اجرای نسخه کامل ویندوز ۱۱ در سرفیس دوئو محتمل‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اجرای ویندوز ۱۱ روی سرفیس دوئو مایکروسافت وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.
تبلیغات

مدتی پیش، شخصی با نام گوستاو (Gustave Monce) موفق شد ویندوز ۱۱ را روی گوشی هوشمند سرفیس دوئو مایکروسافت اجرا و درایورهای مرتبط به آن را نیز منتشر کند. علاقه‌مندان به مایکروسافت این شخص را با پروژه‌ی LumiaWOA می‌شناسند؛ پروژه‌ای که قصد داشت نسخه‌ای پایدار از ویندوز ۱۰ آرم (و سپس ویندوز ۱۱ آرم) را روی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ XL اجرا کند.

چند ماه قبل، گوستاو در حساب توییتری خود اعلام کرد که قصد دارد ویندوز ۱۱ آرم را روی سرفیس دوئو مایکروسافت اجرا کند؛ پروژه‌ای که به‌سرعت سروصدای زیادی در میان طرفداران غول ردموندی به‌راه انداخت؛ چراکه آن‌ها در یک‌قدمی رسیدن به یکی از آرزوهای دست‌نیافتنی خود بودند: سرفیس‌فون!

گوستاو رفته‌رفته عکس‌ها و اطلاعات زیادی در صفحه‌ی توییتر خود با علاقه‌مندان به‌اشتراک می‌گذاشت و عموم تلاش او برای راه‌اندازی صفحه‌نمایش دوم سرفیس دوئو بود؛ زیرا سیستم‌عامل به‌صورت پیش‌فرض نمایشگر دوم را شناسایی نمی‌کرد. باوجوداین، ساعاتی پیش گوستاو با انتشار توییتی خبر راه‌اندازی نمایشگر دوم را نیز منتشر کرد که نویدبخش فصلی جدید در پروژه‌ی DuoWOA به‌شمار می‌رود.

همان‌طورکه در ویدئو بالا مشاهده می‌کنید، هر دو نمایشگر سرفیس دوئو فعال است؛ اما کمی در نمایش درست محتوا دچار مشکل می‌شود که البته در مراحل ابتدایی توسعه امری طبیعی تلقی می‌شود. طبق اعلام گوستاو، درحال‌حاضر امکان کنترل دستگاه ازطریق لمس وجود ندارد و خود او نیز برای این کار از ماوس بی‌سیم کمک می‌گیرد. او اظهار امیدواری کرده است تا به‌زودی پشتیبانی از ورودی لمسی نیز به دستگاه اضافه شود.

با وجود دستاوردهای مثبت این پروژه، اجرای ویندوز ۱۱ آرم روی سرفیس دوئو همچنان با باگ‌های متعدد همراه است و خودِ سیستم‌عامل نیز پایداری مطلوبی ندارد. گوستاو به علاقه‌مندان خاطرنشان می‌کند که درصورت استفاده‌ی روزانه از دستگاه‌‌، به‌هیچ‌وجه پروژه‌ی WOA را روی سرفیس دوئو خود راه‌اندازی نکنند؛ اما اگر هدفشان از اجرای این پروژه را کسب تجربه‌های جدید می‌دانند، می‌توانند با استفاده از این لینک تمام آنچه برای نصب ویندوز ۱۱ آرم روی سرفیس دوئو احتیاج دارند، پیدا کنند.

همچنین، گوستاو به‌تازگی ویدئو جدیدی منتشر کرده است که عملکرد مناسب درایورهای گرافیکی روی سرفیس دوئو رو نشان می‌دهد:

در‌‌حال‌‌حاضر، پروژه DuoWOA را تنها می‌توان روی نسل اول سرفیس دوئو اجرا کرد و از سرفیس دوئو ۲ مایکروسافت پشتیبانی نمی‌کند. همچنین، گوستاو در پروژه‌ی LumiaWOA موفق شده بود امکان برقراری تماس و ارسال SMS را نیز فراهم کند و امید می‌رود به‌زودی این ویژگی‌ها به نسخه‌ی سرفیس دوئو نیز اضافه شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پروژه‌ی DuoWOA چیست؟ فکر می‌کنید اجرای ویندوز ۱۱ آرم روی گوشی هوشمند و صفحه‌نمایش کوچک آن امری منطقی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات