اوپو قابلیت شناسایی دوربین مخفی در اتاق را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپو در جدیدترین نسخه‌ی ColorOS قابلیتی به‌منظور شناسایی دوربین مخفی در اتاق ارائه داده است. این قابلیت فعلاً تنها روی دو گوشی ارائه می‌شود.
تبلیغات

رابط کاربری کالر او اس اوپو اخیراً به‌روزرسانی شده است تا به قابلیت جدیدی به‌منظور شناسایی دوربین‌های مخفی مجهز شود. براساس آنچه Android Authority می‌نویسد، قابلیت نرم‌افزاری جدید اوپو آن دسته از افرادی را هدف قرار می‌دهد که دائماً در حال سفر هستند و نگرانند که در اتاق هتل دوربین مخفی وجود داشته باشد. از این قابلیت می‌توان برای شناسایی دوربین در دیگر مکان‌هایی نظیر اتاق پرو نیز که ممکن است حریم خصوصی شخص در خطر باشد، استفاده کرد.

در حال حاضر قابلیت شناسایی دوربین مخفی کالر OS صرفاً روی گوشی‌های اوپو فایند ایکس 5 و فایند ایکس 5 پرو در دسترس قرار دارد. این قابلیت ازطریق Color OS 12.1 ارائه می‌شود. گوشی‌های جدید اوپو به‌صورت پیش‌فرض با این نسخه از رابط کاربری کالر OS در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. اوپو می‌گوید در آینده‌ی نزدیک، قابلیت شناسایی دوربین مخفی را برای دیگر دستگاه‌ها نیز ارائه می‌دهد.

در همین حین کاربران گوشی‌های سری فایند ایکس 5 باید اپلیکیشن Hidden Camera Detection را ازطریق فروشگاه اپلیکیشن اوپو دانلود کنند. پس از نصب، این اپلیکیشن از کاربران درخواست می‌کند پیش از اسکن محیط برای دوربین مخفی، وای فای و هات‌اسپات گوشی را غیرفعال کنند. اپلیکیشن همچنین از کاربر می‌خواهد لامپ اتاق را خاموش و روشن کند (احتمالاً برای تشخیص نور فروسرخ).

پس از شناسایی دوربین مخفی، اپلیکیشن کاربر را راهنمایی می‌کند تا دستگاه مخفی را پیدا کنند. وقتی که گوشی به اندازه‌ی کافی به دوربین مخفی نزدیک باشد، اپلیکیشن به کاربر اطلاع می‌دهد. کاربر سپس می‌تواند محیط اطراف را نگاه و دستگاه را پیدا کند.

به‌نظر می‌رسد قابلیت شناسایی دوربین مخفی اوپو فعلاً تنها در چین ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات