کارگردان فیلم علمی‌تخیلی Alien از گلکسی S23 اولترا برای ساخت فیلم کوتاه استفاده کرد

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از گلکسی S23 اولترا برای ضبط فیلم کوتاه
سر ریدلی اسکات، کارگردان مطرح فیلم علمی‌تخیلی-ترسناک Alien محصول سال ۱۹۷۹، برای ساخت یک فیلم کوتاه از گلکسی S23 اولترا استفاده کرده است.
تبلیغات

سامسونگ در طراحی گلکسی S23 اولترا نسبت‌ به نسل قبلی این محصول یعنی گلکسی S22 اولترا، تغییرات زیادی اعمال نکرده اما پرچم‌دار جدید این شرکت از نظر مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌ها پیشرفت‌های جذابی داشته است که ازجمله می‌توان به بهبود کیفیت ضبط ویدیو اشاره کرد. اکنون کارگردان مشهور بریتانیایی، سر ریدلی اسکات از این گوشی هوشمند برای ساخت فیلم کوتاهی با عنوان ‌Behold استفاده کرده است.

همان‌طور که WccfTech اشاره می‌کند، تفاوت میان کیفیت گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های استاندارد برای ساخت فیلم‌ با کیفیت سینما، بسیار زیاد است. سر ریدلی اسکات که او را برای ساخت آثار برجسته‌ای مثل Alien 1979، پرومتئوس ۲۰۱۲ و غیره می‌شناسیم درمورد فیلم کوتاهی که با گلکسی S23 اولترا ساخته، توضیح داده است. این فیلم محله‌ای ویران‌شده را به‌نمایش می‌گذارد که در آن، مردی پس‌ از یافتن یک اسب به آرامش می‌رسد.

وقتی از سر ریدلی اسکات درمورد استفاده از گلکسی S23 اولترا برای فیلم‌برداری کامل یک فیلم کوتاه سؤال پرسیده شد، او انجام این‌ کار را چالشی جالب توصیف کرد زیرا قرار بود به‌جای دوربین‌های بزرگ سینمایی از یک دستگاه بسیار کوچک‌تر استفاده کند. فلاویو لابیانو، فیلم‌بردار Behold می‌گوید ابتدا از نحوه‌ی استفاده از گوشی پرچم‌دار سامسونگ کمی هراس داشت اما وقتی به تنظیمات آن عادت کرد، از میزان تطابق‌پذیری دستگاه شگفت‌زده شد. او همچنین اشاره کرد قابلیت‌های فیلم‌برداری و محدوده‌ی دینامیکی گوشی مذکور او را بسیار تحت‌تأثیر قرار داده است.

سر ریدلی اسکات گفت یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از گلکسی S23 اولترا این است که می‌توان در فضاهای بسته و کوچک، فیلم‌برداری کرد. هنگام استفاده از دوربین‌های بزرگ در چنین فضاهایی باید دقت زیادی داشته باشید اما با گوشی هوشمند می‌توان تقریباً از هر فضای کوچکی به‌راحتی فیلم‌برداری کرد. اسکات برای دریافت بهترین نتیجه، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را روی یک تثبیت‌کننده‌ی تصویر نصب کرد و بنابراین تجهیزات موردنیاز برای ساخت فیلم کوتاه او، تقریباً همان تجهیزاتی است که هنگام استفاده از دوربین‌های گران‌قیمت و بزرگ سینمایی از آن‌ها استفاده کرده است.

مدت فیلم کوتاه Behold حدود چهار دقیقه است و با توجه به کیفیت بالای آن، احتمالاً در آینده باز هم شاهد استفاده از گوشی‌های هوشمند رده‌بالا برای ضبط فیلم خواهیم بود. البته دوربین‌های فیلم‌برداری سینمایی همچنان جایگاه خود را خواهند داشت اما می‌توان انتظار داشت استفاده از گوشی‌های هوشمند برای ساخت کلیپ و فیلم‌های کوتاه در آینده افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات