BOE با موفقیت در آزمون‌های کیفی، به زنجیره تأمین نمایشگر آیفون ۱۳ اضافه خواهد شد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود BOE، تولیدکننده چینی نمایشگر، در مراحل نهایی آزمایش‌های کیفی اپل قرار دارد و احتمالا به‌زودی به زنجیره تأمین نمایشگر مدل‌های استاندارد آیفون ۱۳ افزوده خواهد شد.
تبلیغات

مدت‌ها است که گفته می‌شود BOE درصدد اضافه شدن به زنجیره تأمین نمایشگر آیفون است. حتی سال گذشته تصور می‌شد این شرکت تولید صفحه‌نمایش گوشی اپل آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی را بر عهده گرفته باشد؛ اما درنهایت، BOE نتوانست از آزمون‌های کیفی سخت‌گیرانه اپل سربلند بیرون آید و سهم تولید نمایشگر خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به دو رقیب نام‌آشنای خود یعنی ال‌جی و سامسونگ واگذار کرد.

اما گزارشی جدید حاکی از آن است که شرکت یادشده به آخرین آزمون‌های اپل برای تأیید نهایی رسیده است و احتمال آزمایش‌های مقاومت نمایشگر را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت و بالاخره بخشی از تولید نمایشگر آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی را بر عهده خواهد گرفت. سال گذشته نیز خبری منتشر شد که نشان می‌داد BOE به دنبال تصاحب سهمی از تولید نمایشگر آیفون است و از قرار معلوم، بخت‌واقبال با آن یار بوده و توانسته است آزمون‌های کیفی اولیه اپل را با موفقیت پشت‌ سر بگذارد. افزون بر این، ادعا می‌شد این شرکت چینی با GIS، تأمین‌کننده‌ی صفحات حساس به لمسَ، در تولید پنل‌ OLED برای آیفون همکاری می‌کند.

در گذشته اخبار ضدونقیضی از اضافه شدن BOE به زنجیره‌ی تأمین نمایشگر غول دنیای فناوری منتشر شده بود. برای مثال، گزارشی در اوایل سال جاری میلادی نشان می‌داد که تأمین‌کننده‌ی مستقر در چین در تلاش است دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه تضمین کیفیت اپل را برآورده کند؛ اما سایر اخبار از آن حکایت داشتند که این شرکت برای چندمین بار در تأمین این نمایشگرها ناکام مانده است. اپل در سال ۲۰۲۰، چندین بار از خطوط تولید BOE بازدید کرد و همین امر احتمال تأمین بخشی از نمایشگر آیفون‌ را توسط این شرکت دوچندان می‌کرد.

گفته می‌شود BOE امیدوار است که در نهایت ۴۰ درصد از نمایشگرهای ارگانیک ال‌ای‌دی آیفون ۱۳ اپل را تهیه کند و مابقی را ال‌جی و سامسونگ تأمین خواهند کرد. همکاری اپل و BOE بر پایه‌ی پروژه شکست‌خورده قبلی آن‌ها در آیفون ۱۲ است و هر دو می‌خواهند این اتفاق به‌زودی رخ بدهد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات