کمبود جهانی تقاضا برای گوشی‌های هوشمند موجودی انبارهای سامسونگ را به ۵۰ میلیون دستگاه افزایش داد

سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، سامسونگ درحال‌حاضر ۵۰ میلیون گوشی هوشمند فروش‌نرفته در انبارهای خود دارد.
تبلیغات

انتظار می‌رود هم‌زمان با افزایش ترس ناشی از رکود، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با کاهش تقاضا مواجه شود؛ به‌همین‌دلیل، تولیدکنندگان پیشرو گوشی‌های هوشمند جهان میزان تولید خود را کاهش داده‌اند؛ زیرا تمایل ندارند تعداد زیادی گوشی فروش‌نرفته در انبارهایشان نگه‌داری کنند.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ درحال‌حاضر با چنین مشکلی مواجه شده است. گزارشی جدید ادعا می‌کند که این شرکت ۵۰ میلیون دستگاه گوشی در انبارهای خود دارد. این گوشی‌ها به‌فروش نرفته‌اند و همچنان در انبارهای غول فناوری کره‌ای و توزیع‌کنندگان این شرکت نگه‌داری می‌شوند.

گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ فروش موفقی ندارند

به‌گزارش SamMobile، سامسونگ پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. ۵۰ میلیون دستگاه موجود در انبارهای این شرکت ۱۸ درصد از کل فروش پیش‌بینی‌شده‌ی آن را تشکیل می‌دهد و این مسئله تصویر نگران‌کننده‌ای برای این برند ترسیم کرده است. این یعنی ۱۸ درصد از کل محموله‌های گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال جاری فروخته نشده‌اند. این در حالی است که معمولاً موجودی فروخته‌نشده‌ی غول فناوری کره‌ای حدود ۱۰ درصد از کل محموله‌های آن را تشکیل می‌داد.

چنین شرایطی نشان می‌دهد سامسونگ احتمالاً شاهد کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمندش باشد. شاید فکر کنید این وضعیت بیشترین تأثیر را روی پرچم‌داران گران‌قیمت و دستگاه‌های رده‌بالای این شرکت گذاشته باشد؛ اما واقعیت چیز دیگری است و درواقع میان‌رده‌های سری گلکسی A سامسونگ، بیشترین حجم از موجودی انبار این شرکت را تشکیل می‌دهند.

تقاضای اندک برای دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی سامسونگ نشان می‌دهد افرادی که به‌دنبال خرید گوشی‌ در این بازه‌ی قیمتی هستند، بار سنگین شرایط اقتصادی جهانی را متحمل می‌شوند. افرادی که با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اهمیت زیادی به خرید گوشی هوشمند جدید نخواهند داد.

بنابراین، مهم نیست که قیمت میان‌رده‌های سامسونگ چقدر مناسب تعیین شده باشد؛ زیرا خرید گوشی در رأس اولویت‌های این دسته از مردم نیست.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ از ژانویه تا فوریه‌ی ۲۰۲۲، ماهانه ۲۰ میلیون گوشی هوشمند تولید کرد. میزان تولید این شرکت در ماه می به نصف کاهش یافت و به ۱۰ میلیون دستگاه رسید که احتمالاً پاسخی به میزان موجودی زیاد و تقاضای کم است. ماه گذشته نیز گزارش شد که سامسونگ قصد دارد تولید گوشی‌های هوشمندش را در سال جاری به ۳۰ میلیون دستگاه کاهش دهد.

اینکه وضیعیت موجود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بهبود خواهد یافت یا خیر، هنوز مشخص نیست و فقط گذشت زمان می‌تواند نتیجه را مشخص کند. در چنین شرایطی، سامسونگ احتمالاً به محدودکردن تولید ادامه خواهد داد تا مشکل موجودی فروخته‌نشده‌اش از کنترل خارج نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات