گوگل: سنسور اثرانگشت پیکسل 6a متفاوت خواهد بود

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تغییر سنسور اثرانگشت پیکسل 6a لزوماً به‌معنی افزایش سرعت آن نیست!
تبلیغات

پس از عرضه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، کاربران بسیاری از عملکرد نادرست و کند سنسور اثرانگشت شکایت کردند. این اتفاق درحالی به‌وقوع پیوست که گوگل در حال کسب اولین تجربه‌های خود درزمینه استفاده از حسگرهای اپتیکال بود و پیش از آن، تنها از حسگرهای خازنی استفاده می‌کرد؛ مانند پیکسل 5a که آخرین عضو گوشی‌های هوشمند اهالی مانتن‌ویو با سنسور اثرانگشت خازنی بود.

دراین‌میان پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال، تنها استثناهایی بودند که به سنسور تشخیص چهره مشابه Face ID آیفون‌ها مجهز بودند. درحقیقت، گوگل با Face Unlock بهترین نمونه از Face ID را به گوشی‌های اندرویدی آورده بود.

سنسور اثرانگشت کند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو صدای کاربران را درآورد و گوگل مجبور شد طی به‌روزرسانی‌های متعدد، سرعت تشخیص اثرانگشت را افزایش دهد؛ البته این هدف تا حدودی هم اجرا شد و سرعت سنسور راضی‌کننده‌ای رسید. بااین‌حال با معرفی پیکسل 6a، نگرانی‌ها بابت استفاده گوگل از همان سنسور موجود در سری پیکسل ۶ افزایش یافت.

Rick Osterloh، معاون ارشد بخش دستگاه‌ها و سرویس‌ها، تأیید کرده است که در پیکسل 6a از سنسوری جدید استفاده شده است؛ هرچند به‌گزارش Android Central، در‌حال‌حاضر هیچ مشخصاتی از سنسور یاد‌شده دردسترس نیست.

پیکسل 6a گوگل

وجود سنسوری جدید به‌معنی بهتربودن آن درمقایسه‌با پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو نیست و تنها به‌معنی متفاوت‌بودن آن است. ناگفته نماند با‌‌‌توجه‌‌‌به انتقادات وسیع از سنسور سری ۶، احتمالاً گوگل تغییر سنسور را با هدف افزایش سرعت انجام داده باشد.

حتی اگر پیکسل 6a از سرعتی مشابه برای قفل‌گشایی دستگاه استفاده کند، همچنان استفاده از سنسور جدید خبر خوشی برای کاربران این گوشی هوشمند خواهد بود؛ چراکه کاربران می‌توانند امید داشته باشند که پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو از سنسور جدیدی استفاده کنند و سرعت بسیار بهتری داشته باشند. احتمالاً پس از عرضه پیکسل 6a در اواخر ماه جولای و پس از بررسی‌های iFixit، نوع سنسور استفاده‌شده برای اثرانگشت دستگاه مشخص شود. علاوه‌بر‌این، بعید به نظر می‌رسد که گوگل پشتیبانی از تشخیص چهره (Face Unlock) را به این گوشی مقرون‌به‌صرفه اضافه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات