مدیرعامل سامسونگ دیسپلی به اپل برای کاهش احتمالی تولید آیفون هشدار داد

جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع کره‌ای می‌گویند مدیرعامل Samsung Display به مقر اصلی اپل در کالیفرنیا سفر کرده تا به نمایندگان این شرکت دررابطه‌با کاهش سفارش تولید آیفون و عدم پای‌بندی به قرارداد هشدار دهد.
تبلیغات

گزارش‌هایی تأییدنشده می‌گویند اپل به دلیل مشکلات زنجیره‌ی تأمین تصمیم دارد سفارش تولید آیفون را کاهش دهد. آن‌طور که PhoneArena می‌نویسد چوی جو‌سان، رئیس شرکت Samsung Display، پس از اطلاع از این موضوع به ایالات متحده سفر کرده تا با نمایندگان اپل در مقر اصلی این شرکت در کالیفرنیا دیدار کند و به آن‌ها درباره‌ی تخطی از قرارداد امضاءشده با Samsung Display هشدار دهد.

منابعی ناشناس به The Elec گفته‌اند مدیرعامل بازوی فعال سامسونگ در صنعت نمایشگر تلاش کرده است تیم کوک، مدیرعامل اپل را از کاهش سفارش تولید آیفون منصرف و از پای‌بندی اپل به قرارداد امضاءشده با سامسونگ اطمینان حاصل کند.

گفته می‌شود اپل در نظر دارد امسال به‌جای تولید ۲۲۰ میلیون آیفون ۱۸۵ میلیون دستگاه از این گوشی‌ها را تولید کند.

سامسونگ در سال جاری میلادی انتظار سفارش حداقل ۱۶۰ میلیون پنل OLED را از سوی اپل دارد بااین‌حال تیم کوک در جریان برگزاری جلسه‌ی توجیهی گزارش مالی اپل گفت شرکت تحت مدیریتش هم‌اکنون با چالش‌های زنجیره‌ی تأمین دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و این چالش‌ها ممکن است مستقیماً روی تعداد آیفون‌های عرضه‌شده به بازار و درآمد پیش‌بینی‌شده اثر بگذارد.

سفر چوی جو‌سان به مقر اصلی اپل توسط سامسونگ تکذیب نشده، اما شرکت کره‌ای می‌گوید که جوسان در مقر اپل با تیم کوک دیدار نکرده است. به ادعای منابع کره‌ای، جوی چوسان خواستار عدم تغییر شرایط قرارداد اپل و سامسونگ شده و از این شرکت خواسته سفارش نمایشگر دیگر شرکت‌ها خصوصا BOE را کاهش دهد.

یکی از منابع می‌گوید Samsung Display ازطریق کانال‌های مختلفی هشدار داده که ممکن است از اپل به دلیل استفاده از پنل OLED یکی از رقبا که پتنت این شرکت را نقض می‌کند، کار را به دادگاه بکشاند. مشخص نیست منظور سامسونگ کدام رقیب است، اما احتمالاً این شرکت به BOE اشاره می‌کند. اپل و سامسونگ سابقه‌ی جنگ حقوقی طولانی‌مدتی بر سر پتنت دارند.

زمانی که فروش آیفون X کمتر از حد انتظار بود اعلام شد که اپل مجبور شده به دلیل عدم تعهد به بندهای قرارداد، ۷۷۰ میلیون غرامت به سامسونگ پرداخت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات