برخی کاربران آیفون از مصرف بالای باتری در iOS 16 خبر داده‌اند

دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران با نصب iOS 16 با مشکل مصرف بیش‌از حد باتری مواجه شده‌اند.
تبلیغات

اکنون درحالی‌که فقط دو هفته از انتشار عمومی iOS 16 گذشته است، برخی از کاربران اعلام کرده‌اند این به‌روزرسانی باعث کاهش عمر باتری آیفون آن‌ها شده است. اگرچه کاهش جزئی عمرباتری بعد از به‌روزرسانی‌ها، طبیعی است اما به نظر می‌رسد این‌بار موضوع کمی تفاوت داشته باشد زیرا با گذشت دو هفته، کاربران هم‌چنان در این مورد شکایت دارند.

معمولاً پس از به‌روزرسانی آیفون به نسخه‌ی جدید iOS، عمرباتری گوشی کمی کاهش می‌یابد زیرا این سیستم‌عامل اقداماتی مثل فهرست‌سازی مجدد فایل‌ها، عکس‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر را پس از نصب آپدیت در پس‌زمینه انجام می‌دهد. اکنون میزان کاهش عمرباتری به‌ویژه برای iOS 16 بیشتر احساس می‌شود زیرا این نسخه، یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود.

نوع کارکرد به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل iOS معمولاً باعث انتشار گزارش‌هایی درمورد کاهش عمرباتری می‌شود اما پس از تکمیل فهرست‌سازی مجدد در پس‌زمینه‌ی دستگاه، تعداد این گزارش معمولاً کاهش می‌یابد. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد امسال این اتفاق رخ نداده است و افرادی که iOS 16 را نصب کرده‌اند تقریباً متقاعد شده‌اند که عمرباتری دستگاه آن‌ها واقعاً کاهش پیدا کرده است.

با یک جستجوی ساده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله تیک‌تاک، ردیت و توییتر، هزاران شکایت از کاربران آیفون مشاهده خواهید کرد که همه اعلام کرده‌اند عمرباتری گوشی آن‌ها از زمان نصب iOS 16 طی دو هفته‌ی اخیر به‌میزان درخورتوجهی کاهش یافته است. البته مثل همیشه برخی اعتقاد دارند اپل به‌طور عمدی عمرباتری را در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون کاهش می‌دهد تا شارژدهی سری آیفون ۱۴ را برجسته‌تر نشان دهد.

براساس نتایج نظرسنجی 9to5Mac حدود ۶۳ درصد از کاربران آیفون اعلام کرده‌اند که عمرباتری گوشی آن‌ها پس از نصب iOS 16 کاهش یافته است. به‌نظر می‌رسد این نتایج با احساسات عمومی در مورد تأثیر به‌ر‌وزرسانی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل روی شارژدهی آیفون‌ها مطابقت دارد. یکی از کاربران در ردیت می‌نویسد:

میزان مصرف باتری گوشی من بیش از حد معمول است. من در اداره مشغول کار هستم و تقریباً در طول روز از آیفون ۱۳ پرو مکس خود استفاده نمی‌کنم و هیچ تغییری در این روند ایجاد نشده است. پیش‌از این با iOS 15 قبل‌از بازگشت به خانه، میزان شارژ دستگاه بین ۸۵ تا ۹۰ درصد بود اما با به‌روزرسانی iOS 16، به ۶۵ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است و به‌همین‌دلیل میزان تخلیه‌ی باتری آن واقعاً زیاد است.

کاربر دیگری می‌گوید:

میزان کاهش باتری در آیفون ۱۳ پرو مکس من زیاد است و وقتی از فیس‌تایم یا قابلیت تصویر در تصویر استفاده می‌کنم، سرعت مصرف باتری خیلی افزایش می‌یابد. من می‌دانم که چند روز طول می‌کشد تا گوشی دوباره به وضعیت عادی برگردد اما تقریباً با گذشت یک هفته از نصب جدیدترین نسخه‌ی iOS، شارژدهی آیفون من خیلی کم شده است.

اپل تا این لحظه درمورد مشکل مصرف بیش‌ازحد باتری در iOS 16 سخنی به‌میان نیاورده و در لیست تغییرات iOS 16.0.2 نیز اشاره‌ای به بهبود عمرباتری نشده است. علاوه‌براین iOS 16.1 در‌حال‌حاضر در مرحله‌ی بتا قرار دارد.

اگر از آیفون و iOS 16 استفاده می‌کنید لطفاً تجربه‌ی کاربری خود را در مورد میزان مصرف باتری آن، با زومیت و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات