مقایسه اس ۲۳ اولترا با اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا در برابر نسل قبل؛ آیا ابرپرچم‌دار جدید سامسونگ ارزش خرید دارد؟

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 9 دقیقه
گلکسی اس ۲۳ اولترا با مشخصاتی فوق‌العاده و قابلیت‌هایی جدید روانه بازار شد؛ آیا این قابلیت‌ها برای ارتقا از S22 Ultra به S23 Ultra کافی هستند یا خیر؟
تبلیغات

سامسونگ سرانجام روز ۱۲ بهمن (۱ فوریه ۲۰۲۳) در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ رونمایی کرد.

خانواده گلکسی اس ۲۳ پرچم‌داران جدید سامسونگ، یعنی گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا را شامل می‌شوند و ما هم در این مقاله قصد داریم ابرپرچم‌دار این خانواده را با نسخه‌ی مشابه نسل قبلی آن مقایسه کرده و ببینیم علی‌رغم استفاده از همان طراحی کم‌نقص قبلی در گلکسی اس ۲۲ اولترا، گلکسی اس ۲۳ اولترا چه حرف بیشتری برای گفتن دارد؟

طراحی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۲ اولترا

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که دیگر گوشی‌‌ای از خانواده نوت معرفی نخواهد کرد و تمام قابلیت‌های این سری را به گلکسی اس ۲۲ اولترا اضافه می‌کند؛ درواقع گلکسی اس ۲۲ اولترا اولین گوشی از این خانواده بود که بزرگ‌ترین تغییرات را در گوشی‌های سری گلکسی اس تجربه می‌کرد و طراحی مستطیلی داشت و از قلم S Pen بهره می‌برد تا خاطرات خوش سری نوت را تداعی کند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا در سری جدید با کمترین تغییرات همراه است؛ این گوشی با همان طراحی نسل قبل معرفی شد و ظاهر آن تقریبا مشابهی گلکسی اس ۲۲ اولترا است. واژه‌ی تقریبا را به این دلیل به کار بردم که اگر با دقت خیلی زیاد به دو گوشی نگاه کنید، متوجه می‌شوید گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقایسه با مدل سال گذشته کمی (خیلی خیلی کم) انحنای کمتری دارد تا سطح دید صاف کاربر بهبود یابد. همچنین، لنز‌ها کمی بزرگ‌تر هستند و فاصله‌ی لنزها هم کمی (باز هم خیلی خیلی کم) از قبل بیشتر است.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ با قلم لمسی

علاوه‌بر‌این، ابرپرچم‌دار جدید سامسونگ ۷ گرم از مدل قبلی سنگین‌تر، ۰٫۱ میلی‌متر بلندتر و ۰٫۲ میلی‌متر عریض‌تر از از اس ۲۲ اولترا است که در چشم اکثر کاربران خیلی اختلاف فاحشی محسوب نمی‌شود.

گلکسی اس ۲۲ اولترا در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و رنگ انحصاری فانتوم بورگوندی عرضه شده بود، با این حال سامسونگ در طراحی نسل جدید این گوشی، سخاوت به خرج داده و گلکسی اس ۲۳ اولترا را با رنگ‌های سبز، مشکی، یاسی، کرمی و رنگ‌های اختصاصی قابل سفارش به‌صورت آنلاین روانه بازار می‌کند.

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۲ اولترا

تمامی جزئیات صفحه نمایش مدل اولترا از خانواده گلکسی اس ۲۳ شبیه به ابرپرچم‌دار نسل قبل است، با این تفاوت که نسبت تصویر به بدنه در گلکسی اس ۲۳ اولترا کمتر است!

گلکسی اس ۲۲ اولترا با صفحه‌نمایش امولد ۶٫۸ اینچی +QHD با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی پویای ۱۲۰ هرتز به بازار معرفی شد؛ تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش ۵۰۰ پیکسل‌بر‌اینچ و حداکثر روشنایی آن ۱۷۵۰ نیت است. علاوه‌بر‌این به قابلیت Always-on Display یا همان صفحه‌نمایش همیشه روشن مجهز است، از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و صفحه‌نمایش ۹۰٫۲ درصد از سطح جلوی گوشی را می‌پوشاند.

صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا دقیقا از تمامی این مشخصات بهره می‌برد، با این تفاوت که نسبت صفحه‌نمایش به سطح جلوی گوشی ۸۹٫۵ درصد، یعنی ۰٫۷ درصد کمتر از نسل قبلی است که می توان آن را درنتیجه‌ی کشیده‌تر شدن صفحه نمایش S23 Ultra نسبت به S22 Ultra دانست.

گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra سامسونگ مدل سبز نمایشگر و پنل پشتی

افزون‌براین، ویژگی منحصربه‌فرد موسوم به Enhanced Comfort در سری جدید گوشی‌های گلکسی سامسونگ امکانی فراهم می‌کند که کاربر بتواند توناژ رنگ و کنتراست را به‌گونه‌ای تغییر دهد تا در محیط‌های کم‌نور و در تاریکی شب خستگی چشم کاهش یابد. از سویی دیگر، Vision Booster چهار سطح تنظیم نور ارائه می‌کند تا جلوی روشنایی بیش‌از حد یا انعکاس نور در محیط‌های روباز را بگیرد.

حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا به‌نسبت نسل قبلی تفاوتی نداشته است و با هماهن حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیتی عرضه می‌شود. هرچند، در گلکسی اس ۲۲ اولترا با توجه به ادعای روشنایی حداکثر ۱۷۵۰ نیتی در آزمایشگاه زومیت روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۲ اولترا از ۱۶۸۲ نیت بالاتر نرفت؛ اما امیدواریم در نسل جدید شاهد بهبود روشنایی نمایشگر نیز باشیم. علاوه‌براین، حداکثر روشنایی نمایشگر در زمان پخش محتوای HDR بنابر ادعای سامسونگ به ۱۲۰۰ نیت خواهد رسید.

یکی از برتری‌های قوی‌ترین مدل سری اس ۲۳، استفاده از گوریلا گلس ویکتوس ۲ برای حفاظت از صفحه‌نمایش این گوشی است. سامسونگ برای اولین بار سال گذشته در خانواده‌ی گلکسی اس ۲۲ از پوشش گوریلا گلکس ویکتوس پلاس برای صفحه‌نمایش استفاده کرد و حالا در سری S23 از خانواده گلکسی، باز هم برای اولین بار در دنیا سراغ محافظ جدید گوریلا گلس ویکتوس ۲ رفته است.

ویکتوس ۲ روی مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع تمرکز دارد و طبق ادعای کورنینگ، شرکت سازنده‌ی این محافظ، گوشی‌های مجهز به این شیشه از سقوط یک متری روی بتن و سقوط دو متری روی آسفالت جان سالم به در می‌برند.

گلکسی S23 در برابر سقوط روی بتن و آسفالت بسیار مقاوم خواهد بود
گلکسی S23 در برابر سقوط روی بتن و آسفالت بسیار مقاوم خواهد بود
مطالعه '1

ویکتوس ۲ در برابر خراش نیز بسیار مقاوم بوده و کورنینگ به دلیل استفاده از مواد بازیافتی در ساختِ آن، نشان Environmental Claim Validation را دریافت کرده است.

مشخصات فنی و سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا را در دو نسخه و با دو تراشه‌ی مختلف روانه بازار کرد؛ این گوشی در برخی از بازارها با اسنپدراگون ۸ نسل یک و در برخی دیگر با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ به‌فروش می‌رسید. کره‌ای‌ها امسال تراشه‌ی اگزینوس را کنار گذاشته و گلکسی اس ۲۳ اولترا را تنها در یک نسخه و آن هم با نسخه‌ی اورکلاک شده‌ای از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه کردند.

در حالی که نسخه‌ی عادی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را TSMC تولید می‌کند، نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی این تراشه را خودِ سامسونگ برای گوشی‌های خانواده‌ی اس ۲۳ تولید کرده است؛ این نسخه با استفاده از فرآیند LPE چهار نانومتری ساخته شده، اما نسخه‌ی عادی آن با استفاده از لیتوگرافی N4P تولید می‌شود. به ادعای سامسونگ میکرومعماری جدید این پردازنده توان پردازشی واحد CPU سری گلکسی اس ۲۳ را تا ۳۴ درصد افزایش می‌دهد.

هسته‌ی Cortex-X3 در نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی این تراشه فرکانسی برابر ۳٫۳۶ گیگاهرتز دارد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که منحصراً برای گلکسی بهینه شده است، به یک هسته از نوع Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز، دو هسته‌ی قدرتمند Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و دو هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و سه هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز مجهز است و از فناوری LPDDR5X حافظه‌ی رم با سرعت ۴۲۰۰ مگاهرتز و همچنین فناوری حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند؛ این تراشه حتی به‌تازگی موفق شد تراشه A16 Bionic اپل را نیز در بنچمارک کلی شکست دهد!

هسته‌ی Cortex-X3 در نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی این تراشه فرکانسی برابر ۳٫19 گیگاهرتز دارد. اما، در واحد CPU به‌تنهایی نتوانسته است تراشه A16 اپل را به زانو درآورد.

در بحث عملکرد گرافیکی هم اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از پردازنده گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند که فرکانس تقویت‌شده ۷۱۹ مگاهرتز را ارائه می‌کند و در کنار پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) که تازه قدم به قلمروی گوشی‌های هوشمند گذاشته است، تا ۴۱ درصد سرعت بیشتری را در مقایسه با نسل قبل برای گلکسی اس ۲۳ اولترا به ارمغان می‌‌آورد و اولین گرافیک موبایلی است که از Vulkan 1.3 و OpenGL 3.2 پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا رنگ یاسی / Samsung Glaxy S23 Ultra Lavender

علاوه‌براین، با توجه به اینکه عکاسی در محیط‌های کم‌نور نیازمند سرعت و قدرت محاسباتی بالایی است، معماری کارآمد NPU سامسونگ با بهینه‌سازی ۴۹ درصدی تلاش می‌کند تا موازنه بین قدرت و عملکرد را بهبود ببخشد و در عین حال با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی در ثبت تصاویر جذاب نیاز کاربران را مرتفع کند.

گلکسی اس ۲۲ اولترا در کنار تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک به حافظه‌های UFS 3.1 نیز مجهز است که در زمان عرضه به عنوان سریع‌ترین گوشی بازار شناخته شده بود. سامسونگ برای دستیابی دوباره‌‌ به این عنوان و کنار زدن رقبا، در تولید گلکسی اس ۲۳ اولترا از حافظه‌های UFS 4.0 بهره برده است که تلفیقِ آن با نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یقیناً پاسخگویی و عملکرد بسیار سریعی را برای این گوشی به همراه خواهد داشت.

گلکسی اس ۲۲ اولترا در چهار مدل ۸ | ۱۲۸، ۱۲ | ۲۵۶، ۱۲ | ۵۱۲ و ۱۲ | ۱۰۲۴ گیگابایت به‌فروش می‌رسد و گلکسی اس ۲۳ اولترا در چهار نسخه‌ی ۸ | ۲۵۶، ۱۲ | ۲۵۶، ۱۲ | ۵۱۲، ۱۲ | ۱۰۰۰ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ به این معنی که این گوشی برخلاف نسل قبل مدلی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نخواهد داشت.

ظرفیت باتری ابرپرچم‌دار سامسونگ در مقایسه با نسل قبلی ثابت مانده و به همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اکتفا کرده است.

ظرفیت باتری ابرپرچم‌دار سامسونگ در مقایسه با نسل قبلی ثابت مانده و به همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل قبل مجهز است، به‌علاوه، توان شارژ باتری هم در هر دو گوشی یکسان و برابر با ۴۵ وات است. اما، مصرف انرژی نسبت‌به نسل قبلی به‌خوبی بهینه شده است تا شارژدهی بیشتری برای کاربر فراهم کند.

افزون‌براین، مهندسان طراحی سامسونگ به‌خودشان می‌بالند که با توجه به افزایش اندازه حسگر دوربین؛ اما، بدون کاهش حجم باتری و مهم‌تراز آن بدون افزایش فاحش اندازه بدنه گوشی توانسته‌اند قطعات را درکنار یکدیگر قرار دهند.

اما، آنچه در بخش باتری گلکسی اس ۲۳ اولترا کمی عجیب به نظر می‌رسد، توان شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی این گوشی در مقابل شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی گلکسی اس ۲۲ اولترا است. در شرایطی که شرکت‌های مطرحی مانند هواوی، وان پلاس یا شیائومی، هرکدام به نحوی سعی دارند تا با ارائه‌ی توان‌های بالاتر در فناوری شارژ بی‌سیم از رقیبان خود پیشی بگیرد، عقب‌گرد در این فناوری اقدامی بسیار عجیب به نظر می‌رسد!

نرم‌افزار گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا را با رابط‌کاربری One UI 5.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ عرضه کرده است. گلکسی اس ۲۲ اولترا در زمان عرضه با رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ روانه‌ی بازار شد و کمی بعد هم به‌روز‌رسانی One UI 5.0 را دریافت کرد.

قابلیت‌های One UI 5.1 سامسونگ پیش‌از معرفی رسمی فاش شد
One UI 5.1 سامسونگ قابلیت‌هایی مثل امکان کنترل چندین دستگاه، اشتراک‌گذاری آسان‌تر در گالری، ابزارک‌های جدید و موارد دیگر را به‌ارمغان می‌آرود.
قابلیت‌های One UI 5.1 سامسونگ پیش‌از معرفی رسمی فاش شد

5.1 One UI، نسخه‌ی بهبودیافته‌ای از وان‌یو‌آی ۵ است که با برخی تغییرات در برنامه‌ها، آلبوم‌های اشتراک‌گذاری خانوادگی در گالری، بهبود دسترسی به Expert RAW، مدیریت بهبودیافته‌ی عکس‌ها، ویجت‌های جدید برای باتری و نمایش آب‌و‌هوا، بهبود عملکرد جستجو و قابلیت چندوظیفه‌گی همراه است.

گلکسی اس ۲۲ اولترا برای دریافت نسخه‌های بعدی، درنهایت یک آپدیت کمتر از اس ۲۳ اولترا دریافت خواهد کرد و اندروید ۱۶ آخرین به‌روز رسانی نرم‌افزاری این گوشی خواهد بود. سامسونگ می‌گوید اس ۲۳ اولترا تا ۵ سال امکان دریافت به‌روزرسانی سیستم‌عامل و بسته‌های امنیتی را خواهد داشت؛ بنابراین، از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ درحال نزدیک شدن به اپل است.

دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا

مهم‌ترین برتری گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقایسه با گلکسی اس ۲۲ اولترا را می‌توان ماژول دوربین قدرتمند آن دانست؛ این گوشی مانند نسل قبل از ماژول دوربین چهارگانه‌ای در پشت بهره می‌برد، اما به‌جای حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به حسگری ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر 1/1.3 اینچی با پیکسل‌های ۰٫۶ میکرومتری تطابق‌پذیر استفاده می‌کند که در پسِ لنز عریض‌تر ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/1.7 و لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد و از ترکیب فوکوس لیزری (فواصل نزدیک) و تشخیص فاز (فواصل دور) بهره می‌گیرد.

همچنین، در فیلم‌برداری نیز شاهد بهبود دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا هستیم. دوربین این گوشی می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 8K و نرخ فریم ۳۰ fps ثبت کند درحالی که گلکسی اس ۲۲ اولترا ویدئوهای 8K را با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه ثبت می‌کرد.

دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۳ اولترا مشابه نسل قبل به حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری مجهز هستند و هر دو از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس تشخیص فاز Dual Pixel استفاده می‌کنند.

دوربین فوق‌عریض گلکسی اس ۲۳ اولترا همان حسگر ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبل را با ابعاد 1/2.55 اینچی دارد و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای فراهم می‌کند. این دوربین هم مانند دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برد و می‌تواند به کمک آن امکان عکاسی ماکرو از فواصل بسیار نزدیک را فراهم کند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا

به‌طور کلی می توان گفت که به جز لنز اصلی، تقریبا سایر مشخصات ماژول دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا مشابه نسل قبل است.

رزولوشن تصاویر دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳ اولترا، عقب‌گردی بزرگ برای سامسونگ محسوب می‌شود؛ چرا که این گوشی به‌جای دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی نسل قبل، دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی دارد، البته طبق ادعای سامسونگ این عقب‌گرد تاثیری بر عملکرد دوربین سلفی نخواهد داشت!

دوربین سلفی گلکسی اس ۲۲ اولترا از حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری استفاده می‌کند و عکس‌ها را به‌طور پیش‌فرض کراپ‌شده و با وضوح ۶٫۵ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند.

سامسونگ می‌گوید با توجه به اهمیتی که دوربین سلفی دارد، دوربین سلفی سری گلکسی اس ۲۳ قابلیت Super HDR با فوکوس خودکار دارد که از حالت ۳۰ فریم‌برثانیه به ۶۰ فریم‌برثانیه تغییر یافته است تا کیفیت خروجی عکس و ویدئو چشم‌نوازتر باشد.

قیمت گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا در زمان عرضه با قیمت پایه‌ی ۱۲۴۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم، معرفی شد. سامسونگ برای گوشی‌ گلکسی اس ۲۳ اولترا اما اندکی قیمت را کاهش داده است و مدل پایه‌ی آن با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم را با قیمتی معادل ۱٬۱۹۹٫۹۹ دلار به فروش می‌رساند.

جمع بندی

با توجه به آنچه در این مقایسه گفته شد، شاید مهاجرت از گلکسی اس ۲۲ اولترا به گلکسی اس ۲۳ اولترا منطقی نباشد؛ اما اگر برای مهاجرت از مدل‌های قدیمی‌تر سری گلکسی اس مانند S9 یا S10 قطعاً انتخاب این گوشی نسبت‌به گلکسی اس ۲۲ اولترا بهتر است. با‌این‌حال، علی‌رغم اینکه این گوشی درمقایسه‌با نسل قبلی قابلیت وسوسه‌کننده‌ای ارائه نمی‌دهد؛ اما اگر شیفته پردازنده آن شدید و به ویژگی‌های جدید عکاسی و فیلم‌برداری آن نیاز دارید، می‌تواند گوشیه بعدی شما باشد.

شما چه دیدگاهی دارید؟‌ آیا مشخصات و قابلیت‌های گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌تواند به‌اندازه کافی برای خرید وسوسه‌انگیز باشد؟

مقایسه 2 محصول
Samsung Galaxy S22 Ultra 5G / گوشی موبایل گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G شرابیگلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5Gگوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra سبزگلکسی اس 23 اولترا سامسونگ
مدل‌‌ نامبرهاSM-S908B SM-S908B/DS SM-S908U SM-S908U1 SM-S908W SM-S908N SM-S9080 SM-S908E SM-S908E/DSSM-S918B SM-S918B/DS SM-S918U SM-S918U1 SM-S918W SM-S918N SM-S9180 SM-S918E SM-S918E/DS
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1250 یوروحدود 1200 دلار
تاریخ معرفی9 فوریه 20221 فوریه 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه25 فوریه 202217 فوریه 2023
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.18 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)1.05 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.58 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 12اندروید 13
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 4عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 قابل ارتقاء به اندروید 14
ابعاد163.3 در 77.9 در 8.9 میلی‌متر163.4 در 78.1 در 8.9 میلی‌متر
وزن227 گرم234 گرم
جنس پشتشیشه‌ - گوریلا گلس +Victusشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس +Victusشیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی سفید شرابی سبزمشکی سبز کرم بنفش روشن نوک مدادی آبی سبز لیمویی قرمز
ابعاد نمایشگر6.8 اینچ6.8 اینچ
نوع نمایشگرDynamic AMOLED 2XDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1440 در 3080 پیکسل1440 در 3088 پیکسل
تراکم پیکسلی~500 پیکسل در اینچ~500 پیکسل در اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه~90.0 درصد~89.9 درصد
حداکثر روشنایی1750 نیت (Peak)1750 نیت (Peak)
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگرنرخ ثبت لمس 240 هرتزنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهExynos 2200 Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
فرآیند ساخت تراشه4 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510 1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.40 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.70 گیگاهرتز Cortex-A5101 هسته 3.36 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته‌ 2.00 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیXclipse 920 Adreno 730Adreno 740
سایر مشخصات تراشهمدل اگزینوس برای بازار اروپا مدل اسنپدراگون برای بازار جهانی-
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیUFS 3.1UFS 4.0
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تله‌فوتو پریسکوپی
دوربین اصلی - واید/استاندارد108 مگاپیکسل200 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری 1/1.33 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.3 اینچ سایز سنسور 0.6 میکرومتر سایز پیکسل f/1.7
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو10 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4لنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4
سایر دوربین‌هادوربین دوم تله‌فوتو 10 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 230 میلی‌متری 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر f/4.910 مگاپیکسل لنز تله‌فوتو پریسکوپی 230 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/4.9
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت8K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps8K@24/30fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی ضبط صدای استریوفیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریو لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی اصلی40 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 26 میلی‌متری 1/2.8 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2لنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز 25 میلی‌متری f/2.2
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30/60fps 1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30fps
ظرفیت باتری5000 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده45 وات45 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
زمان موردنیاز برای شارژ-65 درصد در 30 دقیقه
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKGصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)
Wi-FiWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث5.25.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات