوشی‌های شیائومی چقدر در‌برابر نفوذ آب مقاوم‌اند؟ در‌ادامه با معرفی بهترین گوشی های ضد آب شیائومی همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی‌های مقاوم در‌برابر نفوذ آب شیائومی

درحالی‌که شرکت‌هایی مانند اپل از سال ۲۰۱۶ با آیفون 7 و سامسونگ از سال ۲۰۱۴ با گلکسی S5 اولین گوشی‌های هوشمند ضدآب خود را روانه‌ی بازار کردند، شیائومی در سال ۲۰۲۱ و با گوشی‌های می 11 پرو و می 11 اولترا تولید گوشی‌های ضدآب را آغاز کرده است. البته شیائومی پیش‌تر در سال ۲۰۲۰ با ردمی نوت 9 و ردمی 9 پاور گوشی‌هایی با پوشش ضد‌آب به بازار عرضه کرده بود که درمقایسه‌با گواهی معتبر IP67 و IP68 از‌نظر مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار بسیار ضعیف‌تر بود.

سپس در سال ۲۰۲۱، شیائومی ردمی نوت 10 را به گواهی نسبتاً بهتر IP53 مجهز کرد که در‌مقابل پاشیدن قطرات آب نسبتاً مقاوم بود. گوشی‌هایی مانند ردمی نوت 10 پرو، ردمی نوت 10s، ردمی نوت 11، ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11s و نیز سه گوشی سری می 11 لایت و پوکو F3 به گواهی ضد گردوغبار و ضد قطرات آب IP53 مجهز هستند.

نکته‌ای که درباره‌ی گواهی IP68 گوشی‌های شیائومی وجود دارد، این است که در توضیحات این استاندارد گفته شده است که گوشی مجهز به آن تا عمق ۱٫۵ متری به‌مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند در‌برابر نفوذ آب مقاومت کند. در اکثر شرکت‌های مطرح مانند سامسونگ و سونی همین جزئیات برای گواهی IP68 داده شده است؛ اما اپل برای گوشی‌هایی مانند سری آیفون 12 و سری آیفون 13 و سری آيفون 14 این مقاومت را تا عمق ۶ متری به‌مدت ۳۰ دقیقه برای گواهی IP68 عنوان کرده است.

معرفی بهترین گوشی های ضد آب شیائومی

بهترین گوشی های ضدآب شیائومی 2023 می ۱۱ پرو

می 11 پرو شیائومی

می 11 پرو جزو اولین گوشی‌های شیائومی است که به استاندارد ضدآب IP68 مجهز شده است. این گوشی پرچم‌دار که محصول سال ۲۰۲۱ است، به‌همراه برادر بزرگ‌ترش، می 11 اولترا، لقب اولین گوشی‌های ضدآب شیائومی را یدک می‌کشند.

می 11 پرو با نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ و حداکثر روشنایی ۱٬۷۰۰ نیتی یکی از پیشتازان آن زمان در‌زمینه‌ی نمایشگر محسوب می‌شد. از دیگر ویژگی‌های ۱۱ پرو شیائومی می‌توان به تراشه‌ی Snapdragon 888، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از حداکثر توان شارژ سیمی و بی‌سیم ۶۷ وات اشاره کرد.

می 11 اولترا شیائومی

راهنمای خرید بهترین گوشی - می ۱۱ اولترا شیائومی | Xiaomi mi 11 ultra رنگ سفید

می 11 اولترا همچنان یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی از‌نظر دوربین و نمایشگر محسوب می‌شود که از گواهی ضدآب IP68 نیز بهره می‌برد. از ویژگی‌های دیگر دومین اولترای چینی‌ها می‌توان به تراشه‌ی Snapdragon 888، ماژول دوربین سه‌گانه با ترکیب دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با قابلیت فیلم‌برداری 8K و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با حداکثر توان شارژ سیمی و بی‌سیم ۶۷ وات اشاره کرد.

شیائومی 12 اس اولترا

شیائومی 12 اس اولترا دومین نسل از گوشی‌های ضدآب شیائومی و از نتایج اولین همکاری‌های لایکا و شیائومی با تمرکز روی دوربین است. این گوشی پرچم‌دار چینی از استاندارد IP68 بهره می‌برد که بدنه‌ی آن‌ را تا حد زیادی در‌برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم می‌کند.

از مشخصات اصلی شیائومی 12s اولترا باید به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1، نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی ۱۲۰ هرتز LTPO AMOLED با دقت ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل، دو اسپیکر تیون‌شده به‌دست Harman Kardon، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور از نوع یک‌اینچی و باتری ۴٬۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیانی از شارژ سیمی ۶۷ و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات اشاره کرد.

شیائومی 13

بهترین گوشی پرچم‌دار ضدآب شیائومی 2023 شیائومی ۱۳

شیائومی که سری 13 گوشی‌های پرچم‌دارش را پیش‌تر در چین معرفی کرده بود، روز گذشته (۷ اسفند ۱۴۰۱) در مراسمی شیائومی 13، شیائومی 13 پرو و شیائومی 13 لایت را برای بازارهای بین‌المللی رونمایی کرد. شیائومی 13 که نسخه‌ی استاندارد پرچم‌داران ۲۰۲۳ شیائومی است، خوشبختانه از گواهی IP68 بهره می‌برد تا بتواند به‌مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری دوام آورد.

قدرت پردازشی و پایداری عملکرد شیائومی ۱۳ به‌لطف بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین SoC کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen 2، بسیار رضایت‌بخش است. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت ضبط ویدئو 8K برای دوربین اصلی و 1080P برای دوربین سلفی بهره می‌برند.

نمایشگر ۶٫۳۶ اینچی ۱۲۰ هرتز AMOLED با وضوح FHD+ و عرضه با رابط کاربری MIUI 14 برپایه‌ی اندروید ۱۳ و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سیمی ۶۷ وات و بی‌سیم ۵۰ وات از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار ۲۰۲۳ شیائومی محسوب می‌شوند.

شیائومی 13 پرو

بهترین گوشی شیائومی مقاوم در برابر آب و گردوخاک شیائومی ۱۳ پرو

دیگر گوشی چینی‌ها که از دوربین اصلی با سنسور یک‌اینچی و استاندارد ضدآب IP68 و امکان شارژ بی‌سیم بهره می‌برد، شیائومی 13 پرو یکی از بهترین گوشی‌های 2023 شیائومی است. به‌جز دوربین اصلی با سنسور عظیمش، دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی هم در پشت گوشی دیده می‌شوند. باتری این گوشی نیز ۴٬۸۲۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و سیمی ۱۲۰ وات است.

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 در تعامل با رابط کاربری MIUI 14 عملکردی بسیار روان و دوست‌داشتنی برای این گوشی رقم زده است؛ البته نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی ۱۲۰ هرتز LTPO AMOLED این گوشی هم با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل در تکمیل سخت‌افزار قدرتمند گوشی درخشان عمل می‌کند.

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز انواع گوشی‌های شیائومی، می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل‌نظر درباره‌ی گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی ضدآب شیائومی کدام مدل است؟

    بهترین گوشی ضدآب شیائومی را شیائومی 13 پرو باید دانست. ارائه‌ی دوربین‌های کارآمد با همکاری لایکا و حافظه‌ی پرسرعت UFS 4.0 در مدل ۲۵۶ گیگابایت و بیشتر و شارژ سریع ۱۲۰ وات سیمی از ویژگی‌های بهترین گوشی مجهزبه گواهی IP68 شیائومی است.

  • آیا گوشی های شیائومی کاملاً ضدآب هستند؟

    شیائومی، تنها چند گوشی پرچم‌دار خود را به بهترین رده‌ی مقاومت موجود، یعنی گواهی IP68، مجهز کرده است. گوشی‌های شیائومی مجهز به این استاندارد تا عمق ۱٫۵ متری به‌مدت ۳۰ دقیقه می‌توانند دوام بیاورند.

  • فهرست گوشی های ضدآب شیائومی کدام است؟

    گوشی‌هایی مانند می 11 پرو، می 11 اولترا، شیائومی 12 اس اولترا، شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو از گواهی IP68 بهره می‌برند که بیشترین مقاومت در‌برابر آب و گردوغبار را بین گوشی‌های این شرکت دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات