شرکت چینی CSOT به‌دنبال تولید پنل OLED برای آیفون‌های اپل است

جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود شرکت چینی CSOT در تلاش است همچون BOE با اپل قرارداد تجاری امضا کند. درصورت امضای قرارداد، CSOT وارد زنجیره‌ی تأمین صفحه‌نمایش آیفون‌ها خواهد شد.
تبلیغات

گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند CSOT، شرکت چینی فعال در حوزه‌ی تولید صفحه‌نمایش، در حال ارزیابی خطوط تولید خود است تا پنل OLED را برای آیفون‌های اپل تأمین کند. براساس گزارش اپل اینسایدر، CSOT و اپل اخیراً پنلی OLED تولیدشده در کارخانه‌ی T4 در ووهان چین را بررسی کرده‌اند.

کارخانه‌ی مذکور می‌تواند پنل OLED منعطف نسل ۶ را تولید کند و شامل سه فاز تولیدی است و می‌تواند ماهانه درمجموع ۴۵ هزار زیرلایه برای پنل تولید کند. دو فاز از این سه فاز در‌حال‌حاضر فعال هستند.

منابعی ناشناس گفته‌اند اگر پنل‌های OLED بررسی‌شده مطابق استانداردهای اپل باشند، CSOT برای تولید تعداد بیشتری از آن پنل سرمایه‌گذاری خواهد کرد. CSOT سابقه‌ی همکاری با سامسونگ را در کارنامه دارد و پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ برای گوشی‌های سری گلکسی M پنل OLED تولید کرده است. این شرکت قصد دارد در سال جاری میلادی پنل OLED برای گوشی گلکسی A73 بسازد.

ورود به زنجیره‌ی تأمین اپل برای CSOT کار ساده‌ای نخواهد بود؛ چراکه BOE، بزرگ‌ترین شرکت چینی تولیدکننده‌ی نمایشگر، مدت‌ها است که برای رساندن کیفیت محصولاتش به استانداردهای اپل با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند. این شرکت درنهایت توانست قراردادی با اپل امضا کند؛ اما مسیر دستیابی به این قرارداد به‌هیچ‌وجه ساده نبود.

گزارش‌ها می‌گویند بسیار غیرمحتمل است که اپل بخواهد CSOT را وارد زنجیره‌ی تأمین خود کند؛ چون همین حالا BOE پنل‌هایی با همان مشخصه‌ها تولید می‌کند. علاوه‌براین، اپل می‌تواند از BOE به‌عنوان اهرمی برای فشار به سامسونگ و ال‌جی به‌منظور کاهش قیمت پنل‌هایشان بهره بگیرد.

انتظار می‌رود ظرفیت تولید BOE تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۴۴ هزار واحد در هر ماه برسد؛ یعنی سه برابر بیشتر از ظرفیت تولید CSOT. در سال ۲۰۲۱، شرکت چینی ویژناکس نیز تلاش کرد با اپل وارد همکاری شود؛ اما از رسیدن به این هدف بازماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات