ایسوس ROG Phone 6 احتمالاً اولین گوشی گیمینگ با پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 خواهد بود

یک‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ایسوس می‌گوید ROG Phone 6 اولین گوشی مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 خواهد بود. ریلمی نیز قصد دارد گوشی جدیدی با این پردازنده در چین معرفی کند.
تبلیغات

جدیدترین پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 که به‌تازگی معرفی شده نسبت‌ به Snapdragon 8 Gen 1 پرقدرت و کم‌مصرف‌تر است و ۱۶ شرکت گوشی‌ساز گفته‌اند از آغاز فصل سوم ۲۰۲۲ به بعد گوشی‌هایی مجهز به این سیستم-روی-چیپ روانه‌ی بازار می‌کنند.

ایسوس می‌گوید ROG Phone 6 قرار است اولین گوشی مجهز به پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام باشد. فعلاً تاریخ عرضه‌ی این دستگاه گیمینگ اعلام نشده است.

براساس گزارش GSMArena، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار ریلمی نیز گفته شرکت تحت مدیریتش در آینده Realme GT 2 Master Explorer Edition را به‌عنوان یکی از اولین گوشی‌های مجهز به Snapdragon 8+ Gen 1 عرضه می‌کند. این گوشی جدید ریلمی در چین رونمایی خواهد شد و مشخص نیست که به بازارهای بین‌المللی هم راه پیدا می‌کند یا خیر.

نسل جدید پردازنده‌های پرچم‌دار سری Snapdragon مجهز به یک هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 است و از واحد گرافیکی Adreno با ۱۰ درصد فرکانس بالاتر نسبت‌ به مدل قبل استفاده می‌کند. Snapdragon 8+ Gen 1 با لیتوگرافی چهار نانومتری TSMC ساخته شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات