وان‌پلاس ۱۰ پرو با OxygenOS 12.1 و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک برای بازارهای جهانی معرفی شد

جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
وان‌پلاس ۱۰ پرو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک، نمایشگر ۶٫۷ اینچی امولد و پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ وات برای بازارهای جهانی معرفی شد.
تبلیغات

وان‌پلاس ۱۰ پرو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک، حداکثر ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و یک نمایشگر LTPO بسیار بزرگ ۶٫۷ اینچی بهره می‌برد. این نمایشگر از وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و روشنایی آن به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد. این دستگاه با قیمت پایه ۸۹۹ دلار در ایالات متحده و ۸۹۹ یورو در اروپا عرضه خواهد شد. قیمت مدل‌های رده‌بالاتر این گوشی با رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر در این نواحی به‌ترتیب ۹۹۹ دلار و ۹۹۹ یورو خواهد بود.

طراحی و نمایش

وان پلاس ۱۰ پرو

به گزارش XDA، وان‌پلاس ۱۰ پرو جدید از طراحی کاملاً متفاوت نسبت به مدل‌های قبلی وان‌پلاس بهره می‌برد. البته بخش جلویی دستگاه همچنان از دیگر گوشی‌ها به‌راحتی قابل تشخیص نبوده اما جایگاه دوربین در بدنه‌ی پشتی آن از طراحی جدیدی بهره می‌برد که تاحدودی یادآور گلکسی اس ۲۱ سامسونگ است. جایگاه دوربین این گوشی از لبه‌ی دستگاه جدا شده که میزبان سه دوربین است. لبه‌ی بخش دوربین نیز با لبه‌ی کناری دستگاه یکپارچه شده و نام تجاری Hasselblad به‌طور برحسته در کنار آن حک شده است.

همان‌طور که اشاره شد وان‌پلاس ۱۰ پرو از پنل ۶٫۷ اینچی امولد LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که از این نظر شبیه وان‌پلاس ۹ پرو است. نمایشگر این دستگاه از نسل دوم LTPO بهره می‌برد که به گفته‌ی وان‌پلاس نرخ نوسازی آن می‌تواند تا یک هرتز پایین بیاید.

وان‌پلاس ۱۰ پرو نسبت به وان‌پلاس ۹ پرو، دستگاهی متمایزتر است. همچنین درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی درمورد اینکه آیا وان‌پلاس نسخه‌ی سفید رنگ این محصول را در بازارهای خارج از چین عرضه خواهد کرد یا خیر، وجود ندارد.

عملکرد و نرم افزار

پنل جلو گوشی موبایل وان پلاس 10 پرو / OnePlus 10 Pro

وان‌پلاس ۱۰ پرو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد و در کنار آن حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی UFS 3.1 تعبیه شده است. این مشخصات اساسا بهترین سخت‌افزاری است که تا امروز می‌توانید در یک گوشی هوشمند دریافت کنید. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل OxygenOS 12.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند.

وان‌پلاس همچنین وعده داده که تا سه‌سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای وان‌پلاس ۱۰ پرو منتشر کند که از نظر تئوری آن را به اندروید ۱۵ می‌رساند. این گوشی پس از این دوره‌ی سه‌ساله، تا یک سال دیگر نیز به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

دوربین

دوربین وان پلاس ۱۰ پرو

درحالی‌که ماژول دوربین وان‌پلاس ۱۰ پرو ظاهر چشم‌نوازی دارد، اما سخت‌افزاری داخلی آن شباهت زیادی به وان‌پلاس ۹ پرو سال گذشته دارد. این گوشی به سیستم دوربین سه‌گانه شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با f/1.8 یک دوربین هشت مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳٫۳ برابری و f/2.4 و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق‌عریض با f/2.2 است. دوربین‌های اصلی این گوشی با دوربین‌های اصلی وان‌پلاس ۹ پرو یکسان بوده و تنها تفاوت این است که وان‌پلاس ۱۰ پرو از دوربین فوق‌عریض متفاوت‌ استفاده می‌کند. این دوربین فوفق‌عریض از نوع JN1 سامسونگ بوده و میدان دید آن ۱۵۰ درجه است اما از نظر ابعاد نسبت به همتای وان‌پلاس ۹ پرو کوچک‌تر است.

باتری و شارژ

وان پلاس ۱۰ پرو

وان‌پلاس ۱۰ پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۸۰ وات SupperVOOC بهره می‌برد و نام برند اوپو روی شارژر آن دیده می‌شود. این گوشی همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ وات AirVOOC اوپو پشتیبانی می‌کند.

به گفته‌ی وان‌پلاس شارژر ۸۰ واتی SupperVOOC می‌تواند وان‌پلاس ۱۰ پرو را در نیم ساعت به‌طور کامل شارژ کند که نسبت به شارژر ۶۵ واتی مدل سال قبل، سریع‌تر است. توجه داشته باشید که این گوشی در ایالات متحده به‌همراه شارژر ۶۵ واتی عرضه می‌شود زیرا براساس ادعای این شرکت، فناوری ۸۰ وات SuperVOOC درحال‌حاضر از برق متناوب ۱۱۰/۱۲۰ ولتی که معمولاً در پریزهای برق ایالات متحده دیده می‌شود، پشتیبانی نمی‌کند. البته خریداران آمریکایی با دریافت این شارژر همچنان می‌توانند از سرعت بالای شارژ بهره ببرند و تفاوت این مدل با مدل ۸۰ واتی احتمالاً فقط در حد چند دقیقه خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت موبایل وان‌پلاس ۱۰ پرو در ایالات متحده از ۸۹۹ دلار، در اروپا از ۸۹۹ یورو و در انگلستان از ۷۹۹ پوند شروع خواهد شد. مدل مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی این محصول نیز در این نواحی به‌ترتیب با قیمت ۹۹۹ دلار، ۹۹۹ یورو و ۸۹۹ پوند به‌فروش خواهد رسید. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با رم هشت گیگابایت در هند با قیمت ۸۸۲ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایت آن با رم ۱۲ گیگابایت با قیمت ۹۴۸ دلار دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

گوشی وان‌ پلاس ۱۰ پرو اکنون در آمریکای شمالی و اروپا برای پیش‌سفارش دردسترس قرار گرفته است و مشتریانی که آن را پیش‌خرید کنند، یک جفت هدفون بی‌سیم بادز پرو به‌عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی وان‌پلاس یا دیگر پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین ازجمله BestBuy، آمازون و B&H، نسخه‌ی آنلاک این گوشی را سفارش دهند. فروش عمومی این محصول نیز از پنجم آوریل (۱۶ فروردین ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات