هند احتمالا عرضه محصولات چینی را متوقف کرده است

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشی غیررسمی، هند از پاییز سال گذشته عرضه‌ی محصولاتی که ماژول وای‌ فای چینی دارند متوقف کرده است تا شرکت‌ها را به تولید محصول در خاک این کشور ترغیب کند.
تبلیغات

تلاش‌های هند برای تقویت تولیدات داخلی در حوزه‌ی فناوری ممکن است شامل به‌ تأخیر انداختن عرضه‌ی برخی محصولات باشد. بر اساس آنچه انگجت می‌نویسد، وزارت ارتباطات هند تأیید دستگاه‌هایی که ماژول وای‌ فای چینی دارند از «حداقل» نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) متوقف کرده است.

هند با این کار قصد دارد به شرکت‌های چینی فشار بیاورد تا محصولات خود را در خاک هند تولید کنند. رویترز می‌گوید اقدام اخیر هند عرضه‌ی بیش از ۸۰ محصول شرکت‌های آمریکایی نظیر دل و اچ‌پی و شرکت‌های چینی نظیر لنوو، اوپو و شیائومی را به تأخیر انداخته است.

وزارت هند فعلاً به درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیح پاسخ نداده است. منابع ناشناس گفته‌اند دولت هند نیز در حال حاضر توضیحی برای ارائه به شرکت‌ها یا گروه‌های صنعتی ندارد. 

تأخیر در عرضه‌ی محصولات مجهز به ماژول وای‌ فای چینی در حالی اتفاق می‌افتد که تنش‌های اقتصادی هند و چین وارد مراحل جدیدی شده است. این اختلافات مدتی پیش باعث شد هند در اقدامی بحث‌برانگیز تیک‌تاک و ده‌ها اپلیکیشن دیگر را که توسعه‌دهنده‌ی چینی داشتند مسدود کند. از آن زمان، دو دولت هند و چین کمی تنش‌ها را کاهش داده‌اند.

اگر گزارش حقیقت داشته باشد، احتمالا روابط هند و چین دوباره متشنج می‌شود؛ چون هند با تأخیر در عرضه‌ی محصولات،‌ مستقیما به کسب‌وکارهای چینی صدمه وارد می‌کند.

شرکت‌هایی که در تصمیم اخیر هند متأثر شده‌اند در شرایط سختی قرار می‌گیرند. هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فناوری‌ در دنیا محسوب می‌شود و قطعا شرکت‌های این حوزه‌ نمی‌توانند به‌راحتی قید حضور در این کشور را بزنند. متعهد شدن به تولید داخلی به سرمایه‌گذاری عظیم نیاز دارد و نتیجه‌بخش‌ بودن آن در گذر چند سال مشخص می‌شود؛ به همین دلیل شرکت‌ها به‌‌سادگی‌ نمی‌توانند تولید محصول در خاک هند را آغاز کنند. فشار وارده می‌تواند شرکت‌ها را ترغیب کند که زودتر تصمیم نهایی خود را بگیرند؛ اما قطعا تصمیم‌گیری ساده نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات