گلکسی A54 و گلکسی A34؛ برای رونمایی هیجان‌انگیزترین میان‌رده‌های سال آماده شوید

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
رندر گلکسی A54 و A34 روی یکدیگر درمقابل بکگراندی از رنگ های آبی و بنفش
سامسونگ به‌زودی میان‌رده‌های جدید خود، گلکسی A54 و A34 را رونمایی خواهد کرد. تاکنون اطلاعات مختلفی از این دو محصول در فضای مجازی فاش شده است.
تبلیغات

این مطلب با داده‌های جدید به‌روز شد.

سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ از بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ بود که طرفداران زیادی داشت. این خانواده نه تنها طراحی زیبایی دارد؛ بلکه فناوری‌ها و ویژگی‌های بسیاری ارائه می‌دهد. پس‌از‌آن نیز گلکسی اس ۲۳ از راه رسید.

بااین‌حال در‌کنار پرچم‌داران، میان‌رده‌هایی نیز معرفی می‌شوند که می‌توانند با وجود مقرون‌به‌صرفه‌بودن، قابلیت‌های مناسبی ارائه می‌دهند؛ به‌همین‌دلیل، سری گلکسی A از خانواده‌های مهم سامسونگ محسوب می‌شود. غول کره‌ای هر چند وقت یک‌ بار سری گلکسی A را گسترش می‌دهد و اعضای جدیدی به آن اضافه می‌کند.

سامسونگ به‌زودی گلکسی A54 و گلکسی A34‌ را معرفی خواهد کرد. تاکنون، اطلاعات مختلفی از این دو گوشی هوشمند میان‌رده در فضای مجازی منتشر شده است و حتی تصاویر رندرهای آن‌ها نیز به ما نشان می‌دهند که باید منتظر چه دستگاه‌هایی باشیم.

افشای رندرهای گلکسی A34‌و گلکسی A54‌ پیش‌از رونمایی
رندر گلکسی A34 (سمت راست) و گلکسی A54 (سمت چپ)

در این مقاله، تمام اطلاعات فاش‌شده و شایعات درباره‌ی میان‌رده‌های سامسونگ را گرد هم آورده‌ایم تا بتوانید با مطالعه‌ی آن‌ها متوجه شوید که غول کره‌ای این بار رونمایی چه محصولاتی را برای طرفدارانش برنامه‌ریزی کرده است. همچنین، نمی‌توان از جزئیات مهم منتشرشده‌ی خود سامسونگ درباره‌ی گلکسی A54 و A34 چشم‌پوشی کرد.

برای شناخت کامل گلکسی A54 و A34، دو میان‌رده‌ی سامسونگ، تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

تاریخ معرفی و عرضه

عموماً در فصل بهار شاهد عرضه میان‌رده‌های سامسونگ هستیم. گاهی اوقات، آن‌ها در بازه‌های زمانی مختلف به بازارهای جهانی می‌رسند.

مدتی قبل سامسونگ در وب‌سایت هند خود درباره‌ی زمان رونمایی دو گوشی هوشمند از خانواده A صحبت کرد که احتمال می‌رفت گلکسی A54 و A34 باشد. براساس اطلاعات منتشرشده‌ی غول کره‌ای، ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) شاهد معرفی دو میان‌رده‌ی یادشده خواهیم بود؛ اما محصولات مذکور میا‌ن‌رده‌هایی نبودند که انتظارشان را داشتیم.

پس از مدت‌ها انتظار، سامسونگ ازطریق شعبه‌ی هندی خود سرانجام تأیید کرد که ۲۵ اسفند رویداد جدیدی برگزار می‌کند. در کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ، رونمایی جدیدترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A را شاهد خواهیم بود.

خانواده‌ی دستگاه

تاریخ معرفی

گلکسی A51

۱۲ دسامبر ۲۰۱۹

گلکسی A52

۱۷ مارس ۲۰۲۱

گلکسی A53

۱۷ مارس ۲۰۲۲

گلکسی A54 و گلکسی A34

۱۶ مارس ۲۰۲۳

قیمت

با‌توجه‌به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان و شایعاتی که نشان می‌دهد A54 تغییرات اندکی درمقایسه‌با A53 به‌خود می‌بیند، انتظار داشتیم دستگاه مذکور با همان قیمت ۴۵۰ دلاری نسل پیشین عرضه شود. همچنین، احتمال می‌دادیم گلکسی A34 نیز با برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری وارد قفسه‌های بازار می‌شود.

رندر رسمی گلکسی A54
رندر گلکسی‌ A54

بااین‌حال، براساس جدیدترین اطلاعاتی که از قیمت گوشی های سامسونگ به بیرون درز پیدا کرده است، این احتمال وجود دارد که قیمت این دو گوشی در سال جاری افزایش یابند. انتظار می‌رود قیمت Galaxy A54 از ۵۱۹ یورو برای مدل پایه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی شروع شود؛ در‌حالی‌که نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن بین ۵۹۰ تا ۶۱۰ یورو خواهد بود. قیمت A34 نیز از ۴۱۹ یورو شروع خواهد شد.

دوربین

خوشبختانه خبرهایی از گلکسی A54 و A34 به بیرون درز پیدا کرده‌اند که ما را بیش‌از‌پیش با جزئیات آن آشنا می‌کنند. بخشی از این اطلاعات به دوربین میا‌ن‌رده‌های آینده‌ی سامسونگ اشاره می‌کند.

شایعات منتشرشده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برای A54 خبر می‌دهند. به‌نظر می‌رسد در این دستگاه شاهد پسرفت هستیم؛ زیرا گلکسی A52 و A53 به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز بودند. بااین‌حال، زود قضاوت نکنید؛ زیرا گفته می‌شود سنسور مذکور پیشرفت درخورتوجهی در عکس‌برداری در نور کم خواهد کرد. همچنین، به‌نظر نمی‌رسد سامسونگ از OIS در دوربین گوشی‌های نسل جدید خود استفاده نکند.

رندر نمای جلو گلکسی A54 5G
رندر نمای جلو گلکسی A54 5G
رندر قاب پشتی گلکسی A54 5G بنفش
رندر قاب پشتی گلکسی A54 5G سبز

گلکسی A53 در‌کنار دوربین اصلی خود، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو داشت. بااین‌حال، شایعات می‌گویند احتمالاً گلکسی A54 بدون سنسور تشخیص عمق عرضه می‌شود و رندرهایی که اخیراً از دستگاه به بیرون درز کرده‌اند، نیز این موضوع را نشان می‌دهند. اطلاعات فاش‌شده ادعا می‌کنند که دوربین اصلی دستگاه داده‌های عمق تصویر را نیز جمع‌آوری می‌کند؛ در‌نتیجه وجود سنسور مذکور غیرضروری به‌نظر می‌رسد.

مشخصات دوربین گلکسی A54
رندر گلکسی A54 که دوربین‌های آن را نشان می‌دهد

سامسونگ با انتشار تیزرهایی تبلیغاتی‌ که روی توانایی‌های دوربین گلکسی A54 متمرکز شده‌اند، گفته است که این دستگاه میان‌رده در محیط‌های کم‌نور نیز عملکرد رضایت‌بخشی از خود نشان خواهد داد.

نسل پیشین گلکسی A34 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در رندرهای منتشرشده از گلکسی A34 نیز سنسور تشخیص عمق دیده نمی‌شود؛ در‌نتیجه احتمالاً مانند برادر بزرگ‌ترش بدون آن عرضه خواهد شد؛ اما باقی مشخصات در این بخش احتمالاً یکسان خواهند بود.

گفته می‌شود گلکسی A34 از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که با دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی دیگری همراهی می‌شود. در پنل جلویی، گلکسی A54 و A34 احتمالاً به‌ترتیب میزبان دوربین سلفی ۳۲ و ۱۳ مگاپیکسلی خواهند بود. درنهایت، باید بگوییم که در تیزرهای تبلیغاتی سامسونگ از قابلیتی به نام «No Shake Cam» صحبت شده است که به شما امکان می‌دهد بدون تاری حین حرکت ویدئو ضبط کنید.

طراحی

همان‌طور‌که چندین‌بار در مقاله اشاره کردیم، رندرهای گلکسی A54 و A34 در فضای مجازی منتشر شده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، طراحی ظاهری هر دو را دیده‌ایم. از‌آن‌جا‌که آن‌ها از یک خانواده هستند، طراحی مشابهی دارند. بیایید از گلکسی A54 شروع کنیم که چندی پیش اطلاعات و رندرهای آن فاش شد.

رندر فاش شده گلکسی A54 سامسونگ از نیم رخ مدل آبی
رندر گلکسی A54

همان‌طور‌که در این رندرها مشاهده می‌کنید، دیگر از جزیره‌ی دوربین خبری نیست و مانند Galaxy S22 Ultra، هر لنز برآمدگی جداگانه در پشت دستگاه دارد. درضمن، حسگر تشخیص عمق A53 نیز در رندرهای گلکسی A54 دیده نمی‌شود.

در پنل جلویی، شاهد حفره‌ی کوچکی در مرکز هستیم که میزبانی دوربین سلفی را برعهده دارد. درضمن، اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که حاشیه‌های دستگاه در رندرها کمی ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسند. اطلاعات فاش‌شده ادعا می‌کنند A54 احتمالاً کمی کوتاه‌تر، اما بسیار عریض‌تر از نسل پیشین خواهد بود. براساس اطلاعات فاش‌شده، گلکسی A54 سامسونگ در رنگ مشکی، بنفش، لیمویی و سفید عرضه خواهد شد.

قابلیت دالبی اتموس گلکسی A54
رندر گلکسی A54 که به قابلیت دالبی اتموس آن اشاره دارد

در‌ادامه، اطلاعات فاش‌شده درباره‌ی ابعاد گلکسی A54 در مقایسه با A53 را مشاهده می‌کنید:

مدل دستگاه

ابعاد

گلکسی A54 5G

۱۵۸٫۳ در ۷۶٫۷ در ۸٫۲ میلی‌متر

گلکسی A53 5G

۱۵۹٫۹ در ۷۴٫۷ در ۸٫۱ میلی‌متر

هنوز اطلاعات دقیقی از متریال گلکسی A54 در دست نداریم؛ اما انتظار می‌رود سامسونگ پنل پشتی آن را به شیشه مجهز کند. همچنین، این گوشی هوشمند باید مانند گلکسی A53 به گواهی IP67 مجهز باشد که آن را در‌برابر گردو‌غبار و آب مقاوم می‌کند.

درمقابل، گلکسی A34 قیمت ارزان‌تری از مدل قبلی دارد. رندهای این محصول نیز در فضای مجازی منتشر شده است که به ما نشان می‌دهد باید انتظار چه گوشی هوشمندی را داشته باشیم.

رندر گلکسی A34 سامسونگ
رندر گلکسی A34

ازنظر ظاهری، گلکسی A34 به برادر بزرگ‌تر خود شباهت دارد؛ البته تفاوت‌هایی نیز وجود دارند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌‎توان به ناچ قطره‌ای میزبان دوربین سلفی و ضخیم‌تر‌بودن حاشیه‌های دستگاه اشاره کرد.

از میان اطلاعات فاش‌شده، یکی از آن‌ها به وجود اسکنر اثر‌انگشت یکپارچه در دکمه‌ی پاور گلکسی A34 اشاره می‌کند. همچنین، گفته می‌شود این گوشی از پورت USB Type-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و کمی بزرگ‌تر از برادر گران‌تر خود خواهد بود.

مدل دستگاه

ابعاد

گلکسی A34

۱۶۱٫۳ در ۷۷٫۷ در ۸٫۲ میلی‌متر

نمایشگر

تیزر تبلیغاتی سامسونگ درباره‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نمایشگر ۶٫۶ اینچی صحبت می‌کند؛ البته گفته نمی‌شود که مشخصات یادشده برای کدام‌یک از اعضای جدید خانواده گلکسی A است. حال بیایید جزئیات فاش‌شده از نمایشگر گلکسی A54 و A34 را بررسی کنیم.

مانند قبل ابتدا با برادر بزرگ‌تر این خانواده شروع می‌کنیم. گفته می‌شود Galaxy A54 به صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی OLED با رزولوشن FHD+ مجهز است. همچنین، به‌منظور داشتن اسکرول و انیمیشن روان‌تر، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند.

رندر فاش شده گلکسی A54 سامسونگ نمایشگر و پنل پشتی
رندر گلکسی A54

در گلکسی A54، شاهد ویژگی‌های مشابهی با نسل پیشین مانند رزولوشن نمایشگر و نرخ نوسازی هستیم؛ با‌این‌حال، صفحه‌نمایش کمی کوچک‌تر شده و از ۶٫۵ به ۶٫۴ اینچ رسیده است.

حال سراغ میان‌رده‌ی دیگر سامسونگ می‌رویم. انتظار می‌رود گلکسی A34 از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی Infinity U استفاده کند. همچنین، گفته می‌شود نمایشگر آن مشابه A33 باشد که رزولوشن آن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بود.

باتری

اطلاعات فاش‌شده از وجود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در گلکسی A54 خبر می‌دهند که درواقع، همان باتری گلکسی A53 است. همچنین، باید اضافه کرد که چنین ظرفیتی برای گوشی هوشمندی میان‌رده‌ بسیار مناسب تلقی می‌شود. درمقابل، A33 به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز بود؛ بنابراین، دلیلی نمی‌بینیم که سامسونگ نخواهد این اندازه را برای جانشین آن نیز حفظ کند.

نمای پشتی گلکسی A34 سامسونگ رنگ سفید مرواریدی
نمای پشتی گلکسی A34 سامسونگ رنگ بنفش
نمای پشتی گلکسی A34 سامسونگ رنگ لیمویی
گلکسی A34 سامسونگ از نمای پشت رنگ سبز

همچنین، به‌نظر می‌رسد هر دو گوشی از شارژر ۲۵ واتی پشتیبانی خواهند کرد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار و سایر ویژگی‌ها

انتظار می‌رود در هر دو گوشی میا‌ن‌رده‌ی آینده‌ی سامسونگ شاهد استفاده از اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 باشیم. همچنین، قاعدتاً باید تمام اپ‌های معمول سامسونگ در آن‌ها نصب شده باشد. به‌احتمال زیاد، هر دو گوشی از 5G و Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

چندی پیش، گلکسی A54 در وب‌سایت بنچمارک Geekbench دیده شد. نمونه‌ی اولیه دستگاه مذکور توانست امتیاز ۷۷۶ در بخش تک‌هسته‌ای و ۲,۵۹۹ در بخش چند‌هسته‌ای را کسب کند. این در حالی است که گلکسی A53 در همان آزمایش امتیاز ۶۷۶ تک‌هسته‌ای و ۱,۷۶۶ چندهسته‌ای را به‌دست آورده بود. همان‌طور‌که می‌بینید، عملکرد دستگاه بهبود یافته است.

رندر فاش شده گلکسی A54 سامسونگ مدل آبی نمای پشت و جلو
رندر گلکسی A54

در وب‌سایت بنچمارک یادشده، از نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم گلکسی A54 استفاده شده است. با‌این‌حال، احتمال دارد گزینه‌ای با ۸ گیگابایت رم نیز وجود داشته باشد.

شایعه شده است که سامسونگ از تراشه‌ی Exynos 1380 داخلی خود در گلکسی A54 استفاده می‌کند. پردازنده‌ی مذکور از بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند؛ اما سایر مشخصات این تراشه در‌حال‌حاضر ناشناخته است. همچنین، گفته می‌شود این گوشی هوشمند با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌دست مشتریان خواهد رسید.

گلکسی A53 از Exynos 1280 بهره می‌برد؛ تراشه‌ای که سامسونگ آن را بر‌اساس فرایند ۵ نانومتری ساخته بود. امیدواریم در نسل جدیداز نسخه‌ای بهبودیافته استفاده شود تا بتوان راحت‌تر برنامه‌های سنگین و بازی‌ها را اجرا کرد.

در یکی از رندرهای جدید گلکسی A54، به پشتیبانی این دستگاه از فناوری دالبی‌ اتموس نیز اشاره شده است.

رندر گلکسی A34 سامسونگ
رندر گلکسی A34

نسل قبلی گلکسی A34 به همان تراشه‌ی A53 مجهز شده بود؛ اما به‌نظر می‌رسد احتمالاً امسال شاهد عرضه این گوشی هوشمند با Dimensity 900 یا Dimensity 1080 باشیم. گفته می‌شود،دستگاه مذکور در دو کانفیگ فروخته خواهد شد: یکی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و دیگری با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی.

انتظاراتمان از نسل بعدی میان‌رده‌های سامسونگ

شارژ سریع‌تر: به‌نظر می‌رسد دیگر سرعت ۲۵ وات برای شارژ کافی نباشد و بهتر است سامسونگ هرچه سریع‌تر به فکر اضافه‌کردن قابلیت پشتیبانی از سرعت‌های سریع‌تر در باتری دستگاه‌هایش باشد. دوست داریم شاهد بهبود سرعت شارژ سامسونگ باشیم و گلکسی A54 نقطه‌ی شروعی عالی خواهد بود.

عملکرد بهتر: Exynos 1380 نوید پیشرفت‌ و ارتقای زیادی را در‌زمینه بازی و مالتی‌تسکینگ می‌دهد. امیدوارم جهشی موفق در عملکرد میان‌رده‌های جدید سامسونگ را شاهد باشیم. اعضای نسل پیشین در بیشتر مواقع روان کار می‌کردند؛ اما دوست داریم بازی‌های گرافیکی روان‌تر اجرا شوند.

لنز تله‌فوتو: گنجاندن لنز ماکرو در گوشی‌های هوشمندی با این محدوده‌ی قیمت چندان منطقی نیست و دستگاه چیز زیادی ارائه نمی‌دهد. در‌عوض، دوست داریم در میان‌رده‌های سامسونگ از لنز تله‌فوتویی با توانایی زوم ۲ برابری استفاده شود.

کلام آخر

این روزها دیگر همه به گوشی‌های پرچم‌دار نیازی ندارند؛ خصوصاً حالا که سامسونگ در گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی خود نیز قابلیت‌های جذابی ارائه می‌کند و می‌توان برای کارهای روزمره و حتی بیشتر از گوشی‌های میان‌رده‌ی غول کره‌ای استفاده کرد.

وقتی سامسونگ دو گوشی هوشمند گلکسی A54 و A34 را معرفی کند، می‌توانیم به تمامی اطلاعات آن دسترسی داشته باشیم. این دو محصول جدید می‌توانند با قابلیت‌های خود طرفداران زیادی را به خود جذب کنند.

دیدگاه شما همراهان زومیت درباره گلکسی A54 و A34 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات