دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی S23 اولترا و S22 اولترا

تماشا کنید: مقایسه دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی S23 اولترا

رقابت نفس‌گیر اپل و سامسونگ
پنج‌شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو مکس، گلکسی S23 اولترا یا گلکسی S22 اولترا؟ کدام پرچمدار بازار بهترین تجربه‌ی تصویربرداری را ارائه می‌دهد؟
تبلیغات

با پیشرفت قابل‌توجه حسگرهای تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند، فروش دوربین‌های عکاسی افت شدیدی تجربه کرد. گوشی‌سازان هر سال دوربین را بهبود می‌دهند تا کاربر بتواند با دستگاهی قابل‌حمل، لحظات جذاب را وارد قاب تصویر کند.

گلکسی S23 اولترا با حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، پیشرفته‌ترین دوربین را در بین گوشی‌های هوشمند دارد، حداقل روی کاغذ. آیا این گوشی در عمل بهترین تجربه‌ی تصویربرداری را ارائه می‌دهد؟ آیفون ۱۴ پرو مکس با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی‌اش در کجای معادله جای می‌گیرد؟

تماشا در یوتیوب

فروشگاه لیپک، حامی زومیت برای تولید این ویدیو بوده است.

سامسونگ در گوشی گلکسی S23 اولترا حسگری ۲۰۰ مگاپیکسلی را در پشت لنز OIS عریض با میدان دید ۸۵ درجه قرار داده است. این حسگر در حالت عادی تصاویر حجیم با وضوح ۲۰۰ مگاپیکسل می‌گیرد و با اتکا به تکنیک ترکیب پیکسل‌ها، می‌تواند در محیط‌های کم‌نور، درخشان ظاهر شود. فیلمبرداری گلکسی S23 اولترا به 8K/30fps ارتقا پیدا کرده است.

سامسونگ سال گذشته گوشی گلکسی S22 اولترا را با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی کرد. کارشناسان زومیت از این دوربین استقبال کردند و آن را یکی از بهترین دوربین‌های صنعت موبایل دانستند. سامسونگ در نسل جدید مشخصه‌های دوربین را ارتقا داد تا گلکسی S23 اولترا بهتر از نسل قبل باشد.

وقتی بحث به تصویربرداری می‌رسد، آیفون‌های اپل جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کنند. آیفون‌ها هرگز با اعداد بازی نکرده‌اند. اپل در نسل‌های قبل با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در حد و اندازه‌ی دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی ظاهر می‌شد،‌ چون آیفون تمرکزی ویژه بر تکنیک عکاسی محاسباتی دارد. آیفون ۱۴ پرو مکس به‌عنوان جدیدترین گوشی پرچمدار اپل به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است.

هر سه گوشی موردمقایسه نه‌تنها در زمینه‌ی عکس‌برداری، بلکه در زمینه‌ی فیلمبرداری پیشرفت نسلی مطلوبی تجربه کردند. برای بررسی عملکرد این گوشی‌ها انواع آزمون‌ها را روی آن‌ها اجرا کردیم.

به‌زودی مقایسه‌ی دوربین پرچم‌داران اپل و سامسونگ را به‌صورت متنی و با جزئیات بیشتر در اختیار شما کاربران عزیز زومیت قرار خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات