هواوی میت 50 احتمالا پس‌از اتمام شارژ باتری نیز برقراری تماس و ارسال پیامک‌ را امکان‌پذیر می‌کند

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعه‌ی هیجان‌انگیزی می‌گوید گوشی‌های سری میت 50 هواوی قابلیتی ویژه دارند که پس از خاموش شدن دستگاه، برقراری تماس صوتی و ارسال پیامک را امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

هواوی تا قبل از تحریم شدن توسط آمریکا هر سال دو گوشی پرچم‌دار عرضه می‌کرد، اما در حال حاضر صرفاً توانایی تولید یک گوشی پرچم‌دار در هر سال را دارد و آن‌طور که فون‌آرنا می‌نویسد، احتمالاً گوشی میت ۵۰ تا پیش از پایان سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. هواوی پس از آغاز تحریم‌ها و قطع ارتباط با گوگل سراغ توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی رفت و تاکنون توانسته سه نسخه از آن را بسازد.

یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ویبو می‌گوید گوشی‌های سری Huawei Mate 50 قرار است در تنظیمات باتری دارای حالت ویژه‌ای باشند تا دستگاه بتواند حتی پس از اتمام شارژ باتری، تماس بگیرد. این قابلیت به‌لطف سیستم‌عامل هارمونی ۳ دردسترس گوشی‌های سری میت 50 قرار خواهد گرفت. ظاهراً قابلیت مورد اشاره افزون‌بر برقراری تماس امکان ارسال پیامک و اسکن اسناد و کد لوکیشن را فراهم می‌کند.

افشاگر توضیح نداده است که هواوی چگونه قصد دارد چنین قابلیتی در گوشی‌های جدیدش ارائه دهد. شاید شرکت چینی در کنار باتری اصلی از یک باتری بسیار کوچک نیز استفاده کند که در حالت عادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اگر هواوی واقعا پس از اتمام شارژ، برقراری تماس یا ارسال پیامک را امکان‌پذیر کند شاهد قابلیتی نوآورانه در گوشی‌های سری میت 50 خواهیم بود.

دو سیستم‌عامل اندروید و iOS به کاربر امکان می‌دهند که به هنگام پایین بودن درصد شارژ، حالت ویژه‌ای را برای کاهش مصرف انرژی فعال کنند تا گوشی برای مدت‌زمان بیشتری روشن بماند.

در گوشی‌های سری پیکسل گوگل قابلیتی ویژه تحت عنوان Extreme Battery Saver وجود دارد که قابلیت‌هایی مثل وای‌فای، هات‌اسپات، فرمان صوتی «هی گوگل» و فعالیت‌های پس‌زمینه را غیرفعال می‌کند. گوگل پیش‌تر گفته که با استفاده از Extreme Battery Saver می‌توان حداکثر ۴۸ ساعت از گوشی استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات