ظاهرا شیائومی عملکرد گوشی‌های خود را برای اپلیکیشن‌های بنچمارک دست‌کاری کرده است

دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد شیائومی با هدف تغییر امتیاز گوشی‌های هوشمند خود در برخی از اپلیکیشن‌های بنچمارک، عملکرد آن‌ها را دست‌کاری کرده است.
تبلیغات

ظاهراً شیائومی عملکرد دستگاه‌های خود را برای تغییر امتیازشان در اپلیکیشن‌های بنچمارک تغییر داده است. این خبر از سری توییت‌های یکی از توسعه‌دهندگان گیک‌بنچ به نام جان پول به بیرون درز کرده است. پول در توییت‌های خود اعلام کرده است که گوشی‌های شیائومی براساس شناسه‌های اپلیکیشن تصمیم‌گیری می‌کنند که چه عملکردی از خود نشان دهند.

به‌عبارت‌دیگر، عملکرد گوشی‌های این شرکت به نوع برنامه‌ی در حال اجرا بستگی دارد. پول هنگام استفاده از شیائومی ۱۱ متوجه شد که امتیاز گیک‌بنچ این گوشی در اجرای نسخه‌ی معمولی این بنچمارک درمقایسه‌با زمانی‌که نسخه‌ی دیگری را با عنوان Fortnite اجرا می‌کرد، متفاوت بوده است.

به‌گزارش گیزموچاینا، امتیاز گیک‌بنچ شیائومی ۱۱ هنگام اجرای این اپلیکیشن با نام Fortnite درمقایسه‌با نسخه‌ی معمولی، در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای حدود ۳۰ درصد کمتر بوده است.

آزمایش‌ عملکرد چندهسته‌ای این گوشی نیز نشان داد امتیاز این دستگاه حدود ۱۵ درصد کمتر از زمانی‌ است که نسخه‌ی معمولی گیک‌بنچ را اجرا می‌کند. جان پول مقایسه‌ای از این دو آزمایش را در وب‌سایت گیک‌بنچ به‌اشتراک گذاشته است.

مشکل تفاوت در امتیاز عملکرد گوشی شیائومی ۱۱ در اجرای نسخه‌ی تغییر نام‌ یافته‌ی گیک‌بنچ به Fortnite، در بازی‌های دیگری مثل Genshin Impact نیز مشاهده شده است. این یعنی شیائومی شناسه‌هایی را در دستگاه‌های خود تعبیه کرده است تا امتیاز بنچمارک آن‌ها را افزایش دهد؛ اما هنگام اجرای بازی‌ها در سناریوهای واقعی، این عملکرد کاهش درخورتوجهی می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات