تماشا کنید: مهندسی که درگاه USB-C را به کیس شارژ ایرپاد اضافه کرد

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مهندسی به نام کن پیلونل درگاه USB-C را به کیس ایرپاد اپل اضافه کرد تا دیگر برای شارژ آن نیازی به کابل لایتنینگ نباشد.
تبلیغات

مهندسی که اولین آیفون مجهز به کانکتور USB-C جهان را ساخته بود، بازگشته و این بار کیس شارژ ایرپاد اپل را هدف قرار داده است. کن پیلونل (Ken Pillonel) ویدئو جدیدی در صفحه‌ی شخصی خود به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد چگونه با موفقیت درگاه لایتنینگ کیس شارژ ایرپاد را با USB-C جایگزین می‌کند. نکته‌ی مهم این است که محصول نهایی کاملاً کاربردی است و می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد.

به‌گزارش 9to5mac، پیلونل در مصاحبه‌ای با انگجت توضیح داد که انگیزه‌ی او برای انجام این پروژه ساده بوده است. وی درباره‌ی سؤالی که در ذهنش پیش از انجام این پروژه شکل گرفته بود، گفت:

کدام محصولات اپل را هرروز استفاده می‌کنم و کدام‌‌یک از آن‌ها هنوز پورت لایتنینگ دارد؟

به‌طورکلی، تبدیل پورت لایتنینگ به USB-C کار ساده‌ای نیست. همچنین، ازآن‌جاکه پیلونل سعی کرده است محصول نهایی کاربردی و زیبا باشد، می‌توان تصور کرد که چه پروژه‌ی سختی را به‌ثمر رسانده است. درواقع، او قصد داشت طراحی کیس شارژ USB-C او به‌گونه‌ای باشد که از اپل انتظار می‌رود. پیلونل توضیح می‌دهد:

این دیدگاه کار را سخت‌تر کرد؛ زیرا استانداردهای زیادی را برای ظاهر محصول نهایی تعیین کرده بودم.

درادامه‌، ویدئو منتشرشده‌ی وی از مسیر ساخت کیس شارژ مجهز به درگاه USB-C را مشاهده می‌کنید:

او قصد داشت پروژه‌ی مذکور به‌گونه‌ای باشد که دیگر دارندگان ایرپاد نیز بتوانند آن را تکرار کنند. وی قطعه‌ی جایگزین کاملاً جدیدی برای کیس شارژ ایرپاد طراحی کرده ا۶ که به هرکسی اجازه می‌دهد به‌سادگی کانکتور لایتنینگ قدیمی را جدا و مدار جدید USB-C را وصل کند.

با وجود سختی پروژه، پیلونل در مصاحبه‌ی اخیرش گفت که انجام چنین کاری ارزشش را داشت:

درنهایت، به‌نظر می‌رسد تمام آن سختی‌ها و مشکلات ارزشش را داشت. اینکه می‌توانم فقط از یک کابل برای شارژ همه‌ی دستگاه‌های اپل خود استفاده کنم، بسیار لذت‌بخش است.

می‌توان گفت داشتن کابلی مشترک برای انتقال داده‌ها و شارژ همه‌ی دستگاه‌ها، صرف‌نظر از اینکه چه شرکتی آن را ساخته باشد، رؤیایی بیش نیست؛ اما پیلونل توانست با پروژه‌ی جدیدش قدم کوچکی در این مسیر بردارد.

این هفته ویدئو کوتاهی در یوتیوب منتشر شد که شیوه‌ی شارژ کیس ایرپاد ازطریق درگاه USB-C را نشان می‌داد. پیلونل می‌گوید ویدئو طولانی‌تری در دست ساخت دارد که در آن فرایند ساخت کاملاً به نمایش گذاشته می‌شود.

در دنیایی که دستگاه‌های مک‌بوک و آیپد می‌توانند در تمام جهان با USB-C شارژ شوند، حمل کابل لایتنینگ فقط برای ایرپاد خسته‌کننده است. امیدواریم با اقدام پیلونل، خود اپل نیز به فکر تغییر درگاه شارژ ایرپادهای خود بیفتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات