همه مدل‌های آیفون ۱۴ احتمالاً با ۶ گیگابایت رم عرضه خواهند شد

سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً اپل قصد دارد امسال همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۴ را با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

با نزدیک‌‌شدن به رویداد Far Out اپل که قرار است ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) برگزار شود، شایعات بیشتری از سری آيفون ۱۴ منتشر می‌شود. در جدیدترین گزارش مربوط به این رویداد، یکی از افشاگران چینی در ویبو اعلام کرده است که همه‌ی مدل‌های آیفون‌های امسال از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهند برد. همچنین، وی جزئیاتی از بسته‌بندی این گوشی‌ها را به‌اشتراک گذاشته است.

اطلاعات مذکور در حساب کاربری ShrimpApplePro در توییتر نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد همه‌ی مدل‌های سری آیفون ۱۴ اپل به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهند بود. در مقام مقایسه، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار شدند؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. بدین‌ترتیب، اگر این خبر واقعیت داشته باشد، آیفون ۱۴ استاندارد از مدل کنونی خود به رم بیشتر مجهز خواهد بود؛ اما مدل‌های پرو آن همچنان با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه خواهند شد.

اگر این شایعه به‌حقیقت بپیوندد، این سومین سال متوالی است که شاهد عرضه‌ی مدل‌های پرو آیفون با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهیم بود. در برخی از گزارش‌های قبلی، گفته شده بود که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهند برد؛ اما از آن زمان به‌بعد، بیشتر خبرهای مرتبط روی رم ۶ گیگابایتی این مدل‌ها اتفاق‌نظر دارند.

برچسب جعبه آیفون ۱۴ پرو

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، اپل معمولاً چندان روی میزان رم آیفون تمرکز نمی‌کند و گاه حتی جزئیات مربوط به مشخصات فنی رم گوشی‌هایش را نیز ارائه نمی‌دهد. البته چنین تصمیمی کاملاً هوشمندانه به‌نظر می‌رسد؛ زیرا آيفون‌ها درمقایسه‌با رقبای اندرویدی ازنظر میزان رم عقب‌تر هستند؛ اما ادغام بسیار بهینه‌ی سخت‌افزار گوشی‌های اپل با نرم‌افزار آن، سرعت چشمگیری هنگام کار با آن به‌ارمغان می‌آورد که همین ویژگی باعث شده است بسیاری از دارندگان این محصول توجه زیادی به ارقام روی کاغذ نکنند.

درنهایت، تصویری از برچسب کنار جعبه‌ی آیفون ۱۴ پرو دردسترس قرار گرفته است که نام تجاری این مدل را تأیید می‌کند. علاوه‌براین، با‌‌توجه‌‌به این تصویر مشخص می‌شود که مدل‌های پرو آیفون‌های امسال در جعبه‌ی سفید عرضه خواهند شد؛ درحالی‌که چندین نسل قبل در جعبه‌های مشکی روانه‌ی بازار شده‌اند.

درپایان، باید اشاره کنیم که نمی‌توان با اطمینان کامل درباره‌ی واقعی‌بودن شایعات لحظه‌آخری صحبت کرد. باوجوداین‌‌، خبرهای مرتبط با نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل همیشه برای طرفداران فناوری جذاب بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات