پتنت جدید هواوی؛ ثبت تصویر سه‌بعدی از صورت با دوربین گوشی هوشمند

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پتنت جدید هواوی ماژول دوربینی شامل سه حسگر و یک نمایشگر کوچک را نشان می‌دهد که توانایی ثبت تصویری سه‌بعدی از صورت کاربر را دارد.
تبلیغات

هواوی به‌تازگی پتنتی را به‌صورت عمومی ثبت کرده که بر‌ اساس آن، گوشی هوشمندی با دوربین سه‌گانه می‌تواند تصاویری سه‌بعدی به‌منظور تجزیه‌و‌تحلیل صورت و پوست با دقت بالا ثبت کند. بر‌ اساس آنچه هواوی سنترال می‌نویسد،‌ پتنت جدید به وضوح نشان می‌دهد چینی‌ها برای آینده‌ی صنعت موبایل ایده‌های خلاقانه‌ای در سر می‌پرورانند.

برای فهم بهتر آنچه هواوی در پتنت جدیدش توضیح می‌دهد، یکی از طراحان شناخته‌شده‌ی مدل‌های مفهومی یعنی Technizo Concept مجموعه‌ای از رندرها را بر‌ اساس پتنت شرکت چینی طراحی کرده است.

پتنت دوربین سه بعدی هواوی با نمایشگر کوچک

هواوی در بحبوحه‌ی تحریم‌های ایالات متحده، روزهای سختی را می‌گذارند و برای استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در محصولاتش با چالش‌های متعددی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. با همه‌ی مشکلات، بخش تحقیق و توسعه‌ی هواوی دست از تلاش برنمی‌دارد.

جدیدترین پتنت هواوی با عنوان «روش تجزیه‌و‌تحلیل ظاهر و دستگاه الکترونیکی» در تاریخ ۲۱ ژ‌وئیه‌ ۲۰۲۱ (۳۰ تیر ۱۴۰۰) در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسیده است. هواوی سنترال می‌گوید پتنت جدید هواوی شامل ۴۳ صفحه است و نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی) توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی تأیید شده است. جزئیات پتنت نشان می‌دهد که هواوی در عمل می‌تواند از آن به روش‌های مختلفی بهره بگیرد.

رندر دوربین سه بعدی هواوی از نمای پشت و جلو

مطابق آنچه در رندرها می‌بینیم، پنل پشتی گوشی هواوی دارای ماژول بزرگی برای دوربین است که فرمی دایره‌ای دارد و درون آن مجموعه‌دوربین سه‌گانه و فلاش LED به چشم می‌خورد. دو مورد از دوربین‌ها در یک امتداد قرار دارند و دوربین سوم به‌گونه‌ای در بخش بالایی پنل پشتی قرار گرفته که فاصله‌ای مساوی با دو دوربین دیگر دارد.

در داخل سیستم دوربین گوشی مورد اشاره‌ی هواوی نمایشگری کوچک می‌بینیم که می‌تواند در نقش نمایاب برای دوربین ظاهر شود. این نمایشگر امتیازی به المان‌های مختلف صورت نظیر پوست نسبت می‌دهد. همچنین توصیه‌هایی توسط این نمایشگر برای گرفتن ژست مناسب جلوی دوربین ارائه می‌شود.

عکس یک زن در نمایشگر دوربین گوشی هواوی نمای نزدیک

ظاهراً دوربین گوشی هواوی توانایی ثبت مدلی سه‌بعدی از چهره‌ی کاربر را دارد و در طول فرایند ثبت تصویر دستورالعمل‌های متعددی را به نمایش می‌گذارد تا تشخیص چهره به‌صورت کامل انجام شود. در همین حین کاربر می‌تواند از‌ طریق نمایشگر لمسی، صورتش را به‌ سمت دلخواه بچرخاند تا به‌طور دقیق بخشی از چهره را مورد بررسی قرار دهد.

سیستم دوربین هواوی خواهد توانست جزئیاتی درباره‌ی منافذ، چین و چروک، آکنه، جوش‌های سرسیاه، لکه‌های رنگی، قرمزی پوست و... در‌ دسترس کاربر بگذارد. دوربین حتی توانایی تشخیص عمق و اندازه‌ی منافذ را خواهد داشت.

گوشی مفهومی هواوی با دوربین سه بعدی

در نظر داشته باشید شرکت‌های فناوری‌محور به‌طور معمول پتنت‌های زیادی را ثبت می‌کنند که برخی از آن‌ها را هیچ‌گاه در محصولی واقعی نمی‌بینیم. فعلاً نمی‌دانیم هواوی این ایده را در قالب محصولی واقعی به تولید انبوه می‌رساند یا خیر. بااین‌حال نباید فراموش کنیم گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در گذر زمان توجه بیشتری به پوست و سلامتی بدن نشان داده‌اند و بعید نیست هواوی ایده‌ی خودش را عملی کند.

برخی اطلاعات نشان می‌دهند که امکان دارد هواوی ایده‌ی جدید خود را در قالب محصولی جانبی نظیر آینه‌ی هوشمند ارائه دهد. در چنین حالتی، آینه‌ی هوشمند هواوی خواهد توانست به‌صورت مستقل یا در همکاری با گوشی کاربر کار کند. حتی این احتمال نیز مطرح شده که با دوربینی جداشدنی از سوی هواوی طرف باشیم؛ دوربینی که شاید به‌صورت مستقل نیز کار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات