نسخه سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 در سری گلکسی S23 چه ویژگی‌های خاصی دارد؟

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
نسخه سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 برای گلکسی S23
سری گلکسی S23 با استفاده از نسخه‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2، ویژگی‌هایی مثل سرعت بالاتر در اجرای فرامین و کیفیت بهتر در تصویربرداری را ارائه می‌دهند.
تبلیغات

سری گلکسی S23 سامسونگ اولین گوشی‌های هوشمند این شرکت به‌حساب می‌آیند که به نسخه‌ی سفارشی تراشه‌ی اسنپدراگون مجهز شده‌اند. این سیستم-روی-چیپ (SoC) درواقع نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 است که چندماه قبل رسماً معرفی شد. طبق آمارهای رسمی، هسته‌ی اصلی این تراشه در گوشی‌های پرچم‌دار جدید سری گلکسی با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز کار می‌کند که ۰٫۱۶ گیگاهرتز بیشتر از فرکانس هسته‌ی اصلی نسخه‌ی معمولی این پردازنده است. علاوه‌براین نسخه‌ی سفارشی این تراشه در سری گلکسی S23 از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740 با فرکانس ۷۱۹ مگاهرتز (۳۹ مگاهرتز بیشتر از نسخه‌ی استاندارد) بهره می‌برد. قلب تپنده‌ی گوشی‌های رده‌بالای جدید سامسونگ علاوه‌بر افزایش فرکانس، قابلیت‌های دیگری هم ارائه می‌دهد.

به گزارش سم‌موبایل، فرکانس بالاتر پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی باعث می‌شود عملکرد سری گلکسی S23 در باز کردن برنامه‌ها و بازی‌ها، انجام کارهای چندوظیفه‌ای و حتی راه‌اندازی دستگاه بهبود یابد. این تراشه به‌همراه رم LPDDR5X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 باعث می‌شود قدرت پردازنده‌ی مرکزی پرچم‌داران ۲۰۲۳ سامسونگ در بارهای سنگین، بازی و وظایف مرتبط با یادگیری ماشینی به‌ترتیب ۳۴ درصد، ۴۱ درصد و ۴۹ درصد افزایش یابد. غول فناوری کره‌ی جنوبی مدعی شده است نسخه‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 سریع‌ترین تراشه‌ی سری اسنپدراگون در جهان است و از پردازنده‌‌ی سیگنال تصویر (ISP) بهتر برای عملکرد بهتر دوربین بهره می‌برد.

فرکانس بالاتر Snapdragon 8 Gen 2 در گلکسی S23
پردازنده سیگنال تصویر جدید Snapdragon 8 Gen 2 در گلکسی S23
قابلیت جداسازی سوژه از زمینه در گلکسی S23
قابلیت ویژه دوربین گلکسی S23

سامسونگ شب گذشته در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۳ اعلام کرد با کوالکام وارد همکاری شده است تا قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌های انحصاری را با تراشه‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 به سری گلکسی S23 بیاورد. این اولین سیستم-روی-چیپ سری اسنپدراگون است که از ISP جدید شناختی کوالکام استفاده می‌کند و تأثیر درخورتوجهی روی کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. این تراشه همچنین از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای درک آنچه در صحنه رخ می‌دهد استفاده می‌کند و سپس هریک از اجسام شناسایی‌شده و همچنین پس‌زمینه را به‌طور جداگانه پردازش می‌کند تا تصاویر طبیعی‌تر به‌نظر برسند.

پرچم‌داران جدید سامسونگ می‌توانند حتی در نور ضعیف، تصاویر با کیفیتی ثبت کنند. خانواده‌ی گلکسی S23 به‌لطف بهره گرفتن از ISP جدید، اولین گوشی‌های اندرویدی جهان هستند که می‌توانند ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه Super HDR را با دوربین‌های عقب و جلو ضبط کنند. علاوه‌براین امکان ضبط ویدیوهای Super Steady با وضوح QHD (ارتقا از 1080p در گلکسی S22) و ویدیوهای پرتره با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم‌ برثانیه (ارتقا از 1080p در گلکسی S22) به این گوشی‌ها اضافه شده است که باعث می‌شود از این‌نظر هم‌سطح آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات