اوپو خانواده پرچم‌دار Find X5 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
اوپو اعضای خانواده جدید پرچم‌دار جدید خود، یعنی Find X5 و X5 Pro را معرفی کرد.
تبلیغات

اوپو امروز Find X5 و X5 Pro را رونمایی کرد. سری Oppo Find X5 با پیشرفت‌های چشمگیر در پردازش تصویر و فناوری باتری و حتی کیفیت ساخت مثال‌زدنی وارد بازار خواهد شد. نسخه‌ی پرو این گوشی هوشمند نیز مطمئناً قابلیت‌های قدرتمندی دارد؛ ولی در مدل معمولی نیز ویژگی‌های سخت‌افزاری جذابی دیده می‌شود که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی Hasselblad و تراشه‌ی پردازش تصویر ۶ نانومتری MariSilicon X اشاره کرد.

مشخصات اوپو Find X5

ابتدا کمی درباره‌ی مدل معمولی صحبت می‌کنیم. این دستگاه به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ (به‌جای اسنپدراگون ۸ نسل یک)‌ و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است. باید اشاره کنیم که این دستگاه از ColorOS 12.1 (مبتنی‌بر اندروید ۱۲) استفاده می‌کند و اکنون فضای بصری و حریم خصوصی آن بهبود یافته‌اند.

X5 کوچک‌تر و صفحه‌نمایشش ۶٫۵۵ اینچی OLED با رزولوشن 1080p+ است. با اینکه از پنل LTPO استفاده نمی‌کند، همچنان نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. پنل پشت این محصول با شیشه مات پوشیده شده است و قابی مقاوم دربرابر اثر‌انگشت دارد.

پنل پشتی گوشی هوشمند اوپو Find X به رنگ سفید
گوشی هوشمند اوپو Find X به رنگ سفید در دست
پنل پشتی گوشی هوشمند اوپو Find X به رنگ مشکی
پنل پشتی گوشی هوشمند اوپو Find X به رنگ سفید و مشکی

تنظیمات دوربین Find X5 بسیار شبیه به مدل پرو است. بخش مذکور شامل دو دوربین واید و اولتراواید می‌شود که به لنز IMX766 مجهز هستند. حسگرهای ۱/۱.۵۶ اینچی پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری دارند و از binning پشتیبانی می‌کنند. در دوربین واید Find X5 از لرزش‌گیر اپتیکال و در نسخه پرو از تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال پنج‌محوره استفاده شده است.

در پنل پشتی دوربین تله‌فوتو ۱۳ مگاپیکسلی با لنز ۵۲ میلی‌متری و بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری نیز قرار دارد. در پنل جلویی، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود که از حسگر قدیمی IMX615 استفاده می‌کند و لنز آن میدان دید ۸۱ درجه‌ای دارد.

باتری اوپو Find X5 کمی کوچک‌تر و ۴۸۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است؛ اما ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت حجم بیشتری از باتری X3 دارد. این گوشی هوشمند از شارژ سریع سیمی ۸۰ واتی SuperVOOC پشتیبانی می‌کند و شارژ بی‌سیم AirVOOC آن نیز به ۳۰ وات محدود می‌شود. X5 به سیستم خنک‌کننده‌ی چندلایه‌ای شبیه به پرو مجهز است که محفظه‌ی بخار بسیار بزرگی را شامل می‌شود. بااین‌حال، محصول مذکور فاقد رتبه IP مقاومت دربرابر گرد‌و‌غبار یا آب است و برای اتصال پایدار 5G، آنتن ۳۶۰ درجه هنوز روی آن نصب است.

گوشی هوشمند اوپو Find X به رنگ سفید و مشکی

مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Oppo Find X5 تنها در اروپا و با قیمت ۱۰۰۰ یورو و در رنگ‌های مشکی و سفید دردسترس خواهد بود.

مشخصات اوپو Find X5 Pro

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم،‌ مانند مد‌ل‌های Find X3، تلفن‌های X5 نیز از دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی (واید و اولتراواید) برخوردارند. بااین‌حال، اکنون سخت‌افزار و الگوریتم‌های پردازش تصاویر پیشرفته‌تر شده‌اند. تراشه‌ی ۶ نانومتری MariSilicon X بسیاری از پیشرفت‌ها را ازآنِ خود کرده است. کاهش نویز و سایر وظایف مربوط به پردازش تصاویر با هوش مصنوعی انجام می‌شود.

این قطعه توانایی ضبط 4K Ultra Night را به دستگاه می‌دهد تا ویدئوها نویز کمتر و رنگ‌های بهتری در شب داشته باشند. این حالت با دوربین‌های واید و اولتراواید دردسترس است. اوپو ادعا می‌کند تراشه‌ی سفارشی آن به گوشی اجازه می‌دهد ویدئوهای HDR را با ۲۰ بیت در هر کانال ضبط کند که این موضوع به‌معنای محدوده دینامیکی ۱۲۰ دسی‌بل (چهار برابر بیشتر از Find X3 Pro) است.

توضیحات قطعات موجود در دوربین اوپو Find X Pro

نسخه‌ی پرو ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی Hasselblad دارد که بر حسگر رنگی ۱۳ کاناله جدید (جایگزین سنسور ۵ کاناله در نسل X3) متکی است. همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، دوربین اولتراواید در نسخه‌ی پرو به سیستم لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره‌ی جدیدی مجهز است که ترکیبی از فناوری تغییر لنز و حسگر را ارائه می‌دهد و در نوع خود اولین نمونه موجود در گوشی‌های هوشمند است.

این گزینه می‌تواند لرزش دست را تا ۳ درجه تصحیح کند و هم برای عکس و هم برای فیلم استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های نه‌چندان شگفت‌انگیز دوربین اولتراواید این است که میدان دید آن تنها ۱۱۰ درجه است که آن‌قدرها هم گسترده نیست. دوربین تله‌فوتو در این نسل چندان مدنظر قرار نگرفته است و به‌نظر می‌رسد حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری (۵۲ میلی‌متر) و زوم هیبریدی پنج‌برابری داشته باشد.

مزیت ویژگی مزیت 4K Ultra Night Video در Find X pro

دوربین سلفی از حسگر سفارشی Sony IMX709 با پیکسل‌های فرعی RGBW استفاده می‌کند. این زیرپیکسل سفید به حسگر اجازه می‌دهد تا ۶۰ درصد نور بیشتری جذب کند؛ اما پردازش داده‌های RGBW دشوار است؛ بنابراین، این کار دوباره به تراشه‌ی MariSilicon واگذار می‌شود. همچنین، میدان دید دوربین به‌طور پیش‌فرض روی ۸۰ درجه تنظیم شده است؛ اما زمانی که دستگاه تشخیص دهد کاربر در حال ثبت تصویر دسته‌جمعی است به‌طور خودکار آن را به ۹۰ درجه تغییر می‌دهد.

قابلیت افزایش میدان دید دوربین سلفی Find X5 pro

در قسمت جلویی Oppo Find X5 Pro جدید، صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی متغیر (از ‍۱ تا ۱۲۰ هرتز) وجود دارد. این دستگاه به پنل LTPO مجهز است که رندر رنگی ۱۰ بیتی و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 را ارائه می‌دهد. همچنین، نمونه‌برداری لمسی می‌تواند به ۱۰۰۰ هرتز برسد تا این دستگاه بتواند فوراً واکنش نشان دهد. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش ۱۳۰۰ نیت است و صفحه‌نمایش در سطوح مختلف روشنایی کالیبره شده است تا مطمئن شود که تصویر عالی باقی می‌ماند.

همان‌طورکه انتظار دارید، X5 Pro از گواهی IP68 برخوردار است که نشان می‌دهد دربرابر گرد‌و‌غبار و آب مقاومت دارد. پنل جلویی گوشی با گوریلا گلس ویکتوس و پنل پشت آن با سرامیک محافظت می‌شود که دو برابر پنل شیشه‌ای استحکام دارد. اندازه‌ی این گوشی با X3 Pro برابر است؛ اما به‌دلیل اینکه سرامیک آن از شیشه سنگین‌تر است، دستگاه ۲۱۸ گرم وزن دارد. افزون‌براین، سرامیک رسانایی گرمایی بهتری از شیشه دارد که باعث بهبود عملکرد خنک‌کننده می‌شود.

این امر برای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک عالی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا این قطعه قدرت زیادی دارد؛ اما برای حفظ آن به خنک‌کننده قدرتمندی نیاز است. این گوشی نیز مانند مدل معمولی خود با ColorOS 12.1 برپایه‌ی اندروید ‍۱۲ عرضه می‌شود. به‌روزرسانی 0.1 زیبایی‌شناسی و ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی و امنیتی بهبودیافته‌ای را درمقایسه‌با ColorOS 12 به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، ویژگی جدید Multi-Screen Connect به شما امکان می‌دهد به‌طور یکپارچه بین دستگاه‌ها (گوشی و رایانه) جابه‌جا شوید.

اوپو موفق شده است باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی را در بطن X5 Pro تعبیه کند. علاوه‌براین، سرعت شارژ را هم با سیم و هم بدون سیم بهبود بخشیده است. مدل پرو از شارژ ۸۰ واتی SuperVOOC پشتیبانی می‌کند که در ۱۲ دقیقه دستگاه را از ۰ به ۵۰ درصد شارژ می‌کند. با AirVOOC نیز سرعت شارژ بی‌سیم به ۵۰ وات افزایش پیدا کرده است و دستگاه می‌تواند تنها در ۴۷ دقیقه کاملاً شارژ شود.

این بار اوپو به فکر سلامتی باتری دستگاه خود نیز بوده است؛ زیرا گزینه‌ای به نام Battery Health Engine را اضافه کرده که طول عمر باتری را طولانی‌تر می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود، لایه‌ی گرافن سه‌بعدی است که سیم‌پیچ شارژ و مادربرد را می‌پوشاند. هنگام استفاده از شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، گوشی در‌مقایسه‌‌با برخی از رقبا ۳ درجه خنک‌تر‌ می‌ماند. لایه‌ی گرافیتی به خنک نگه‌داشتن تراشه‌ی درایور نمایشگر و خود نمایشگر کمک می‌کند.برای تراشه‌ی اسنپدراگون نیز، محفظه‌ی بخاری وجود دارد که ۷۵ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی است.

این گوشی به بلندگوهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس مجهز است. برای دستگاه مذکور چهار آنتن تعبیه شده است و گوشی به‌طور خودکار به گزینه‌ای سوئیچ می‌کند که قوی‌ترین سیگنال را دارد .

پنل پشتی Find X5 Pro به رنگ های مشکی و سفید

نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Oppo Find X5 Pro به‌زودی در رنگ‌های سفید سرامیکی و مشکی و با قیمت ۱۳۰۰ یورو دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات