در نقشه راه سه ساله سامسونگ از سری گلکسی نوت خبری نیست

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ با معرفی گلکسی اس ۲۲ اولترا و اضافه کردن قابلیت‌های خانواده نوت به این گوشی، به نوعی توقف تولید گوشی‌های سری نوت را اعلام کرد.
تبلیغات

سامسونگ روز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در رویداد گلکسی آنپکد از گوشی‌های سری اس ۲۲ و خانواده‌‌ی گلکسی تب ۸ رونمایی کرد. مدل اولترای این سری تفاوت‌های بسیاری نسبت به دو مدل دیگر دارد و هیجان‌انگیزترین پرچم‌دار سامسونگ به‌‌حساب می‌آید؛ این گوشی به فضایی اختصاصی برای قرارگیری S Pen مجهز شده که تا حدی یادآور سری گلکسی نوت است.

سامسونگ آخرین بار در سال ۲۰۲۰ گوشی‌هایی از سری نوت عرضه کرد و در سال ۲۰۲۱ نیز تنها به معرفی گوشی اس ۲۱ اولترا به‌عنوان جانشینی برای این خانواده بسنده کرد. اس ۲۱ اولترا با وجود بهره‌مندی از قابلیت‌هایی قدرتمند، به درگاهی برای S Pen مجهز نبود؛ سامسونگ در اس ۲۲ اولترا این خلأ را پر کرده و فضایی اختصاصی برای قرارگیری S Pen را در این گوشی در نظر گرفته است. در واقع می‌توان گفت شرکتی که تاکنون تمایلی به اعتراف توقف تولید سری نوت نداشته، سرانجام به نوعی به این موضوع اقرار کرد.

به گزارش phonearena و طبق گفته‌ی TM Roh، مدیر بخش ارتباطات موبایل سامسونگ، در حال حاضر این شرکت بیشتر تمرکز خود را روی خانواده‌ی سری اس و خانواده زد تاشو خواهد گذاشت و در سه سال آینده نیز خود را برای معرفی گوشی‌هایی در مدل‌های مختلفی مانند گوشی‌های کشویی و رول‌شونده آماده خواهد کرد. او اعلام کرد:‌

در کوتاه مدت بر استراتژی دو مسیره‌ای متمرکز خواهیم بود: سری اس پرچم‌دار در نیمه‌ی اول سال و خط تولید نوآورانه‌ی تاشو در نیمه دوم سال. فعلاً همین استراتژی را تا زمان معرفی پیشرفت بزرگ دیگری حفظ خواهیم کرد و هم‌زمان نیز برای تحقق تغییری بزرگ سخت تلاش می‌کنیم.

گلکسی زد فولد ۳ اولین گوشی تاشوی سامسونگ بود که از قلم پشتیبانی می‌کرد؛ غول کره جنوبی برای بازاریابی گوشی‌های تاشو تلاش زیادی کرده و در همین راستا نیز موفق شد چهار برابر فروش خود را در این بازار افزایش دهد.

برندهای دیگری مانند اوپو و آنر به‌تازگی به بازار گوشی‌های تاشو وارد شده‌اند و طبق تحقیقات Counterpoint، تولید این دست از گوشی‌ها تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰ برابر خواهد رسید؛ حتی طبق برخی شایعات گوگل و اپل نیز روی تولید گوشی‌های تاشو کار می‌کنند و به‌زودی شاهد معرفی اولین پیکسل تاشو و اولین آیفون تاشو خواهیم بود.

گوشی اس ۲۲ اولترا با صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۸ اینچی، پردازنده‌‌ی پیشرفته‌ی ۴ نانومتری، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و ماژول دوربینی قدرتمند، پرچم‌داری تمام‌عیار است و می‌تواند با طراحی جدید و قلم S داخلی، توجه طرفداران گوشی‌های سری گلکسی نوت را نیز به خود جذب کند.

تقاضای اولیه برای اس ۲۲ اولترا نسبت به سال گذشته و گوشی اس ۲۱ اولترا یا درصدهای دو رقمی افزایش داشته است و به نظر می‌رسد که این گوشی با طراحی جدید و قلم S داخلی می‌تواند توجه طرفداران گوشی‌های سری گلکسی نوت را نیز به خود جذب کند.

آمار سفارشات اولیه‌ی برای خرید گوشی‌های سری اس ۲۲ در مقایسه با اس ۲۱ حدود ۲۰ درصد بیشتر است و سامسونگ امیدوار است بتواند به فروشی برابر با ۲۰ میلیون دستگاه از این سری دست پیدا کند؛ پیش‌فروش این گوشی‌ها از روز ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد و تاریخ عرضه‌ برای گلکسی اس ۲۲ اولترا، ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ (۶ اسفند ۱۴۰۰) و برای گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس، ۱۱ مارس ۲۰۲۲ (۲۰ اسفند ۱۴۰۰) معرفی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات