ردمی K50‌ پرو پلاس به تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل ردمی طی مصاحبه‌ای به‌طور غیر مستقیم اعلام کرد که گوشی ردمی K50 پرو پلاس با تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ روانه‌ی بازار می‌شود.
تبلیغات

ردمی چندی پیش اولین گوشی هوشمند خود را در سری K50 با نام ردمی K50‌ گیمینگ ادیشن (Redmi K50 Gaming Edition) معرفی کرد که از جدید‌ترین تراشه‌ی کوالکام، یعنی، اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد. باوجوداین گفته می‌شود که پرچم‌دار ردمی K50 پرو پلاس (Redmi K50 Pro Plus) با تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک عرضه می‌شود.

به‌گزارش گیزموچاینا، لو ویبینگ، مدیر عامل ردمی اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گوشی آینده‌ی ردمی K50 با تراشه‌ی Dimensity 9000 عملکرد درخورتوجهی خواهد داشت. طبق گزارش‌های فاش‌شده‌ی قبلی، نسخه‌ی پرو ردمی K50 از تراشه‌ی Dimensity 8100 استفاده خواهد کرد و تنها نسخه‌ی پرو پلاس توسط این تراشه مدیاتک اجرا می‌شود.

انتظار می‌رود ردمی K50 پرو پلاس به‌زودی در چین رونمایی می‌شود و احتمالاً پوکو F4 پرو (POCO F4 Pro) نسخه‌ی تغییرنام‌یافته‌ی آن در سایر نقاط جهان خواهد بود. نتیجه‌ی عمکلرد ردمی K50 پرو پلاس بسیار شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد؛ چراکه گفته شده دایمنسیتی ۹۰۰۰ تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام را در بنچمارک‌هایی مانند گیک‌بنچ شکست می‌دهد.

از دلایل برتری دایمنسیتی ۹۰۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل یک باید به این موضوع اشاره کرد که دایمنسیتی ۹۰۰۰ با‌استفاده از فرایند ۴ نانومتری TSMC به‌جای سامسونگ بهره می‌برد که در نتیجه بازده انرژی بهتر و حرارت کمتری دارد. واحد پردازش از یک هسته‌ی فوق‌العاده Cortex-X2، سه هسته‌ی بزرگ Cortex-A710 و چهار هسته‌ی کوچک Cortex-A510 تشکیل شده که با پردازنده گرافیکی Mali-G710 همراه است.

افزون‌براین، مقایسه‌ی عملکرد ردمی K50‌ گیمینگ ادیشن مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل یک با ردمی K50 پرو پلاس آینده جالب خواهد بود. تاکنون، OPPO Find X5 Pro جدیدترین گوشی است که از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کند و در حال حاضر تنها در چین به‌فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات