پیکسل 6a گوگل در مقایسه با نسل قبل؛ چه‌چیزی تغییر کرده است؟

چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
سرانجام گوگل امشب و در خلال رویداد گوگل I/O از پیکسل 6a رونمایی کرد؛ اما این گوشی تفاوتی با نسل قبل دارد؟
تبلیغات

همان‌طورکه احتمالاً می‌دانید گوگل درحال برگزاری رویداد I/O است؛ رویدادی با محوریت معرفی نقشه راه گوگل برای توسعه‌دهندگان در یک سال آینده. اما گوگل I/O تنها محدود به صحبت درباره نرم‌افزار، سیستم‌عامل و تکنولوژی‌های جدید نمی‌شود و اهالی مانتن ویو مانند امشب، از سخت‌افزارهای جدیدی نیز رونمایی می‌کنند.

پیش از این اطلاعات وسیعی از پیکسل 6a گوگل فاش شده بود. از مشخصات سخت‌افزاری تا حتی طراحی دستگاه! از این رو با معرفی رسمی چندان هم غافلگیر نشدیم. پیکسل 6a گوگل با نسل قبل خود تغییرات مختلفی را تجربه کرده است. موضوعی که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

طراحی و صفحه‌نمایش

پیکسل 6a از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی با پیکسل ۶ ندارد؛ درحقیقت برای مشاهده تفاوت‌های ظاهری بین این دو مدل باید چشمانی تیزبین داشته باشید. اما درمقایسه با نسل گذشته طراحی به‌مراتب زیباتر و چشم‌نوازتری را شاهد خواهید بود. درواقع در سری پیکسل ۶، گوگل تصمیم گرفته تا ویژگی شاخص اندروید یعنی رابط‌کاربری Material You را به طراحی بدنه دستگاه نیز وارد کند. به‌طوری که همانند رنگ‌بندی رابط‌کاربری، بدنه نیز به صورت سه‌رنگ خواهد بود. در چنین حالتی یکپارچگی بی‌نظیری را میان سخت‌افزار و نرم‌افزار شاهد خواهید بود که نظیرش در تلفن هوشمند دیگری وجود ندارد.

بنابراین با پیکسل 6a تنها گزینه‌های رنگی دردسترس مشکی و سفید نخواهند بود و علاوه بر آن خریداران می‌توانند رنگ سبز را نیز انتخاب کنند. البته درنظر داشته باشید که رنگ‌بندی بدنه به دلیل ماهیت طراحی Material You دارای طیفی روشن‌تر خواهند بود و تنها قسمت تیره‌تر، قسمت بالای دوربین پشتی است.

اهالی مانتن‌ویو در پیکسل 6a همانند دو عضو دیگر سری پیکسل ۶ از چینش دوربین متفاوت خود استفاده کرده‌اند و دو دوربین پشتی را در قابی افقی قرار داده‌اند. در پیکسل 5a نیز چینش دوربین‌ها به‌صورت افقی بود اما حالا قاب ضخیم دوربین نیز در امداد عرض دستگاه کشیده شده است.

اما تفاوت‌ها تنها به قسمت پشتی پیکسل 6a منتهی نمی‌شود و در بخش جلویی نیز استفاده از نمایشگر تخت و جا‌به‌جایی دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. گوگل نمایشگر گوشی جدید خود را از ۶٫۳۴ اینچ در نسل پیشین به ۶٫۱ اینچ کاهش داده است. با کاهش اندازه پنل نسبت ۸۵ درصدی نمایشگر به بدنه همچنان حفظ خواهد شد اما چگالی پیکسلی با افزایشی ۲.۱ درصدی به ۴۲۴ پیکسل بر هر اینچ رسیده است. همچنین با نگاهی به تصاویر متوجه خواهید شد که پیکسل 6a نیز همانند برادران بزرگ‌تر خود استفاده از جک هدفون را کنار گذاشته است.

طراحی پیکسل 6a گوگل

دوربین و باتری

باوجود تغییرات ایجاد شده در قاب دوربین، گوگل همچنان اعتقادی به استفاده از حسگرهای جدید ندارد؛ چراکه همچنان از حسگرهای مشابه پیکسل 5a در نسل جدید استفاده کرده است. از این رو همچنان شاهد تجهیز پیکسل 6a به دو سنسور IMX363 و IMX386 هستیم که به ترتیب دارای وضوح ۱۲٫۲ و ۱۲ مگاپیکسلی هستند و به‌عنوان دوربین‌های اصلی و فوق‌عریض ایفای نقش خواهند کرد.

گوگل برای دوربین سلفی از همان سنسوری استفاده کرده که در پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به چشم می‌خورد که البته اگر بخواهیم کمی به عقب‌تر نگاه کنیم، متوجه شباهت آن با سری پیکسل ۵ نیز خواهیم شد.

غول دنیای فناوری، پیکسل 6a را با باتری ۴۶۰۳ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۳۰ واتی عرضه کرده است که در مقام مقایسه ۳۱۱ میلی‌آمپر حجم کمتری از پیکسل ۶ دارد؛ البته همچنان از ویژگی‌هایی چون شارژر بی‌سیم و به تبع آن شارژر معکوس، خبری نخواهد بود.

پیکسل 6a گوگل

سخت‌افزار

گوگل برای سخت‌افزار گوشی جدید خود سیاستی متفاوت از گذشته را درپیش گرفته است؛ بدین معنی که در نسل‌های پیشین، گوشی‌های سری a دارای تراشه‌ای ضعیف‌تر از دو مدل دیگر بودند؛ اما با معرفی پیکسل 6a مشخص شد که همانند آن‌چه که پیش‌تر در شایعات دیده بودیم، گوگل از تراشه اختصاصی خود یعنی تنسور استفاده کرده است.

با استراتژی جدید گوگل، فاصله میان دو عضو دیگر سری ۶ و پیکسل 6a کمتر از گذشته خواهد شد و این گوشی با وجود قیمت پایین خود می‌تواند در زمینه ترجمه زنده و دیگر وظایفی که نیاز به قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بالایی دارند، یکی از بهترین‌ها باشد.

به گفته گوگل پیکسل 6a درمقایسه با پیکسل 5a تا ۵ برابر قدرت بیشتری در زمینه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی دارد. به باور این شرکت استفاده از تراشه تنسور پیکسل 6a را به بهترین گوشی هوشمند در این بازه قیمتی تبدیل می‌کند.

قیمت پیکسل 6a گوگل

قیمت و زمان عرضه

با وجود تغییرات گسترده‌ای که در پیکسل 6a صورت گرفته، گوگل همچنان برچسب قیمتی ۴۴۹ دلاری آن را حفظ کرده است و از این حیث تغییری را شاهد نخواهیم بود. قطعاً اتخاذ این تصمیم به‌منظور رقابت با گوشی‌های پرطرفداری چون گلکسی A53 5G و آیفون SE نسل سوم خواهد بود. پیش‌فروش گوگل 6a از ۱۱ خرداد (۲۱ جولای) شروع خواهد شد. در ادامه می‌توانید گالری تصاویر پیکسل 6a را مشاهده کنید.

پیکسل 6a گوگل
پیکسل 6a گوگل
پیکسل 6a گوگل
پیکسل 6a گوگل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات