پتنت جدید هواوی گویای استفاده از نمایشگر دورتادور است

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
مستندات جدید مرتبط با پتنت جدید هواوی نشان‌دهنده کار روی گوشی‌هوشمندی است که نمایشگر آن سطح پشتی و یکی از لبه‌ها را نیز پوشش داده است.
تبلیغات

هواوی پتنتی به ثبت رسانده که به محصولی با ویژگی‌های خاص اشاره می‌کند. در نگاه اول، محصول به‌نمایش درآمده در پتنت شباهت بسیاری با هواوی میت ایکس اس دارد؛ اما با این تفاوت که خبری از گوشی هوشمند تاشدنی نیست، بلکه دستگاه مجهز به نمایشگری است که دورتادور بدنه را احاطه می‌کند. تصاویر منتشر شده از پتنت جدید شرکت چینی نشان می‌دهند که در پنل جلویی تقریبا حاشیه‌ای وجود ندارد و مقدار بسیار کمی در بالا و پایین نمایشگر حاشیه دیده می‌شود.

در پنل پشتی نیز شاهد امتداد نمایشگر هستیم؛ به‌صورتی‌که قسمت بسیار باریکی به بدنه دستگاه برای قرارگیری ماژول دوربین، حسگرها، دکمه پاور و راکرهای ولوم صدا اختصاص یافته است. علاوه بر موارد ذکرشده، خبری از دوربین سلفی نیست. چنین امری بیان‌کننده‌ی استفاده از مکانیزم کشویی برای دوربین سلفی است یا هواوی در نظر دارد از فناوری دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر استفاده کند.

کاربر می‌تواند با جداسازی نمایشگر از پنل پشتی به صفحه‌نمایشی با ابعاد بزرگ‌تر دسترسی داشته باشد و برای بازگرداندن صفحه‌نمایش به ابعاد کوچک‌تر، نمایشگر را بار دیگر به پنل پشتی متصل کند. در حالت اولیه، قسمتی از صفحه‌نمایش که در پنل پشتی قرار می‌گیرد، خاموش خواهد شد تا میزان مصرف انرژی کمتر شده و کاربر نیز به اشتباه فرمانی صادر نکند.

پتنت نمایشگر دورتادور هواوی

باید در نظر داشت که اصولا پتنت‌ها ایده‌های خلاقانه‌ی شرکت‌ها را به‌همراه دارند و به این معنی نیست که به‌طور حتم محصولی برگرفته از آن‌ها به تولید انبوه می‌رسد. درواقع شرکت‌ها دستاوردهای خود را به‌صورت پتنت به ثبت می‌رسانند تا حق استفاده از ایده‌ برایشان محفوظ باقی بماند. 

بااین‌حال، آنچه در پتنت مشاهده می‌شود گوشی هوشمندی با چالش‌های فراوان از نظر سخت‌افزاری است. در درجه‌ی بعدی، چنین محصولی هزینه‌ی ساخت بالایی دارد و درنتیجه با برچسب قیمتی به‌مراتب گران‌تر از محصولات موجود در بازار عرضه خواهد شد. درحال‌حاضر، شیائومی می میکس آلفا شباهت بسیاری به پتنت ثبت‌شده‌‌ی هواوی دارد و گفته می‌شود با قیمت ۲،۸۰۰ دلار روانه بازار چین خواهد شد.

قیمت ۲،۸۰۰ دلاری برای گوشی هوشمند باعث می‌شود که خریداران بسیار محدودی داشته باشد. درحال‌حاضر پرچم‌داران هزار دلاری موجود در بازار با انتقادات بسیاری همراه هستند؛ به‌نحوی‌که اکثر کاربران در میان محصولات میان‌رده‌ی پریمیوم به‌دنبال گوشی هوشمند بعدی خود می‌گردند.

چندی پیش سامسونگ پتنتی به ثبت رساند که تلفن هوشمندی با بدنه‌ای کاملا شفاف را نشان می‌داد. شرکت‌های دیگر نیز گویا به‌دنبال ساخت محصولاتی با امکانات غیرمتعارف هستند. چنین اقداماتی نشان می‌دهد که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند به‌دنبال یافتن ویژگی خاصی برای فروش محصولاتشان هستند؛ امکاناتی که ممکن است کاربرد چندانی نداشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات