گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ در دست

بنچمارک‌ اولیه زومیت: سامسونگ با گلکسی S23 اولترا نیز نتوانست مچ اپل را بخواباند

جدیدترین پرچمداران سامسونگ و اپل زیر ذره‌بین زومیت
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱مطالعه 3 دقیقه
بنچمارک‌های زومیت نشان می‌دهند گلکسی S23 اولترا در پردازش‌های عادی و گرافیکی ضعیف‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس است، اما پیشرفت نسلی قابل‌توجهی تجربه کرده.
تبلیغات

گلکسی S23 اولترا، جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ، به دست کارشناسان زومیت رسیده است و ما به‌طور تمام‌وقت در حال بررسی این گوشی رده‌بالا هستیم. بر اساس آزمون‌های عمیق زومیت، گلکسی S23 اولترا توانسته است پیشرفت نسلی بسیار خوبی تجربه کند و تا لقب پرقدرت‌ترین گوشی اندرویدی دنیا را به خود اختصاص دهد.

سامسونگ از پردازنده‌ی پیشرفته‌ای در گلکسی S23 اولترا استفاده کرده است، اما پرچمدار جدید کره‌ای‌ها همچنان توانایی شکست جدیدترین گوشی پرچمدار اپل را ندارد. همزمان آزمون‌های اولیه‌ی زومیت نشان می‌دهند گلکسی S23 اولترا به پیشرفت نسلی بسیار خوبی دست پیدا کرده است، خصوصا در پردازش‌های گرافیکی.

در نظر داشته باشید آزمون‌های مقدماتی ممکن است به‌طور کامل دقیق نباشند. به‌زودی در بررسی گلکسی S23 اولترا عملکرد این گوشی را دقیق‌تر واکاوی خواهیم کرد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ در کنار S22 اولترا از نمای پشت

گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ از نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی سیستم-روی-چیپ Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کند که قوی‌ترین SoC در دنیای اندروید است. این تراشه در واحد CPU از یک هسته‌ی Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A510 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

نسخه سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 در سری گلکسی S23 چه ویژگی‌های خاصی دارد؟
نسخه سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 در سری گلکسی S23 چه ویژگی‌های خاصی دارد؟
مطالعه '3

واحد گرافیکی پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام، Adreno 740 است که فرکانس تقویت‌شده‌ی ۷۱۹ مگاهرتز دارد و از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند. رهگیری پرتو فناوری جدیدی در دنیای دسکتاپ نیست،‌ اما هنوز به‌صورت گسترده در گوشی‌های هوشمند استفاده نشده. این تکنیک رفتار واقعی نور را در محیط بازی شبیه‌سازی می‌کند تا جلوه‌ی بصری جذاب‌تری ارائه شود.

-

گلکسی S23 اولترا

آیفون ۱۴ پرو مکس

گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22

پردازنده

Snapdragon 8 Gen 2 Mobile Platform for Galaxy

Apple A16

Snapdragon 8 Gen 1

Exynos 2200

GeekBench (تک‌هسته‌ای / چندهسته‌ای)

۱٬۵۳۱ / ۴٬۶۴۳

۱٬۸۸۷ / ۵٬۴۱۳

۱٬۲۳۹ / ۳٬۵۵۱

۱٬۱۵۵ / ۳٬۵۲۱

GeekBench Vulkan Compute

۹٬۳۰۰

۱۵٬۲۰۸

۵٬۸۳۵

۷٬۶۶۶

GFXBench Aztec Ruins High Tier Offscreen

۶۸ فریم‌برثانیه

۵۴٫۵ فریم‌برثانیه

۶۱ فریم‌برثانیه

۳۹ فریم‌برثانیه

تمامی آزمون‌های این جدول را زومیت اجرا کرده است

مطابق بررسی‌های زومیت، پردازنده‌ی مرکزی گلکسی S23 اولترا در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ امتیاز به ترتیب ۱٬۵۳۱ و ۴٬۶۴۳ را کسب کرد. آیفون ۱۴ پرو مکس در همین آزمون‌ها به امتیاز ۱٬۸۸۷ و ۵٬۴۱۳ دست پیدا کرد.

تفاوت امتیازات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی S23 اولترا به ترتیب ۱۸٫۸ درصد و ۱۶٫۵ درصد است.

نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ

گلکسی S23 اولترا سامسونگ در آزمون تک هسته‌ای گیک‌بنچ حدودا ۱۹ درصد قوی‌تر از گلکسی S22 اولترا ظاهر شد. مدلی از گلکسی S22 اولترا که در بررسی‌های زومیت حضور پیدا کرد، به پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 مجهز بود. از طرفی گلکسی S22 بررسی‌شده توسط زومیت پردازنده‌ی Exynos 2200 داشت.

پرچمدار جدید سامسونگ موفق شد در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ با اختلاف ۳۰ درصد گلکسی S22 اولترا را شکست دهد. تفاوت بین S23 اولترا با S22 معمولی در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ۳۱٫۸ درصد می‌رسد.

صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پرو

امتیاز GeekBench Vulkan Compute پردازنده‌ی گرافیکی گلکسی S23 اولترا به ۹٬۳۰۰ رسید، اما آیفون ۱۴ پرو مکس با کسب امتیاز ۱۵٬۲۰۸ به‌میزان ۳۸٫۸ درصد قوی‌تر ظاهر شد. این آزمون از واحد گرافیکی برای پردازش‌های محاسباتی استفاده می‌کند. امتیاز گرافیکی گلکسی S23 اولترا به‌میزان ۵۹٫۳ درصد بهتر از گلکسی S22 اولترا است.

مواردی نظیر عمق میدان، محاسبات مبتنی‌بر اعداد ممیز شناور و تشخیص چهره صرفا به پردازنده‌ی گرافیکی اتکا نمی‌کنند، بلکه سیستم‌عامل نیز در این محاسبات دخیل است. در محاسبات این چنینی، اندروید به اندازه‌ی iOS از پردازنده‌ی گرافیکی گوشی کار نمی‌کشد. همین موضوع باعث شده است امتیاز پردازنده‌ی A16 بسیار بالاتر باشد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ در دست مردی با لباس نارنجی

گلکسی S23 اولترا توانست در آزمون GFXBench Aztec Ruins High Tier Offscreen به نرخ ۶۸ فریم‌برثانیه دست پیدا کند. این تنها آزمونی بود که گلکسی S23 اولترا موفق به شکست آیفون ۱۴ پرو مکس شد.

تماشا کنید: جعبه گشایی و نگاه نزدیک زومیت به گلکسی S23 اولترا سامسونگ
تماشا کنید: جعبه گشایی و نگاه نزدیک زومیت به گلکسی S23 اولترا سامسونگ
مطالعه '8

نتایج عمیق‌تر عملکرد پردازنده‌ی گلکسی S23 اولترا را به‌زودی در بررسی متنی و ویدیویی این گوشی منتشر خواهیم کرد. در روزهای آینده زومیت را جدی‌تر از همیشه دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات