رویداد پاییزه‌ گوگل و معرفی دستگاه‌های پیکسل جدید؛ چه محصولاتی معرفی می‌شوند؟

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مطالعه 7 دقیقه
رویداد پاییزه‌ی امسال گوگل که چهاردهم مهر برگزار می‌شود با معرفی دستگاه‌های متنوعی از خانواده‌ی پیکسل خاص‌تر از هر سال است؛ چراکه قرار است اعضای جدیدی به خانواده‌ی پیکسل اضافه شوند.
تبلیغات

رویداد بزرگ پاییزه‌‌ی گوگل هفته‌ی آینده برگزار می‌شود و انتظار می‌رود امسال پرزرق‌وبرق‌تر از هر سال باشد. نه‌تنها گوشی‌های نسل جدید پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو رونمایی می‌شوند؛ بلکه به‌نظر می‌رسد گوگل با عرضه‌ی اولین ساعت هوشمندش آماده‌ی ورود به عرصه‌ی پوشیدنی‌ها باشند.

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو غافلگیری ویژه‌ای برایمان ندارند؛ زیرا پیش‌تر گوگل در رویداد I/O سال جاری آن‌ها را نمایش داده بود. حتی اگر این اتفاق رخ نداده بود، بازهم عرضه‌ی پیسکل‌های جدید چندان دور از انتظار نبود؛ چراکه گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل به پایه‌ی ثابت رویدادهای پاییزه‌ی گوگل تبدیل شده‌اند.

گوشی پیکسل 7 پرو گوگل

بااین‌حال، قطعاً گوگل حرف‌های بیش‌تری برای زدن دارد و قبلاً هم با انتشار فیلمی از معرفی ساعت هوشمند پیکسل واچ در رویداد چهاردهم مهر خبر داده بود.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

همان‌طور که از هیجان‌انگیزبودن ساعت‌های پیکسل مطمئنیم، بدون‌شک سرخط اخبار رویداد هفته‌ی آینده نیز ازآنِ پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو است.

گوگل با انتشار تیزری از گوشی‌های پیکسل جدید در خردادماه، همه را از عرضه‌ی نسل جدید محبوب گوشی‌های هوشمند این شرکت با طراحی آشنا و تغییرات مختصر مطمئن کرده بود. اگرچه گوگل در آن زمان مشخصات زیادی را فاش نکرد، از ساخت پرچم‌دارهای سری 7 با طراحی شیک و قاب پشتی تمام‌آلومینیومی خبر داد.

گوشی پیکسل 7 پرو گوگل

بااین‌حال، مثل همیشه با نزدیک شدن به رویداد عرضه‌ی محصولات جدید گوگل، اطلاعات جدید درباره‌ی آن‌ها منتشر شده است. درحالی‌که اطلاعات مذکور فعلاً به شایعه‌ و گمان محدود است، تصور خوبی از دستگاه‌های پرچم‌دار جدید گوگل و مشخصاتشان داریم.

به‌نظر می‌رسد گوگل پس از سال‌ها تجربه، نهایتاً به توان کافی برای ساخت محصولی بی‌نظیر دست یافته است؛ بنابراین، باید انتظار کمی در طراحی پیکسل 7 داشته باشیم که درواقع بسیاری از مؤلفه‌های طراحی پیکسل 6 وام می‌گیرد. اگر گزارش‌ها درست باشد، گوگل اندازه‌ی نمایشگر پیکسل 7 را به‌ویژه در بُعد افقی کاهش می‌دهد؛ پیکسل 7 باید درمقایسه‌با نسل قبلی کوتاه‌تر باشد.

از طرف دیگر، به‌نظر می‌رسد پیکسل 7 پرو در جهت مخالف حرکت می‌کند و نمایشگر آن به ۶/۸ اینچ ارتقا می‌یابد. خبر خوب آن است که اندازه‌ی گوشی افزایش چشمگیری ندارد؛ بلکه، حاشیه‌های افقی دستگاه کم‌تر می‌شوند تا فضا را برای نمایشگر بزرگ‌تر خالی کنند.

گوشی پیکسل 7 پرو گوگل

ازآنجا که اکنون گوگل تراشه‌های اختصاصی خود را تولید می‌کند، انتظار می‌رود سری پیکسل 7 با پردازنده‌ی نسل دومی تنسور 2 عرضه شود. خبرها درباره‌ی میزان افزایش قدرت این پردازنده درمقایسه‌با نسل قبلی که در پیکسل 6 به‌کاررفته متناقض است. باوجوداین، اکثر منابع معتقدند که گوگل تا رسیدن به جایگاه اپل و کوالکام در زمینه‌ی عملکرد پردازشی فاصله دارد.

این در حالی است که تاکنون کاربران شکایتی مبنی‌بر عملکرد ضعیف پیکسل 6 نداشته‌اند و نمی‌توان آن را به‌عنوان ایراد به‌حساب آورد. درحال‌حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که قدرت بیشتر تراشه‌های پیشرفته‌ی موبایلی بیشتر برای تصویربرداری پردازشی و یادگیری ماشینی استفاده می‌شود و علملکرد آن برای کاربران محسوس نیست.

طبق گزارش‌ها، گویا خبری از ارتقای چشمگیر دوربین‌های سری پیکسل 7 نیز نیست. انتظار می‌رود پیکسل 7 پرو از دوربین‌های پشتی مشابهی با پیکسل 6 پرو استفاده کند. بااین‌حال، دوربین سلفی این گوشی ارتقا یافته و امکان فیلم‌برداری 4K با دوربین ۱۱ مگاپیکسلی در مدل کوچک‌تر پیکسل 7 فراهم شده است.

یکی از بهترین‌های خبرهای مرتبط با پرچم‌دارهای امسال گوگل قیمت آن‌ها است که قرار است مثل سال‌های گذشته از رقبایش مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. انتظار داریم گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو مثل نسل قبلی به‌ترتیب با قیمت ۷۰۰ و ۹۰۰ دلار روانه‌ی بازار شوند.

پیکسل واچ

درحالی‌که گوشی‌های پیکسل نقش اصلی را در رویداد گوگل برعهده دارند، جالب‌ترین نقش متعلق به پیکسل واچ است.

گوشی پیکسل واچ گوگل

پیکسل واچ محصولی است که سال‌ها درحال توسعه بوده و اولین حضور گوگل در بازار ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود. نکته عجیب آن است که گوگل از هشت سال پیش اقدام به عرضه و توسعه‌ی سیستم‌عامل Wear OS کرده، ولی به‌تازگی اقدام به عرضه‌ی ساعت هوشمند اختصاصی‌اش کرده است که ازگوگل بعید نیست.

این شرکت با عرضه‌ی سری نکسوس اولین گوشی‌های برند گوگل را وارد بازار کرد؛ ولی تمام آن‌ها ساخت شرکت‌های دیگری مثل HTC و ال جی و سامسونگ بود. درنهایت، با گذشت هشت سال از معرفی اندروید 1.0، شرکت بزرگ آمریکایی اولین گوشی تولیدی‌اش را از سری پیکسل روانه‌ی بازار کرد. به‌نظر می‌رسد پیکسل واچ نیز از برنامه‌ی زمانی مشابهی پیروی می‌کند که شاید تصادفی نباشد.

اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد با ساعت هوشمند پیکسل واچ سنت‌شکنی کند. تصاویر و فیلم‌های پیکسل واچ نشان می‌دهد که گوگل از طراحی اختصاصی خود بهره گرفته و از تقلید از محصولات محبوبی مثل اپل واچ و گلکسی واچ سامسونگ خودداری کرده است.

باوجوداین، روش‌های متعددی برای طراحی ساعت وجود دارد و گوگل تصمیم گرفته است از طراحی گِرد استفاده کند که در ساعت‌های محبوب دیگری با سیستم‌عامل Wear OS نیز دیده می‌شود؛ بنابراین، باید انتظار محصولی با طراحی مینیمال گِرد داشته باشیم که پیروی از سنت‌ها را به ویژگی‌های فنی ترجیح داده است. حاشیه‌های باریک ساعت نیز که در لبه‌های قابش محو می‌شوند به شیک‌ترشدن ظاهر آن کمک کرده است.

گوشی پیکسل واچ گوگل

طبق اطلاعاتی که در کنفرانس I/O خرداد به‌اشتراک گذاشته شد، پیکسل واچ از جدیدترین نسخه‌ی Wear OS با پشتیبانی از گستره‌ی وسیعی از اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل به‌همراه رابط کاربری جدیدی استفاده می‌کند. گوگل والت، گوگل مپ، دستیار گوگل و گوگل هوم از جمله اپلیکیشن‌هایی است که امکان اجرا روی پوشیدنی جدید را دارند.

همچنین، گفته می‌شود که پیکسل واچ به‌لطف تصاحب شرکت Fitbit در سال ۲۰۱۹، از قابلیت‌های متنوعی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام برخوردار است. هنوز مشخص نیست که گوگل قابلیت یا حسگر جدید و منحصر‌به‌فردی را در ساعت‌هوشمندش گنجانده باشد؛ ولی تمامی امکانات معمول مثل نظارت بر فعالیت و خواب و ضربان قلب در آن وجود خواهد داشت.

تبلت پیکسل

گوگل در کنفرانس I/O خرداد اعلام کرد که با عرضه‌ی تبلت پیکسل مجدداً قصد ورود به عرصه‌ی تولید تبلت را دارد. اگرچه آخر هفته‌ی جاری احتمال انتشار اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن وجود دارد؛ ولی بعید است گوگل آماده‌ی رونمایی و عرضه‌ی آن باشد.

تبلت پیکسل گوگل

به‌نظر می‌رسد هدف گوگل از تولید تبلت پیکسل ایجاد اکوسیستمی گسترده از محصولات این شرکت برای رقابت با اپل و سامسونگ باشد که سال‌ها است چنین کاری را انجام می‌دهند. به‌گفته‌ی گوگل تبلت مذکور که به‌احتمال زیاد با تراشه‌ی تنسور عرضه می‌شود، همراهی عالی برای گوشی‌های پیکسلی است و خانواده‌ی دستگاه‌های پیکسلی این شرکت را تکمیل می‌کند.

احتمالاً هفته‌ی آینده تیزر جدیدی از تبلت پیکسل منتشر می‌شود و مشخصات بیشتری از آن به‌اشتراک گذاشته می‌شود. باوجوداین، طبق اطلاعات موجود، تبلت گوگل دستگاهی میان‌رده است و هم‌سطح آیپد 10.2 اینچی اپل و مدل پایه‌ی گلکسی تب 8 قرار می‌گیرد.

پیکسل 7 اولترا؟

شایعه‌های چندماه گذشته از احتمال وجود یک غافلگیری در رویداد هفته‌ی آینده با معرفی مدل سومی از سری پیکسل 7 خبر می‌دهند که از نمایشگر بزرگ‌تر یا عملکرد قدرتمندتری بهره‌مند است.

به‌نظر می‌رسد گوشی مذکور برای رقابت با گوشی بالارده‌ی گلکسی S22 اولترا سامسونگ طراحی شده باشد که دوربین و عملکرد بهبودیافته‌ای دارد. بااین‌حال، حتی شواهد مطمئنی از وجود چنین محصولی دردسترس نیست و منابع مختلف از عرضه‌ی دو مدل پیکسل در رویداد هفته‌ی آینده خبر می‌دهد. اگرهم پیکسل اولترایی در کار باشد، به‌احتمال زیاد در مرحله‌ طراحی و توسعه است.

چه خبر از پیکسل فولد؟

احتمال دارد اخبار مربوط به پیکسل اولترا به‌دلیل اشتباه‌ منابع خبری باشد و آن را با گوشی تاشو درحال تولید پیکسل فولد اشتباه گرفته باشند؛ اما پیکسل فولد محصول دیگری است که گوگل مدت‌ها است روی آن کار می‌کند. باوجوداین، گزارش‌ها نشان می‌دهند که هنوز وقت عرضه‌ی آن فرا نرسیده و حدود چهار تا شش ماه دیگر فرصت لازم است.

گوشی پیکسل فولد گوگل

بنابراین، فعلاً امکان رونمایی از پیکسل تاشو در رویداد آخر هفته‌ وجود ندارد و اگر شایعه‌های منابع صنعتی درباره‌ی نزدیک‌بودن زمان رونمایی درست باشد، شاید بتوانیم اطلاعاتی درباره‌ی مشخصات آن به‌دست بیاوریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات