TCL سه گوشی اقتصادی جدید و یک تبلت ۱۲٫۲ اینچی با تراشه‌های مدیاتک معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تبلت TCL NxtPaper 12 Pro و گوشی TCL 40 SE
TCL در رویداد CES 2023 سه گوشی اقتصادی جدید و یک تبلت ۱۲٫۲ اینچی رونمایی کرد.
تبلیغات

TCL در رویداد CES 2023 روز پرکاری داشت. این شرکت درکنار محصولات مختلف خود، سه گوشی هوشمند اقتصادی و یک تبلت نیز رونمایی کرده است که در‌ادامه، مشخصات آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

TCL 40 SE

گوشی TCL 40 SE

قوی‌ترین گوشی‌ جدید TCL مدل 40 SE است. این محصول از صفحه‌نمایش ۶٫۷۵ اینچی IPS LCD با وضوح HD پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و بلندگوهای دوگانه‌ی استریو و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

TCL 40 SE از تراشه‌ی Helio G37 مدیاتک و ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقا ازطریق درگاه microSD استفاده می‌کند. در بخش پشتی این گوشی، دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسی و دوربین تشخیص عمق به‌چشم می‌خورد.

این دستگاه به‌طور‌پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط‌ کاربری TCL UI 5.0 عرضه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری ۵,۰۱۰ میلی آمپرساعتی و پشتیبانی از شارژ ۱۸ وات اشاره کرد. TCL 40 SE از اواخر سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ در رنگ‌های خاکستری و بنفش در اروپا با برچسب قیمت ۱۶۹ دلار عرضه خواهد شد.

TCL 408

گوشی TCL 408

به‌گزارش GSMArena، گوشی TCL 480 جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ برای SE 40 است. این محصول از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی با وضوح HD پلاس و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. مجموعه‌دوربین این دستگاه از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌ی ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. دوربین سلفی این محصول نیز ۸ مگاپیکسلی است که در بریدگی قطره‌ای بالای نمایشگر آن قرار دارد.

TCL 408 از پردازنده‌ی Helio P22 مدیاتک، ۴ یا ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۰ وات استفاده و به‌طورپیش‌فرض اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند. گوشی اقتصادی TCL 408 به‌زودی با قیمت ۱۲۹ دلار در اروپا و آسیا عرضه خواهد شد.

TCL 403

گوشی اقتصادی TCL 403

TCL 403 دستگاهی اقتصادی است که از نمایشگر ۶ اینچی IPS TFT با وضوح ۹۶۰ در ۴۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده می‌کند. این دستگاه به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های TCL 403 می‌توان به این‌ها اشاره کرد: پردازنده‌ی Helio A22 مدیاتک، ۲گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل‌ارتقا ازطریق درگاه microSD، سیستم‌عامل اندروید ۱۲ نسخه‌ی Go و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی آن اشاره کرد. TCL 403 در رنگ مشکی و ارغوانی روانه‌ی بازار خواهد شد؛ اما تاریخ عرضه و قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

تبلت TCL NxtPaper 12 Pro

تبلت TCL NxtPaper 12 Pro

TCL NxtPaper 12 Pro به نمایشگر ۱۲٫۲ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۳:۲ مجهز شده است. برخی از ویژگی‌های این تبلت عبارت‌اند از: تراشه‌ی Kompanio 800T مدیاتک، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقا ازطریق درگاه microSD، اندروید ۱۲، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی.

تبلت TCL NxtPaper 12 Pro قلم E-Pen نیز دارد که از ۸,۱۹۲ سطح فشار پشتیبانی می‌کند. انرژی لازم برای کار با این دستگاه را باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که ازطریق درگاه USB C شارژ می‌شود. TCL درکنار این محصول صفحه‌کلید اختیاری نیز عرضه خواهد کرد که ازطریق پین‌های Pogo به‌طور‌مغناطیسی به آن متصل می‌شود.

مدل 5G تبلت TCL NxtPaper 12 Pro در اواخر سال ۲۰۲۳ با قیمت ۵۴۹ دلاری روانه‌ بازار خواهد شد. شایان‌ ذکر است این تبلت در ایالات‌ متحده فقط در نسخه‌ی وای‌فای عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات