تأمین‌کننده بزرگ آیفون تولید خود را به‌دلیل قرنطینه‌های کرونایی چین کاهش می‌دهد

یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان آیفون، میزان تولید خود را به‌دلیل قرنطینه‌های ناشی از گسترش کووید در چین کاهش می‌دهد.
تبلیغات

پگاترون که یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان اپل محسوب می‌شود و تولید برخی از مدل‌های آیفون را برعهده دارد، به‌تازگی اعلام کرده میزان تولید این شرکت در سه‌ماهه‌ی جاری کاهش خواهد یافت زیرا عملیات مونتاژ در کارخانه‌ی اصلی این شرکت در شانگهای، به‌دلیل قرنطینه‌های اعمال‌شده در سطح شهر، محدود شده است.

IMore می‌نویسد زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان اپل به‌دلیل قرنطینه‌های ناشی از کووید-۱۹، با مشکل جدیدی مواجه شده زیرا پگاترون اعلام کرده است تولید آیفون را به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده، کاهش خواهد داد.

SCMP گزارش داده که شبکه‌ی زنجیره‌ی تأمین اپل ضربه‌ی دیگری در سرزمین چین خورده است، زیرا شرکت پگاترون تولید خود را در کارخانه‌ی شانگهای کاهش داده؛ جایی‌ که قرنطینه‌های سختی برای مقابله با گسترش کووید ۱۹ اعمال شده و این قرنطینه‌ها همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، پگاترون قصد دارد تولید خود را در سه‌ماهه‌ی جاری کاهش دهد اما جزئیاتی درمورد حجم کاهش تولید ارائه نشده است.

یکی از تحلیل‌گران اشاره کرده که این قرنطینه‌ها و کاهش تولید در کارخانه‌ی شانگهای پگاترون، روی مدل‌های خاصی مثل آیفون SE جدید که بهترین آیفون برای افرادی است که به‌دنبال گوشی مقرون‌به‌صرفه هستند، تأثیر خواهد داشت.

پگاترون پیش از این نیز مجبور شد فعالیت خود را به‌مدت یک‌ ماه به حالت تعلیق درآورد، زیرا شانگهای به‌مدت هفت هفته‌، تحت اقدامات شدید قرنطینه‌ی کووید-۱۹ بوده است.

اپل همچنان به تحمل اختلال در زنجیره‌ی تأمین خود ادامه می‌دهد و مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیش از نیمی از تأمین‌کنندگان اپل در سرزمین چین فعالیت می‌کنند. ویدئوی ناراحت‌کننده‌ای که اوایل ماه مه منتشر شد، کارگران کارخانه را نشان می‌داد که در اعتراض به اقدامات قرنطینه‌، از یک کارخانه‌ی مک‌بوک در شانگهای فرار می‌کردند و طبق گزارش‌ها، کارمندان نگران تشدید سخت‌گیری‌ها و آزمایش‌های مثبت در شرکت‌ها هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات