شیائومی با وجود محدودیت‌های هند، تاکنون ۲۰۰ میلیون گوشی در این کشور فروخته است

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی می‌گوید در مدت ۸ سال حضور در بازار هند، توانسته است ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی با حاشیه‌ی سود ۵ درصد بفروشد.
تبلیغات

به‌گزارش تک‌کرانچ، شیائومی می‌گوید تا‌به‌امروز بیش‌ از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار هند عرضه کرده است و این آمار نشان می‌دهد که چگونه این شرکت توانسته است در مدت هشت سال حضوری پررنگ در دومین بازار بزرگ موبایل دنیا داشته باشد. گفتنی است شیائومی فروش گوشی‌های هوشمند خود را در هند از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) آغاز کرد.

شیائومی این آمار را امروز و در کنفرانسی خبری اعلام کرد و بر انجام تعهداتش در‌قبال کشور هند تأکید کرد. براساس این آمار و ارقام، در پنج سال نخست حضور در بازار هند، نیمی از ۲۰۰ میلیون دستگاه، یعنی ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه شده و ۱۰۰ میلیون دیگر فقط در مدت سه سال عرضه شده است. این شرکت ادعا می‌کند که از سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) جایگاه اصلی را در بازار گوشی‌های هوشمند هند دراختیار دارد. این اطلاعیه در زمانی بیان می‌شود که مقام‌های رسمی هندی مقابله با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند چینی در این کشور را تشدید کردند.

مقام‌های رسمی هندی شرکت‌های چینی اوپو و ویوو و شیائومی را به اقدام برای به‌کارگیری شیوه‌های فرار مالیاتی متهم کردند؛ بااین‌حال، این شرکت‌ها انجام هرگونه خلاف مالیاتی را منکر شدند. سفارت چین در هند در ابتدای ماه از مقام‌های هندی به‌دلیل «تحقیقات مکرر» درباره‌ی واحدهای محلی شرکت‌های چینی انتقاد کرد و هشدار داد که چنین رویکردی «توسعه‌ی محیط تجاری» در هند را مختل خواهد کرد و به اعتماد و تمایل کسب‌وکارهای سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار جنوب آسیا ضربه وارد خواهد کرد.

بررسی‌های اخیر درباره‌ی تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن‌همراه چینی به‌دنبال تنش فزاینده بین دو کشور همسایه دارای سلاح هسته‌ای است که در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) پس‌از درگیری در مرز شدت گرفت. از آن زمان، هند چندین محدودیت برای شرکت‌های چینی در نظر گرفت. در دو سال گذشته، دهلی نو بیش‌ از صد اپلیکیشن چینی نظیر تیک‌تاک و UC Browser و پابجی موبایل را با اشاره به نگرانی‌های امنیتی مسدود کرده است.

علاوه‌براین، دهلی‌نو سیاست‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خود را در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) به‌گونه‌ای اصلاح کرد که به‌موجب آن، تمام کشورهای همسایه دارای مرز مشترک با هند برای معاملات آتی خود در این کشور پیش‌ از هر اقدامی، از دهلی‌نو تأییدیه بگیرند. درحالی‌که هند اتکا به نرم‌افزار و سرمایه‌ی چینی‌ها را کاهش می‌دهد، هنوز زیرساخت لازم برای ایجاد سخت‌افزار مشابه را ندارد.

در سال‌های اخیر، دهلی‌نو ارائه‌ی مشوق‌های سودآوری را برای بهبود اکوسیستم داخلی تولید سخت‌افزار در هند آغاز کرده است؛ اما تحلیلگران می‌گویند که احتمالاً چندین سال طول می‌کشد تا چنین اقداماتی اثر معناداری از خود نشان دهند.

از پنچ فروشنده‌ی برتر گوشی هوشمند در هند، چهار فروشنده چینی هستند. سازندگان هندی گوشی‌های هوشمند مانند Karbonn و Micromax و Lava در دهه‌ی گذشته به‌طور‌کلی جایگاهشان را از دست دادند؛ زیرا تولیدکنندگان گوشی هوشمند چینی و سامسونگ، دومین فروشنده‌ی بزرگ در هند‌، دستگاه‌های رقابتی‌تری با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر وارد بازار کردند.

در کشور هند، اکثراً گوشی‌های ارزان‌تر از ۲۰۰ دلار عرضه می‌شوند. شیائومی از روزی که در بازار هند شروع به فعالیت کرده، تا حد زیادی به بازاری متمرکز شده است که بودجه‌اش را برای آن صرف می‌کند. پیش‌تر، این شرکت گفته بود از دستگاه‌هایی که در هند می‌فروشد، هرگز بیشتر از ۵ درصد سود نمی‌برد.

وقتی شیائومی وارد بازار هند شد، برای کاهش هزینه‌های اضافی در دو سال اول، بیشتر به فروش آنلاین گوشی‌های اتکا کرد؛ اما پس‌از‌آن، حضور خود را در بازارهای فیزیکی نیز تثبیت کرده است و همچنان بخش عمده‌ای از فروش این کشور پرجمعیت را به‌همراه دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی عملکرد شیائومی در هند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات