اختلاف جزئی در عملکرد دوربین نسخه اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی S22 Ultra طبق بررسی DxOMark

چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی جدید DxOMark نشان‌دهنده‌ی تفاوت‌هایی در عملکرد دوربین نسخه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۲ اولترا است.
تبلیغات

سامسونگ مثل همیشه گلکسی اس ۲۲ اولترا را در دو نسخه با پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل یک به بازار عرضه کرد. البته این دو مدل از سخت‌افزار دوربین یکسانی بهره می‌برند اما پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) آن‌ها متفاوت است که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

به گزارش NotebookCheck، معیار DxOMark بررسی دقیقی روی دوربین نسخه‌ی اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی اس ۲۲ اولترا انجام داده و نتیجه‌ی آن را منتشر کرده است. شایان‌ ذکر است سامسونگ معمولاً نسخه‌ی اسنپدراگون پرچم‌داران خود را در آمریکا و نسخه‌ی اگزینوس را در بازارهای دیگری مثل اروپا به‌فروش می‌رساند. DxOMark امتیاز ۱۳۱ را به هردو مدل این گوشی هوشمند اعطا کرده اما این معیار متوجه تفاوت‌هایی در کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با دوربین دو مدل این دستگاه شده است.

به‌طور خاص، تصاویر گرفته‌شده با دوربین نسخه‌ی اسنپدراگون اس ۲۲ اولترا نسبت به مدل اگزینوس این دستگاه، نویز کمتری دارند. همان‌طور که DxOMark در بررسی خود نشان می‌دهد، عکس‌های ثبت‌شده با دوربین مدل اسنپدراگون گلکسی اس ۲۲ اولترا دربرخی از محیط‌ها همچنان نویز دارند، بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد پردازنده‌ی سیگنال تصویر کوالکام در حذف نویزها بهتر از ISP اگزینوس ۲۲۰۰ عمل می‌کند.

اما بررسی‌های DxO همچنین نشان داد عکس‌های گرفته‌شده با دوربین تله‌فوتو مدل اگزینوسی گلکسی اس ۲۲ اولترا در شرایط کم‌نور، وضوح بیشتری نسبت به عکس‌های دوربین تله‌فوتو مدل اسنپدراگون دارد. علاوه‌براین، مدل اگزینوس این گوشی هنگام فیلم‌برداری، محیط اطراف را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. ازطرف دیگر نسخه‌ی اسنپدراگون این دستگاه تصاویر را بیش از حد واضح نشان می‌دهد.

به‌طور کلی، کیفیت تصویر در نسخه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۲ اولترا مزایا و معایب خاص خود را دارد. درنهایت طبق بررسی DxO عملکرد هیچ‌کدام از این دو مدل در سطح گوشی‌های پرچم‌دار اخیر ازجمله آیفون ۱۳ پرومکس، هواوی P50 Pro، آنر Magic4 Ultimate یا حتی گوگل پیکسل ۶ پرو نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات