فهرست گوشی‌های شیائومی با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus فاش شد

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
کد‌منبع MIUI به فهرست دستگاه‌های آینده‌ی شیائومی اشاره می‌کند که احتمالاً با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus عرضه خواهند شد.
تبلیغات

با افزایش شایعه‌ها و گزارش‌هایی که درباره‌ی Snapdragon 8 Gen 1 Plus منتشر می‌شود، اکنون اطلاعات بیشتری از دستگاه‌های آینده‌ی شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند دردسترس قرار می‌گیرد که از این تراشه بهره خواهند برد. به‌نظر می‌رسد اولین دستگاه‌های مجهز به این پردازنده‌ی پرچم‌دار در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد.

به‌گزارش Gizmochina، ممکن است شیائومی یکی از بزرگ‌ترین مشتریان Snapdragon 8 Gen 1 Plus کوالکام باشد؛ زیرا شایعات اخیر نشان می‌دهد که غول فناوری چینی احتمالاً حداقل ۶ گوشی پرچم‌دار آینده‌ی خود را با این پردازنده عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود این شرکت شیائومی ۱۲ اولترا، Mi Mix Fold 2، ردمی K50S Pro، شیائومی 12S Pro، شیائومی 12S و شیائومی 12T Pro را با پردازنده‌ی پرچم‌دار بعدی کوالکام به بازار عرضه کند.

کد منبع MIUI و فهرست دستگاه شیائومی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس

بررسی کدمنبع MIUI نشان می‌دهد که شیائومی درحال‌حاضر مشغول کار روی چند گوشی پرچم‌دار با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 Plus است. این کد به فهرستی از دستگاه‌هایی اشاره می‌کند که از تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی SM8475 بهره خواهند برد. این در حالی است که گفته می‌شود SM8475 درواقع اسم رمز Snapdragon 8 Gen 1 Plus است. این فهرست به اسم رمز چند دستگاه آینده‌ی شیائومی اشاره می‌کند که می‌توان آن‌ها را به مدل‌های زیر مرتبط دانست:

  • شیائومی ۱۲ اولترا با اسم رمز Thor
  • شیائومی Mi Mix Fold 2 با اسم رمز Zizhan
  • شیائومی 12S اسم رمز فعلا نامشخص
  • شیائومی 12S پرو با اسم رمز Unicorn
  • شیائومی 12T Pro / ردمی K50S Pro با اسم رمز MayFly

از میان این ۶ دستگاه انتظار داریم شیائومی ۱۲ اولترا اولین پرچم‌دار این برند باشد که با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 Plus روانه‌ی بازار خواهد شد؛ زیرا پوسترهای فاش‌شده‌ی قبلی از این گوشی نشان‌دهنده‌ی معرفی احتمالی آن در ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) است.

علاوه‌براین، اخباری درباره‌ی Mi Mix Fold 2 و شیائومی 12T Pro نیز منتشر شده است؛ اما انتظار می‌رود شیائومی علاوه‌بر دستگاه‌های اشاره‌شده، دو پرچم‌دار دیگر، یعنی شیائومی 12S و شیائومی 12S Pro را نیز در سال ۲۰۲۲ رونمایی کند.

یکی از دلایلی که باعث شده است توجه زیادی به Snapdragon 8 Gen 1 Plus معطوف شود، این است که گفته می‌شود کوالکام برای تولید این تراشه به‌جای استفاده از فرایند چهارنانومتری سامسونگ از فرایند چهارنانومتری TSMC استفاده می‌کند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد استفاده از فرایند TSMC به‌جای فرایند سامسونگ باعث خواهد شد Snapdragon 8 Gen 1 Plus کوالکام بازدهی بهتر و مصرف انرژی بهینه‌تر و مدیریت گرمای بهتری ارائه دهد که آن را به تراشه‌ای جذاب برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندروید تبدیل خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات