Nothing Phone 1، پرادعاترین گوشی سال ۲۰۲۲، چه رقبایی در بازار دارد؟

سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
گوشی Nothing Phone 1 با مشخصه‌هایی منحصربه‌فرد نظیر طراحی شفاف و نوارهای نوری پشتی دربرابر رقبایی نظیر گلکسی A73، شیائومی 12X و آیفون SE چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟
تبلیغات

«به‌دنبال عرضه‌ی موبایلی متمایز از آیفون‌های اپل هستیم و در تلاشیم مردم را به دورانی برگردانیم که به گجت‌ها خوش‌بین‌تر بودند.» این ادعایی است که کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان پلاس و مدیرعامل برند تازه‌نفس Nothing، مطرح می‌کند. پی که مشخصاً تبحر خاصی در بازاریابی دارد، از ماه‌ها پیش اطلاع‌رسانی درباره‌ی دستگاهی را شروع کرد که از دیدگاه او، صنعت موبایل را به فطرتش برمی‌گرداند.

برند Nothing همان‌طورکه از مدت‌ها پیش وعده داده بود، سرانجام در کنفرانسی مطبوعاتی اولین گوشی هوشمند خود را با نام Nothing Phone 1 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند برخلاف انتظارات اولیه‌مان در دسته‌ی دستگاه‌های میان‌رده قرار می‌گیرد؛ اما ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر باکیفیت و دوربین توانمند دارد و با اتکا بر نرم‌‌افزار اختصاصی، به‌دنبال ارائه‌ی تجربه‌ای متفاوت از گوشی‌های هوشمند است.

در نگاه اول، با دستگاهی متفاوت، ولی آشنا طرف هستیم، متفاوت از این حیث که Nothing Phone 1 بدنه‌ای شفاف دارد؛ اما با همه‌ی متفاوت‌بودنش فرم کلی دستگاه ما را یاد آیفون‌های اپل می‌اندازد. کارل پی بارها تلاش کرده است ناتینگ فون وان را در نقش رقیبی برای آیفون جلوه دهد و در این مسیر حتی دست‌به‌دامان کوالکام نیز شده است. به‌گفته‌ی کارل پی، Nothing Phone 1 پردازنده‌ای سفارشی دارد که به‌طورویژه برای این گوشی ساخته شده است.

رنگ بندی گوشی Nothing Phone 1 ناتینگ فون وان ناثینگ

ناتینگ فون وان

از همان زمانی که تولید ناثینگ فون 1 رسماً تأیید شد، ذهن ما سمت دستگاهی پرچم‌دار رفت؛‌ ولی قیمت این گوشی باعث می‌شود که امکان مقایسه‌ی مستقیم آن با دستگاه‌هایی مثل آیفون ۱۳ اپل وجود نداشته باشد. با قیمت فعلی‌اش، Nothing Phone 1 رقیب آیفون SE 2022 است. شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ و شیائومی و وان پلاس نیز دستگاه‌هایی در بازار میان‌رده دارند که قطعاً کار را برای گوشی ناثینگ سخت می‌کنند.

ناثینگ فون وان از نمای پشت دستگاهی بسیار متفاوت است. حتی قبل از روشن‌شدن چراغ‌های پنل پشتی، وقتی به دستگاه نگاه می‌کنید، برایتان واضح است که با محصول ساخت اپل یا سامسونگ یا شیائومی طرف نیستید. وقتی چراغ‌های پنل پشتی در واکنش به زنگ‌خوردن گوشی روشن می‌شوند، یقین پیدا می‌کنید که گوشی متفاوتی در دست گرفته‌اید. کارشناسانی که فرصت کار با ناتینگ فون وان را پیدا کرده‌اند، طراحی پنل پشتی را چشم‌نواز می‌دانند.

شاید از نگاه برخی کاربران پنل پشتی گوشی‌های میان‌رده‌ی دیگر نظیر گلکسی A73 جذابیت بیشتری داشته باشد؛ اما قطعاً ناتینگ فون 1 متفاوت‌ترین طراحی پنل پشتی را دارد. رقبای اندرویدی برای ناتینگ فون 1 فراوان‌اند؛ ولی در بین دستگاه‌های اپل، تنها آیفون SE 2022 را می‌توانیم رقیب مستقیم گوشی ناتینگ به‌حساب بیاوریم.

نمایشگر آیفون SE 2022

آیفون SE 2022 اپل

مقاله‌های مرتبط:

آیفون SE طراحی منسوخی دارد که با استانداردهای سال ۲۰۲۲ جور درنمی‌آید. پنل پشتی پیکسل 6a نیز بسیار متفاوت است. گوگل در نسل جدید گوشی‌هایش سراغ طراحی جذابی رفته و همین موضوع باعث شده است پیکسل 6a نیز دستگاهی متمایز باشد.

مدت‌ها است به طراحی پشتی گوشی‌هایی مثل گلکسی A73 و شیائومی 12X و وان پلاس نورد CE 2 عادت کرده‌ایم؛ بنابراین، دیدن طراحی‌های جدیدی که در گوشی‌هایی مثل ناتینگ فون 1 و پیکسل 6a استفاده شده، برایمان هیجان‌انگیز است.

متفاوت‌بودن طراحی پنل پشتی ناتینگ فون 1 صرفاً به جذابیت بصری محدود نیست. این گوشی در پنل پشتی میزبان ۹۰۰ چراغ LED است که در چهار بخش مختلف کنارهم جمع شده‌اند. ناتینگ مجموعه‌ی این نوارهای نوری را رابط گلیف (Glyph) خطاب می‌کند. رابط گلیف می‌تواند در نقش نسخه‌ی مدرن سیستم نوتیفیکیشن مبتنی‌بر LED در گوشی‌ها ظاهر شود.

نمایش کارکردهای رابط گلیف در ویدئو رسمی ناتینگ فون 1

نوارهای نوری رابط گلیف کاربردهای متفاوتی دارند. تمامی نوارهای نوری پشت Nothing Phone 1 هنگام دریافت نوتیفیکیشن روشن می‌شوند. دایره‌ی مرکزی پشت گوشی موقع استفاده از شارژ بی‌سیم یا شارژ معکوس فعال می‌شود. چراغ‌های LED پایینی نیز می‌توانند در نقش نوار پیشرفت شارژ ظاهر شوند.

هنگام تصویربرداری تمامی نوارهای نوری روشن می‌شوند تا در نقش سایه‌پرکن (Fill Light) برای گوشی فعالیت کنند. Nothing Phone 1 ده صدای زنگ دارد و موقع زنگ‌خوردن گوشی، نوارهای نوری در الگویی سازگار با این صداهای زنگ روشن می‌شوند و جلوه‌ی بسیار جذابی دارند. افزون‌بر رابط گلیف، یک چراغ قرمز LED هنگام فیلم‌برداری گوشی روشن می‌شود. کاربر می‌تواند با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی، نحوه‌ی عملکرد نوارهای نوری پشتی را تنظیم و تعیین کند این نوارها در چه شرایطی روشن شوند.

کار با گلکسی A73 سامسونگ

گلکسی A73 سامسونگ

در پنل جلویی ناتینگ فون 1، با طراحی آشنایی مواجه هستیم. همچون بسیاری دیگر از گوشی‌های اندرویدی امروزی، دستگاهی تمام‌صفحه داریم که در بالای نمایشگرش از حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می‌کند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی طراحی دستگاه، تخت‌بودن پنل جلویی است. مدیرعامل ناتینگ می‌گوید مهندسان این شرکت به‌جای پنل‌های OLED عادی سراغ پنل OLED منعطف رفته‌اند تا بتوانند بخش جلویی دستگاه را کاملاً صاف کنند و نمایشگری با حاشیه‌های متقارن بسازند.

پنل جلویی آیفون SE 2022 حاشیه‌های زیادی دارد که اصلاً جذاب به‌نظر نمی‌رسد. البته هنوزهم برخی از طرفداران اپل به این سبک طراحی علاقه‌ی زیادی دارند. هیچ‌یک از میان‌رده‌های امروزی در پنل جلویی دکمه‌ی فیزیکی ندارند؛ اما آیفون SE از دکمه‌ی هوم استفاده می‌کند. در بقیه‌ی گوشی‌ها نیز مثل گوشی ناتینگ شاهد طراحی تمام‌صفحه با حفره برای میزبانی از دوربین سلفی هستیم.

در بین گوشی‌های مقایسه‌شده، گلکسی A73 سامسونگ بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش را دارد و کوچک‌ترین صفحه‌نمایش متعلق‌ به آیفون SE اپل است. ناتینگ فون 1 از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. این نمایشگر به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت دست پیدا می‌کند و از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

سایر گوشی‌ها نیز به‌غیر از آیفون SE از پنل OLED باکیفیت استفاده می‌کنند. گلکسی A73 و شیائومی 12X همچون ناتینگ فون 1 به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز مجهز هستند.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل پیکسل 6a گوگل / Google Pixel 6a سبز

پیکسل 6a گوگل

بسیاری از گوشی‌های امروزی در پنل پشتی از سه یا حتی چهار دوربین مجزا میزبانی می‌کنند. معمولاً به‌غیر از دوربین اصلی و دوربین فوق عریض، سایر دوربین‌ها کاربرد خاصی ندارند و توایدکنندگان صرفاً تمایل دارند با اعداد بازی کنند. اپل بارها نشان داده است که آیفون با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی می‌تواند بسیار بهتر از میان‌رده‌های مجهز به چند دوربین ظاهر شود. آیفون SE 2022، تنها یک دوربین دارد و با پردازش‌های سنگین نرم‌افزاری، تصاویری باکیفیت خلق می‌‌کند.

گلکسی A73 به چهار دوربین شامل حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است. پیکسل 6a از دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌ببرد. وان پلاس نورد CE 2 نیز دوربین سه‌گانه دارد و شیائومی 12X نیز از سه دوربین استفاده می‌کند.

ناتینگ فون 1 به دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز است که پیش‌بینی می‌کنیم عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند. دوربین اصلی گوشی حسگر Sony IMX766 دارد که معمولاً در دستگاه‌های پرچم‌دار استفاده می‌شود. دوربین اصلی نیز مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) است و از انواع قابلیت‌های نرم‌افزاری مثل حالت تصویربرداری شبانه پشتیبانی می‌کند. دوربین ثانویه‌ی گوشی هم از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض با میدان دید ۱۱۴ درجه‌ای استفاده می‌کند.

ناتینگ در مراسم رونمایی Nothing Phone 1 روی پردازنده‌ی دستگاه مانور ویژه‌ای داد. این شرکت می‌گوید گوشی هوشمندش پردازنده‌ای سفارشی به نام +Snapdragon 778G دارد. این پردازنده اساساً Snapdragon 778G (همان تراشه‌ی استفاده‌شده در گلکسی A73) با دو قابلیت اضافی شامل پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و پشتیبانی از شارژ معکوس است.

پردازنده‌ی میان‌رده‌ی به‌کاررفته در گوشی Nothing Phone 1 مبتنی‌بر لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC است و از CPU هشت‌هسته‌ای با چهار هسته‌ی پرقدرت ARM Cortex-A78 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف ARM Cortex-A55 استفاده می‌کند. این سیستم-روی-چیپ از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 642L و مودم X53 5G برخوردار است. در ابتدا، برخی شایعه‌ها ادعا می‌کردند Nothing Phone 1 از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌کند.

گوشی موبایل وان پلاس OnePlus Nord CE 2 5G آبی روشن

وان پلاس نورد CE 2

در بین گوشی‌های مقایسه‌شده، پرقدرت‌ترین پردازنده به آیفون SE تعلق دارد. پردازنده‌ی A15 آیفون SE به حدی قوی است که حتی پردازنده‌های پرچم‌دار ساخت کوالکام نیز حریفش نمی‌شوند. دیگر پردازنده‌ی مهم ازآنِ گوشی پیکسل 6a است. این گوشی از پردازنده‌ی اختصاصی Tensor با لیتوگرافی پنج‌نانومتری استفاده می‌کند. وان پلاس نورد CE 2 و شیائومی 12X به‌ترتیب به پردازنده‌ی Dimensity 900 و Snapdragon 870 5G مجهزند.

به‌گفته‌ی Nothing، اولین گوشی این برند با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دردسترس قرار می‌گیرد. ناتینگ می‌گوید باتری گوشی بیشتر از یک روز دوام می‌آورد؛ البته نباید فراموش کنید که میزان شارژدهی دستگاه‌های الکترونیکی بسته به نوع استفاده‌ی کاربر تغییر می‌کند.

آیفون SE کم‌ظرفیت‌ترین باتری (۲۰۱۸ میلی‌آمپرساعت) و گلکسی A73 پرظرفیت‌ترین باتری (۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت) را دارد. گوشی‌های وان پلاس نورد CE 2 و شیائومی 12X همچون ناتینگ فون 1 از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند.

نماینده‌ی وان پلاس از فناوری شارژ سریع ۶۵ وات و شیائومی 12X از فناوری ۶۷ وات و ناتینگ فون 1 از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. ضعیف‌ترین عملکرد در این زمینه مربوط به آیفون SE است.

گوشی موبایل شیائومی 12 ایکس / Xiaomi 12X آبی

شیائومی 12X

تولیدکنندگان اندرویدی رابط کاربری اختصاصی برای گوشی‌هایشان توسعه می‌دهند که غالباً بسیار سنگین‌اند و تعداد زیادی نرم‌افزار ازپیش‌نصب‌شده (Bloatware) در خود دارند. ناتینگ در گوشی خود از رابط کاربری اختصاصی NothingOS استفاده می‌کند که تا حد زیادی به نسخه‌ی عادی اندروید وفادار است و هیچ Bloatwareـی در خود ندارد. این رابط کاربری سبک با هدفون Ear 1 و خودروهای تسلا سازگار است. بررسی‌ها نشان می‌دهد گوشی Nothing Phone 1 از فورکِ کوالکامِ سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند. ناتینگ فون 1 سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد. به‌روزرسانی‌های امنیتی این گوشی هر دو ماه یک بار منتشر می‌شوند.

ناتینگ اعلام کرده است که گوشی Nothing Phone 1 با قیمت ۳۹۹ پوند (تقریباً ۴۷۵ دلار) روانه‌ی بازار می‌شود. کانفیگ پایه به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است. ناتینگ فون 1 رسماً در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود؛ بنابراین، تبدیل مستقیم قیمت گوشی از پوند به دلار شاید کار درستی نباشد.

برای مقایسه‌ی عمیق ناتینگ فون 1 با آیفون SE 2022، گلکسی A73 سامسونگ، پیکسل 6a گوگل، وان پلاس نورد CE 2 و شیائومی 12X می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید. اگر به مقایسه‌های این چنینی علاقه‌مندید، می‌توانید وارد بخش محصولات زومیت شوید.

مقایسه 6 محصول
گوشی موبایل آیفون SE 2022 اپل  Apple iPhone SE 2022 مشکیآیفون SE 2022 اپلپنل جلو و پشت گوشی موبایل پیکسل 6a گوگل / Google Pixel 6a سبزپیکسل 6a گوگلNothing Phone 1 / گوشی موبایل ناتینگ فون 1 سفیدناتینگ فون 1وان پلاس Nord CE 2 5Gوان پلاس Nord CE 2 5GSamsung Galaxy A73 5G / گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ 5G خاکستریگلکسی A73 سامسونگ 5Gگوشی موبایل شیائومی 12 ایکس / Xiaomi 12X آبیشیائومی 12 ایکس
نام دیگرApple iPhone SE3 Apple iPhone SE (3rd generation)-Nothing Phone (1) Nothing Phone One---
مدل‌‌ نامبرهاA2783 A2595 A2785 A2782 A2784 iphone14,6GX7AS GB62Z G1AZGA063-SM-A736B SM-A736B/DS-
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 430 یوروحدود 430 یوروحدود 470 یوروحدود 350 یوروحدود 500 یوروحدود 450 یورو
تاریخ معرفی8 مارس 202211 می 202212 جولای 202217 فوریه 202217 مارس 202228 دسامبر 2021
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه18 مارس 202221 جولای 202216 جولای 202222 فوریه 202222 آوریل 202231 دسامبر 2021
نرخ مخصوص جذب (SAR)0.98 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.99 وات بر کیلوگرم (بدن)---1.14 وات بر کیلوگرم (سر)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)1.20 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.19 وات بر کیلوگرم (بدن)---1.28 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.42 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نوع سیستم‌عاملiOSاندرویداندرویداندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 15.3اندروید 12اندروید 12اندروید 11اندروید 12اندروید 11
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به iOS 17.1.1قابل ارتقاء به اندروید 13عرضه با رابط کاربری Nothing OS قابل ارتقاء به اندروید 13عرضه با رابط کاربری OxygenOS 11 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری One UI 4.1 قابل ارتقاء به اندروید 13عرضه با رابط کاربری MIUI 13 قابل ارتقاء به اندروید 13
ابعاد138.4 در 67.3 در 7.3 میلی‌متر152.2 در 71.8 در 8.9 میلی‌متر159.2 در 75.8 در 8.3 میلی‌متر160.6 در 73.2 در 7.8 میلی‌متر163.7 در 76.1 در 7.6 میلی‌متر152.7 در 69.9 در 8.2 میلی‌متر
وزن144 گرم178 گرم193.5 گرم173 گرم181 گرم176 گرم
جنس پشتشیشهپلاستیکشیشه - گوریلا گلس 5--پلاستیک - پلی کربنات شیشه - گوریلا گلس
جنس جلوشیشهشیشه - گوریلا گلس 3شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس Victus
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم--فلز - آلومینیوم
رنگمشکی سفید قرمزمشکی سفید سبزسفید مشکیخاکستری آبی روشنخاکستری سبز سفیدمشکی آبی صورتی
ابعاد نمایشگر4.7 اینچ6.1 اینچ6.55 اینچ6.43 اینچ6.7 اینچ6.28 اینچ
نوع نمایشگرRetina IPS LCDOLEDOLEDAMOLEDSuper AMOLED PlusAMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز-120 هرتز90 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن750 در 1334 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی~326 پیکسل در اینچ~429 پیکسل در اینچ~402 پیکسل در اینچ~409 پیکسل در اینچ~393 پیکسل در اینچ~419 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر16:920:920:920:920:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~65.4 درصد~83.0 درصد~85.8 درصد~84.9 درصد~87.0 درصد~89.2 درصد
حداکثر روشنایی625 نیت (Typ)-500 نیت (Typ) 1200 نیت (Peak)-800 نیت (HBM)1100 نیت (Peak)
سایر مشخصات نمایشگرپشتیبانی از فضای رنگی گسترده قابلیت True-toneنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایش 1 میلیارد رنگ--نمایش 68 میلیارد رنگ
استانداردهای HDR-HDRHDR10+HDR10+-HDR10+ دالبی ویژن
مدل تراشهApple A15 BionicGoogle TensorQualcomm SM7325-AE Snapdragon 778G+ 5GMediaTek MT6877 Dimensity 900 5GQualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5GQualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر5 نانومتر6 نانومتر6 نانومتر6 نانومتر7 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 3.22 گیگاهرتز Avalanche و 4 هسته 1.82 گیگاهرتز‌ Blizzard2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-X1 و 2 هسته 2.25 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.5 گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A552 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 1.90 گیگاهرتز Cortex-A551 هسته 3.2 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585
پردازنده گرافیکیApple GPUMali-G78 MP20Adreno 642LMali-G68 MC4Adreno 642LAdreno 650
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 5 هسته‌ای-----
ترکیب حافظه داخلی و رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 4 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم4 گیگابایت رم6 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی64 گیگابایت 128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیNVMeUFS 3.1UFS 3.1UFS 2.2UFS 2.2UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
دارد
دارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظه---microSDXC (جایگاه اختصاصی)microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)-
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده----1 ترابایت-
پیکربندی دوربین پشتواید/استانداردواید/استاندارد اولتراوایدواید/استاندارد اولتراوایدواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو ماکرو
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل12.2 مگاپیکسل50 مگاپیکسل64 مگاپیکسل108 مگاپیکسل50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 27 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.7لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/1.97 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/1.7لنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.8لنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/1.9
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K4K4K4K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/30/60fps 1080p@30/60/120/240fps4K@30/60fps 1080p@30/60/120/240fps4K@30fps 1080p@30/60fps4K@30fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30/60fps8K@24fps 4K@30/60fps 1080p@30/120/240/960fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری HDR لرزش‌گیر اپتیکال تصویر ضبط صدای استریولرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی لرزش‌گیر اپتیکال تصویرفیلم‌برداری HDR لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین اولتراواید-12 مگاپیکسل50 مگاپیکسل8 مگاپیکسل12 مگاپیکسل13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراواید-لنز اولتراواید 17 میلی‌متری پوشش 114 درجه 1.25 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 114 درجه 1/2.76 اینچ سایز سنسور 0.64 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 119 درجه f/2.2لنز اولتراواید f/2.2لنز اولتراواید 12 میلی‌متری پوشش 123 درجه 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4
دوربین ماکرو---2 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین ماکرو---لنز ماکرو f/2.4f/2.450 میلی‌متری لنز تله‌فوتو ماکرو f/2.4 فوکوس خودکار
دوربین تشخیص عمق----5 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین تشخیص عمق----f/2.4-
دوربین سلفی اصلی7 مگاپیکسل8 مگاپیکسل16 مگاپیکسل16 مگاپیکسل32 مگاپیکسل32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیf/2.2لنز واید 24 میلی‌متری 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0لنز واید 1/3.1 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5لنز واید 27 میلی‌متری 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4لنز واید 26 میلی‌متری 1/2.8 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید 26 میلی‌متری 0.7 میکرومتر سایز پیکسل
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p1080p1080p1080p4K1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30fps1080p@30fps1080p@30fps1080p@30/60fps4K@30fps 1080p@30fps1080p@30/60fps 720p@120fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی--لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-فیلم‌برداری HDR
ظرفیت باتری2018 میلی‌آمپر ساعت4410 میلی‌آمپر ساعت4500 میلی‌آمپر ساعت4500 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت4500 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده18 وات18 وات33 وات65 وات25 وات67 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
ندارد
دارد
ندارد
ندارد
ندارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم7.5 وات-15 وات---
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه-50 درصد در 30 دقیقه، 100 درصد در 70 دقیقه--100 درصد در 39 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qiپشتیبانی از فناوری Power Delivery 3شارژ معکوس بی‌سیم 5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری Quick Charge 4پشتیبانی از شارژ معکوس-پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری Quick Charge 4
درگاه اتصالLightning USB 2.0USB Type-C 3.1USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
ندارد
ندارد
دارد
دارد
دارد
دارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)مونواستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
دارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی-----صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز تیون شده توسط Harman Kardon
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج حسگر مجاورت ژیروسکوپ قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج حسگر مجاورت ژیروسکوپ قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج حسگر مجاورت ژیروسکوپ قطب‌نما
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.25.25.25.05.2
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HDپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/QZSSGPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS - حداکثر دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS به همراه GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - حداکثر سه بانده
نوع حسگر اثر انگشت-زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات