اجرای ویندوز 11 روی گوشی قدیمی لومیا 950 ایکس ال

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
برنامه‌نویسی توانسته است نسخه‌ای از ویندوز 11 را روی گوشی هوشمند قدیمی لومیا 950 ایکس ال اجرا کند.
تبلیغات

مایکروسافت طی روزهای گذشته اعلام کرد که پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد؛ نسخه‌ای که شامل محصولات مبتنی بر آرم و همچنین x64 می‌شود. به نظر می‌رسد فردی توانسته است نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۱ را روی آخرین گوشی هوشمند پرچم‌دار مایکروسافت از سری لومیا اجرا کند.

AndroidAuthority گزارش می‌دهد که برنامه‌نویسی به نام گوستاو مونز توانسته است نسخه‌ی آرم ویندوز ۱۱ را روی لومیا ۹۵۰ ایکس ال اجرا کند، محصولی که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می‌کند. مونز ویدئویی نیز از اجرای ویندوز ۱۱ روی گوشی هوشمند خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد لومیا ۹۵۰ ایکس ال قادر به اجرای نرم و روان آخرین سیستم‌ عامل مایکروسافت است.

دانلود ویدئو از آپارات - تماشای ویدئو در یوتیوب

گوستاو مونز ماه گذشته تصاویری منتشر کرد که ویندوز ۱۱ روی گوشی هوشمند قدیمی وی اجرا می‌شود؛ اما بعدها مشخص کرد این کار از طریق ریموت دسکتاپ صورت گرفته است. مونز سپس اعلام کرد که روی پورت کردن ویندوز ۱۱ روی لومیا ۹۵۰ ایکس ال کار می‌کند و با توجه به ویدئویی که منتشر کرده است، می‌توان گفت موفق به اجرای نیتیو ویندوز ۱۱ روی لومیا ۹۵۰ ایکس ال شده است.

در ویدئویی که منتشر شده است، گوستاو مونز به کار با منوهای ویندوز ۱۱ می‌پردازد و با لومیا ۹۵۰ ایکس ال، وظایف مختلفی در محیط کاربری آن انجام می‌دهد. البته نسخه‌ی پورت‌شده بی‌نقص نیست؛ برای مثال سیستم‌ عامل در زمان چرخش صفحه‌نمایش کمی دیر اقدام به هماهنگ‌سازی تصویر با حالت عمودی یا افقی صفحه‌نمایش می‌کند. با این حال امکان نصب جدیدترین سیستم‌ عامل مایکروسافت روی گوشی هوشمندی که ۶ سال پیش به بازار عرضه شده، اقدام بسیار جالبی است و توانسته نظر بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات ردموندی‌ها را به خود جلب کند.

متأسفانه اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ اعمال نشده است؛ اما اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی گوشی هوشمند لومیا ۹۵۰ ایکس ال می‌توانست اتفاق بسیار جالبی باشد.

نظر شما کاربران زومیت در مورد اجرای ویندوز ۱۱ روی لومیا ۹۵۰ ایکس ال چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات