اپل می‌گوید آیفون ۱۴ استاندارد پرقدرت‌تر از آیفون ۱۳ پرو است

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ناچ آیفون ۱۴ اپل
به گفته‌ی اپل، آیفون ۱۴ با وجود استفاده از پردازنده‌ی A15 قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به آیفون ۱۳ پرو دارد.
تبلیغات

مدیر ارشد طراحی آیفون می‌گوید مدل استاندارد آیفون ۱۴ با وجود استفاده از همان پردازنده‌ی آیفون ۱۳ پرو، قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به این گوشی دارد. دو آیفون موردبحث از تراشه‌ی A15 استفاده می‌کنند که اپل در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

اپل می‌گوید دلیل عملکرد بهتر A15 در گوشی آیفون ۱۴ این است که پردازنده‌ی موردبحث کمتر از نسل قبل مستعد مواجهه با گلوگاه حرارتی است. درواقع آیفون ۱۴ عملکرد پایدار طولانی‌تری نسبت‌به آیفون ۱۳ پرو ارائه می‌دهد، چون این گوشی در بخش داخلی یک‌سری تغییرات به خود دیده است.

آیفون ۱۴ ساختار آلومینیومی جدیدی در بخش مرکزی دارد که همچون ستون فقرات گوشی عمل می‌کند. این ساختار آلومینیومی بخش بیشتری از گرمای تولیدشده توسط پردازنده را پخش می‌کند.

اپل همچنین می‌گوید با وجود شباهت‌های زیاد بین آیفون ۱۴ و آیفون ۱۳، همچنان دلایلی منطقی برای ارتقاء به گوشی جدید وجود دارد. آیفون ۱۴ نه‌تنها سبک‌تر است بلکه ساده‌تر و ارزان‌تر تعمیر می‌شود و عمر باتری طولانی‌تری ارائه می‌دهد.

همچنین دوربین اصلی آیفون ۱۴ بزرگ‌تر از آیفون ۱۳ پرو است. این دوربین به حسگر بزرگ‌تری مجهز است که در محیط‌های کم‌نور عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. در پنل پشتی آیفون ۱۴ از حسگر نور محیطی کاملا جدیدی استفاده شده است.

بر اساس گزارش 9to5Mac، تا قبل از رونمایی آیفون ۱۴، تعمیرکاران به‌منظور دسترسی به قطعات داخلی گوشی مجبور بودند نمایشگر را جدا کنند. در آیفون ۱۴ امکان جدا کردن شیشه‌ی پشتی برای دسترسی به قطعات وجود دارد. با این کار، احتمال آسیب دیدن گوشی در مراحل تعمیر کمتر می‌شود.

اپل سال‌ها تمامی آیفون‌های جدید را به پردازنده‌ای مشابه مجهز می‌کرد، از مدل مینی گرفته تا مدل پرو مکس. این شرکت تفاوت بین مدل‌های استاندارد و مدل‌های پرو را از طریق مواردی مثل دوربین رقم می‌زد، اما در خانواده‌ی آیفون ۱۴ تفاوت‌ بین مدل‌ها بسیار بیشتر شد.

اپل دو گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را با پردازنده‌ی سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد و صرفاً در مدل‌های پرو و پرو مکس سراغ پردازنده‌ی جدید A16 رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات